Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn japanse nachtegalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Heb de gaailijsters geringd met 5,5mm

    japanse nachtegalen: eerste ronde 4 eieren, maar allevier onbevrucht. Daarna opnieuw 4 eieren gelegd: sinds gisteren 3 jongen in het nest.

    Opmerking


    • Oh super @secundo hoop dat ze het goed doen.

      En jonesz, meer dan hopen kunnen we niet. Ben benieuwd of het lukt dit jaar.

      Opmerking


      • Ze hebben hier wel een poosje met nestmateriaal gerommeld en hebben een schuilplaats/nest in de klimop maar zijn nog steeds met z’n tweeen in de voliere te zien.

        Opmerking


        • gisteren voor het eerst rupsen van de buxusmot gevonden in mijn tuin. Japanse nachtegalen hebben geprobeerd ervan te eten, maar lieten ze uiteindelijk liggen. De gaailijsters aten ze wel (maar ook niet echt met volle overtuiging)

          Opmerking


          • Waren rupsen van de buxusmot niet giftig of zoiets? Volgens mij had Ton het hier wel eens eerder over?

            Opmerking


            • Normaal zijn deze niet giftig voor vogels, in de natuur eten vogels ook buxusrups. De 1 soort eet deze liever als de andere soort...

              Spijtig dat zovelen mensen vergif spuiten tegen deze rups. Sommige vogels eten deze rups en voeren deze aan hun jongen, maar krijgen ook zo het vergif binnen en sterven hieraan...

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Remco2000 Bekijk Bericht
                Waren rupsen van de buxusmot niet giftig of zoiets? Volgens mij had Ton het hier wel eens eerder over?
                Vorig jaar had ik ook de buxusmot in de voliere, de nachtegalen aten ze ook niet.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • Japanners zijn er inderdaad niet zo happig naar. Ik heb ook buxus met buxusmot in. De nachtegalen komen er ook niet aan.

                  Opmerking


                  • Ik had gisteren zo’n 25 buxus rupsen gevangen en gedood en voor de vogels op het terras gelegd maar vanmiddag lagen ze er nog. Misschien omdat ze al dood waren?
                    Een poos terug plukten de kauwen wel de levende rupsen zo uit de heg.
                    Last edited by G de Beer; 10-05-2018, 23:16.

                    Opmerking


                    • gaailijsters staan op het punt het nest te verlaten...

                      Garrulax Berthemyi 2 young birds & female in nest buffy laughingthrush kastanjevleugel blauwoog gaailijster charlatán rojizo chino

                      Opmerking


                      • Prachtig zicht secundo!

                        Opmerking


                        • Leuk filmpje, mooi succes.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • Heel leuk om te zien

                            Opmerking


                            • ondertussen hebben ze het nest verlaten

                              Garrulax Berthemyi Buffy Laughingthrush Blauwoog kastanjevleugel grijsflank gaailijster


                              Opmerking

                              Working...
                              X