Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: Hoe was Zwolle

Senior lid theos's Avatar
    Thanks
    1

Hoe was Zwolle

Heb op het punt gestaan om naar Zwolle te gaan maar kon op het laatst de vogels die ik wilde aanschaffen ergens in de buurt kopen.
    Nu ben ik wel benieuwd hoe deze markt bij anderen beviel.
    Hoe was het aanbod en de prijs.

Mvg Theo

Ligt eraan wat je zoekt hé,maar ik denk 50 %kromsnavels en het gewone spul(niet negatief bedoeld).
    En wel wat duitsers met wat cultuurvogels als kwikstaarten en ik heb wat gesterde blauwborsten gezien een boomklever en wat steltlopers,ook zaten goudvinken en putters maar allemaal te hoge prijzen.
    Voor mij niet veel interessants,wat geelstuitedelzangers zo te zien achterdeur import maar in slechte conditie voor 110 euro per koppel en wat mozambiquesijzen en zwavelgele dikbekcini's over het algemeen oudere of niet geringde vogels voor een te hoge vraagprijs.
    Wel bekende gezichten gezien en dus praatje pot en ik ging alleen om een vogel te ruilen en had er 1 bij voor de verkoop die een slowaak voor een goede prijs gekocht heeft.
    Voor mij een mooi dagje uit op toch een enkel ding na en dat is dat er toch veel te veel uit lopers verkocht wordt met teveel vogels in een kooi en ook bijvb een ara uit een kattenkoffer.
    Dat het toegelaten wordt gaat er bij mij niet in moet eigenlijk is wat aangedaan worden,zeker door de organisatie maar nog meer door de dierenbescherming.
    Ik weet het, een druppel op de gloeiende plaat maar elke is er één.
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    De prijs valt over te twisten maar ik zeg altijd beter te duur dan niet te koop.Wat de europese en andere v,i vogels betrefd zal menigeen hebben lopen te kwijlen tussen de kooien.Vond het aanbod hiervan groter dan vorig jaar.De entree was beter geregeld,maar de volgende keer schrijf ik me in voor twee meter tafel.Dit kost naar ik gehoord heb €16,00 hierbij twee toegangsbewijzen.De gewone entree is €13,00 voor twee personen.
    Kan dan gelijk proberen een aantal vogels te verkopen die hier aan huis maar de helft opbrengen.
    groeten eddie

Hallo,

Was er ook, maar heb Kingfisher niet gezien.....
    Hij mij blijkbaar óók niet, maar ben ook maar een klein menneke dus die kan me makkelijk over het hoofd hebben gezien....
    Wél enkele andere bekenden, leuk!

Ik was er nog nooit geweest maar is me wel goed bevallen.
    Voor de vogels hoef ik er niet heen, maar leuk om eens "rond te neuzen", prijzen te kijken en wat bij te kletsen met deze en gene.

Ik denk dat ik m'n prijzen óók maar eens wat ga verhogen nu ik heb gezien wat er gevraagd wordt in de "grote mensen wereld".......

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Ja duhh kleine menneke zegt tie dan,twee koppen groter dan mij.
    Zie je volgende week wel.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

Senior lid bonkje's Avatar
    Thanks
    2

zwolle

hey

het viel mij tegen ivb met de hoge prijzen van de handelaren kan ik het nog begrijpen maar de particuliere verkopers niet wij zijn toch liefhebbers en doen het niet voor het geld of zie ik het verkeerd

gr klaas

Stamgast
    Thanks
    1
    Heb je niet gezien Eddie
    Nog wat gekocht?

Vond er niet veel europesen zitten, maar misschien over de kop gezien

Verbaasde me soms over prijzen, soms meer dan 100 euro verschil voor bijv. tijgervinkjes

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Ben op papier een echte hollander, kijken vragen en niet kopen.Het verschil tussen een koppel nachtegalen van €150 vond ik veel maar de prijs van het goedkoopste koppel was nog datzelfde bedrag meer als ik hier betaal.De roodgesternde ruim €800,00.De gewone gele net zo duur als de grote en die waren €50,00 meer als ik vraag.Mischien allemaal onze eigen schuld.We zien wat de handel verdient en willen dat zelf ook wel.De handelaar moet dan duurder inkopen en wil nog steeds verdienen dus het wordt steeds duurder.
    Als je wat bijzonders wilt ben je haast verplicht om op zulk soort markten veel te dure vogels te kopen die dus ook weer meer op moeten brengen.Ik ga meestal voor de gezelligheid de contacten en het randgebeuren.
    Jammer dat we elkaar <zwartkopje>gemist hebben.
    groeten eddie

Junior lid
    Thanks
    0
    Ben er ook heen geweest met me vader, eerste keer dat we z'n beurs bekeken.

Wij vonden ook dat sommige vogels gewoon tjah puur voor verkoop was en te verdiennen, dat zaggen we dat er in een loper ruim 15 parkieten zatten in een klein hokje

verder vonden we de prijzen ook erg verschillend, bijv we zagen valkparkieten voor 100 euro ? :S wij kijken of het iets speciaals is maar niks te zien.

het waren fransen, ze zaten in het achterste deel
    heeft iemand zo ook gezien

Senior lid carolina's Avatar
    Thanks
    0
    ik heb dankzei de beurs hier een mooie valkparkiet zitten. er ontsnappen nog wel wat vogels tijdens de deurs en als alles afgelopen is doen ze de bovenste ramen open en dan kunnen ze wegvliegen naar buiten. en dan maar hopen dat ze het overleven. of zoals bij mij gevonden worden door iemand. tenmiste we vermoeden dat hij daar vandaan komt. hemelsbreed woon ik niet ver bij de ijsselhallen vandaan en hij is dinsdag gevonden. er is geen melding van een vermiste vogel hier en het is echt een hele mooie vogel. mooi in de veren en gepareld. jammergenoeg geen ring. weet alleen niet of het een man ofeen pop is. maar volgens mij is een volwassen valkparkiet [gepareld] altijd een pop. hij is al wat ouder want dat zie ik aan de poten. en niet schuw of wat dan ook.
    verder vond ik de beurs in zwolle erg druk je kon bijna geen vogels zien zonder dat je je overal tussen moest wringen. en de kinderen vonden het behoorlijk zielig al die vogels op elkaar in die kleine hokjes.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten