Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie x putter / kanarie x kapoetsensijs (F1)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie x putter / kanarie x kapoetsensijs (F1)

    Hola allen, ik heb bovengenoemde vogels nu een maand en de f1 zingt wel maar heel zachtjes, komt dit omdat ie van dit jaar is en zal het harder worden? Hij zit in een surinaamse kooi en is ook nog best wel wild.
    Mijn putter zingt heel hard maar heeft de wildzang, veranderd dit nog of moet ik hem trainen? zo ja wat is dan de beste manier ze te trainen???
    Michael Ramgatie

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door malandro157
    Hola allen, ik heb bovengenoemde vogels nu een maand en de f1 zingt wel maar heel zachtjes, komt dit omdat ie van dit jaar is en zal het harder worden? Hij zit in een surinaamse kooi en is ook nog best wel wild.
    Mijn putter zingt heel hard maar heeft de wildzang, veranderd dit nog of moet ik hem trainen? zo ja wat is dan de beste manier ze te trainen???
    een putter train je best van zo jong mogelijk , en de wildzang van putter is het mooist , maar als je "copia " wilt verkrijgen raad ik je aan gedurende 4 tal maanden , 5 a 6 uur per dag een audio tez laten afspelen op stille volume , met de gewenste zang , en de distel zal dit normaal gezien copieren in zijn zang ( als hij nog niet te oud is ) ....

    zo doe ik het met mijn putters ...

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door woestijnvink
      een putter train je best van zo jong mogelijk , en de wildzang van putter is het mooist , maar als je "copia " wilt verkrijgen raad ik je aan gedurende 4 tal maanden , 5 a 6 uur per dag een audio tez laten afspelen op stille volume , met de gewenste zang , en de distel zal dit normaal gezien copieren in zijn zang ( als hij nog niet te oud is ) ....

      zo doe ik het met mijn putters ...
      Thanx man, ik heb zijn ringetje bekeken en zag dat ie van 2008 is, die f1 2009. Hoe krijg je ze tam eigenlijk? daarmee bedoel ik minder wild want als ik maar even in de buurt kom dan begint die f1 te vliegen voor zijn leven.
      Ik doe nu smorgens, smiddags en savonds een uurtje vogelgeluiden afspelen khoop dat ie t oppakt en zijn wildzang combineert...
      Wat zijn nog meer goede in nederland verkrijgbare zangvogels?

      gr Mike
      Michael Ramgatie

      Opmerking


      • #4
        wa mis ???

        Oorspronkelijk geplaatst door malandro157
        Thanx man, ik heb zijn ringetje bekeken en zag dat ie van 2008 is, die f1 2009. Hoe krijg je ze tam eigenlijk? daarmee bedoel ik minder wild want als ik maar even in de buurt kom dan begint die f1 te vliegen voor zijn leven.
        Ik doe nu smorgens, smiddags en savonds een uurtje vogelgeluiden afspelen khoop dat ie t oppakt en zijn wildzang combineert...
        Wat zijn nog meer goede in nederland verkrijgbare zangvogels?

        gr Mike
        nog veel aan het ??????. totaal mis. ken je wel een F1.???? vertel da eens. Wat is dat.??? vinkensusekewiets uit westvlaanderen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door malandro157
          Hola allen, ik heb bovengenoemde vogels nu een maand en de f1 zingt wel maar heel zachtjes, komt dit omdat ie van dit jaar is en zal het harder worden? Hij zit in een surinaamse kooi en is ook nog best wel wild.
          Mijn putter zingt heel hard maar heeft de wildzang, veranderd dit nog of moet ik hem trainen? zo ja wat is dan de beste manier ze te trainen???
          Het zal toch wel putterxkanariepop en kapoetsensijsxkanariepop zijn.
          F1 s zijn gewoon vrij wilde vogels. De zang moet waarschijnlijk nog op gang
          komen. Wildzang verandert niet.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door medaar
            nog veel aan het ??????. totaal mis. ken je wel een F1.???? vertel da eens. Wat is dat.??? vinkensusekewiets uit westvlaanderen.
            een f1 is een kruising tussen een kapoetsensijs en een kanarie, ze noemen ze f1 omdat ze zingen als de beste...
            Michael Ramgatie

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door malandro157
              een f1 is een kruising tussen een kapoetsensijs en een kanarie, ze noemen ze f1 omdat ze zingen als de beste...
              Nope. Ze noemen ze F1 omdat dat de term is voor de eerste set nakomelingen uit een ouderkoppel. Aangezien een F1 in deze kruising vruchtbraar kan zijn op een kanarie heet de evt nakomeling van een kanarie/kapoets x kanariepop dus een F2.

              Het heeft niks met zang te maken want de mensen die hiermee bezig waren wilden de rode kleur van de kapoets, zeker niet de zang. Elke bastaardkanarie zingt alsof zijn leven er vanaf hangt omdat hij nu eenmaal deels kanarie is en die zingen ook vrijwel constant.

              Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden? Of dacht je aan zangsnelheid Formule 1 oid

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Marx
                Nope. Ze noemen ze F1 omdat dat de term is voor de eerste set nakomelingen uit een ouderkoppel. Aangezien een F1 in deze kruising vruchtbraar kan zijn op een kanarie heet de evt nakomeling van een kanarie/kapoets x kanariepop dus een F2.

                Het heeft niks met zang te maken want de mensen die hiermee bezig waren wilden de rode kleur van de kapoets, zeker niet de zang. Elke bastaardkanarie zingt alsof zijn leven er vanaf hangt omdat hij nu eenmaal deels kanarie is en die zingen ook vrijwel constant.

                Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is geworden? Of dacht je aan zangsnelheid Formule 1 oid
                Thanx man ze kunnen mij van alles wijsmaken ;-) hij zingt vind ik wel t mooiste van de bastaarden samen met de putter...
                Michael Ramgatie

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Het zal toch wel putterxkanariepop en kapoetsensijsxkanariepop zijn.
                  F1 s zijn gewoon vrij wilde vogels. De zang moet waarschijnlijk nog op gang
                  komen. Wildzang verandert niet.
                  Ok de f1 zingt inmiddels wel harder en t word steeds beter, hij is dan ook pas 8maanden volgens een kenner. Die putter heb ik ingeruild vandaag want, hij maakt geluid van 10 vogels tegelijk en totaal geen ritme eerder irritant maar in de winkel zeggen ze dat ie wel gaat zingen, zo had ik ook een roodmus x kanarie heeft bij mij nooit gezongen maar toen ik m terug bracht en ik liep weg zong ie meteen...
                  Nu heb ik een groene vogel best groot, grote snavel en volgens de winkel een roodmus x sijs maar hij is groen...
                  Ow ja me kanarie is in de rui en is kaal net een gier wat kan k m t beste geven om er zsm bovenop te komen?
                  Michael Ramgatie

                  Opmerking


                  • #10
                    en ik die denk dat een F2 een jong is uit de koppeling van F1 x F1
                    anders heb je gewoon de paring F1 aan kanariepop.

                    mja toch?

                    Frank4

                    Opmerking

                    Working...
                    X