Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 91

Onderwerp: wie maakt er zelf eivoer

wie maakt er zelf eivoer

hallo

ik wou graag weten wie er zelf eivoer maakt en hoe ze het maken?

ben persoonlijk op zoek naar mensen die eivoer maken voor tropen en grote parkieten.

ik wil dit namelijk zelf gaan maken zodat ik door het eivoer dan dingen kan gaan mengen die goed voor ze zijn.

wil graag weten welke dingen jullie erdoor mengen?

hoeveel dat jullie maken voor hoeveel vogels?

en hoe jullie het goed houden?

Hallo,

ik wil dit namelijk zelf gaan maken zodat ik door het eivoer dan dingen kan gaan mengen die goed voor ze zijn.
    Een goed commercieel eivoer heeft alles wat nodig is voor je vogels.

Het is ondoenlijk om voor zo'n globale groep van vogels, die jij hier opnoemt, te zeggen wat "dingen die goed voor ze zijn" dan precies zijn.

Dus, mijn advies; ga eerst eens aan de slag met een goed commercieel eivoer.
    Doe daarmee ervaring op en als je ervaring genoeg hebt, ga dán eens kijken wat er voor jou specifieke vogels mogelijk is om zelf te gaan mengen.

Wil je tóch zelf je eivoer maken; drie beschuiten op één hard gekookt ei, goed mengen en doe daar dan (eventueel) wat extra kalk bij.
    Dan heb je een prima start met je eivoer.

Succes, groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik ben van zelf maken naar commercieel overgegaan. Geen verschil op de jongen hier. Mooie grove jonge mozambiquesijzen op CEDE tropen aangevuld met pinkies en buffalo. 3 keer in de week een paardenbloemblad en alles wordt groot en doet het perfect.

Senior lid
    Thanks
    2
    ik gebruik aves eivoer
    zowel opfok als krachtvoer
    een maatje avas een hardgekookt eitje 8maatjes beschuitmeel
    dit even door de blender en je hebt een lekker rul eivoer

ik doe hier zeker geen kiemzaden onder de reden hiervoor is
    dat de vogels eerst het lekkere zoeken zodoende het eivoer eruit kieperen
    en nadien dit van de bodem dan eten en gaan voeren wat mij niet de bedoeling lijkt

kiemzaden geef ik dus appart in een snoepbakje

dit zowel voor kanaries als tropen

bewaren is makkelijk
    ik kook een hoop eitjes
    mis steeds een mensel en dat is perfekt in te vriezen in porties die je dagelijks opgebruikt

frank4

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serinus Bekijk Bericht
    Hallo,

Een goed commercieel eivoer heeft alles wat nodig is voor je vogels.

Het is ondoenlijk om voor zo'n globale groep van vogels, die jij hier opnoemt, te zeggen wat "dingen die goed voor ze zijn" dan precies zijn.

Dus, mijn advies; ga eerst eens aan de slag met een goed commercieel eivoer.
    Doe daarmee ervaring op en als je ervaring genoeg hebt, ga dán eens kijken wat er voor jou specifieke vogels mogelijk is om zelf te gaan mengen.

Wil je tóch zelf je eivoer maken; drie beschuiten op één hard gekookt ei, goed mengen en doe daar dan (eventueel) wat extra kalk bij.
    Dan heb je een prima start met je eivoer.

Succes, groeten, Serinus.

ik hoor wel eens mensen dat ze er extra zaden , brocolli enz. doorheen doen.

Hallo,

Dave1;
    ik hoor wel eens mensen dat ze er extra zaden , brocolli enz. doorheen doen.
    Ja, dat kan.
    En waaróm doen er die mensen dan extra zaden, brocolli enz doorheen?
    Hebben ze daar een gefundeerde mening over, of hebben ze wel eens van mensen gehoord dat die er extra zaden, brocolli enz erdoorheen deden.

"Punt" wat ik wil maken, Dave1, is; je moet alleen iets "doen" als je weet wát je aan het doen bent, en waaróm je dat doet.

Maar wat goed is voor je "tropen" is misschien hélemaal niet goed voor je "grote parkieten".

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Senior lid
    Thanks
    9
    Was in de jaren 60-70 dat de Parkieten Sociëteit werd opgericht.
    De bijeenkomsten aldaar toen met topkwekers uit die groep hadden allen de ervaring dat voor parkieten, klein en groot, een mengsel van Brood, Bloemkool en Pindakaas het beste resultaat gaf.

Valt na analyse nog te verdedigen ook.

Stamgast
    Thanks
    4
    Hallo Eduard V:

Die jaren zestig liggen vijftig jaar achter ons.
    Een koppeltje turquoisine parkieten kostte toen - als je ze al mocht kopen - NLG 2.500 (niet gekocht), een koppel pastel groene personatus NLG 250 (wél gekocht circa 1966).

En wat het voer betreft: P. Sluis adverteerde nog heel trots dat er aan hun krachtvoer een antibioticum was toegevoegd (als ik me goed herinner tetracycline).

In die vijftig jaar is er wel een kleine evolutie geweest op het gebied van kennis omtrent volwaardige voeding.
    De betere fabrikanten hebben zelfs voedingsdeskundigen in dienst.

Ik geloof dus niet, dat we moeten terug grijpen naar hulp middeltjes uit die tijd.
    Wat dan ook weer niet betekent dat ik elk vrijwel dagelijks aangeboden wondermiddel acuut aankoop.

De beste keus is en blijft een commercieel krachtvoer als basis; supplementair kan men dan nog - afhankelijk van de soort - wat fruit, gekiemde zaden, trosgierst, zachte maïs, insecten e.d. verstrekken.

Wessel van der Veen.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V Bekijk Bericht
    Was in de jaren 60-70 dat de Parkieten Sociëteit werd opgericht.
    De bijeenkomsten aldaar toen met topkwekers uit die groep hadden allen de ervaring dat voor parkieten, klein en groot, een mengsel van Brood, Bloemkool en Pindakaas het beste resultaat gaf.

Valt na analyse nog te verdedigen ook.
    Hier in Rotterdam waren er meerdere (top)kwekers van Parkieten waaronder
    Turquoisines. Ik ben bij een paar op bezoek geweest. Ze kweekten prachtige vogels,maar Bloemkool en Pindakaas?
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik ben het met Serinus eens. Doe alleen iets als je weet wat je doet. Mijn filosofie is dat de ouders weten wat ze doen. Ik geef dus CEDE eivoer omdat dat een bewezen basis is. Ik geef verder 2 soorten insecten. Pinkies en buffalo. De ouders weten dan wat ze voeren. Ze krijgen nu grit en sepia en voegen zo zelf bewust kalk toe. Dat zie ik ze ook echt doen. Appel = zuren en vitaminen. Groen in de vorm van paardenbloem en vogelmuur. Ook dat kunnen de ouders doseren. Goed zaadmengsel en trosgierst. De jongen zijn groter en forser dan hun ouders. Een kweker die hier was zei zelden zulke grote krachtige Mozambiquesijzen gezien te hebben en hij heeft een heel nest en tips meegenomen om zijn stam te versterken. Ik geloof dus in goed ouderschap en niet in zelf bedachte goedheid. Zij weten het zelf prima te doseren en te kiezen.

Pagina 1 van de 10 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten