Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips gezocht: poot bekneld gezeten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Tips gezocht: poot bekneld gezeten

    Gister kwam ik thuis van een weekend bij mijn vriend, toen ik mijn kleine vogeltje (kruising, formaat ongeveer japanse meeuw) Zorro in een ongelukkige positie aan trof.
    Ik had de vogeltjes pas wat strookjes fleece gegeven omdat ze daar heel enthousiast mee rond vlogen en ze er nesten van bouwden. Maar nu was Zorro met een draadje om haar linkerpoot vast komen te zitten. De draad zat helemaal vanaf haar "elleboog" tot om haar tenen vast. Ik weet niet hoe lang ze al vast zat.
    Ik heb met veel moeite de draad weer van haar pootje kunnen verwijderen. Het pootje moet een flinke dreun hebben gehad. Vooral net boven de elleboog zat het draadje strak. Hier was een wondje ontstaan en de elleboog was rood en wat dik.
    Nadat alles eraf was, kon Zorro weer terug in de kooi. Maar het is goed te zien dat ze pijn heeft. Ze wil het pootje niet gebruiken, ze ligt op het nestkastje en zit onhandig scheef omdat ze niet op de elleboog wil steunen. Ze slaapt ook veel.
    Ik zag wel dat ze in de voerbak ging zitten om te eten. Dat geeft me wel hoop dat ze niet ineens zal sterven.

    Maar mijn vraag: wat kan ik doen om Zorro's pijn te verlichten en te zorgen dat haar pootje snel heelt? Kan ik er iets op smeren? Is het een idee om ermee naar een dierenarts te gaan (die van mij kan er niks mee vrees ik)

  • #2
    Als er een wondje is zou je betadine zalf (gewoon wat je ook voor mensen gebruikt) kunnen gebruiken om te voorkomen dat het gaat ontsteken. Maar inmiddels zal het wondje al wel dicht zijn, neem ik aan, dus dan heeft dat volgens mij weinig zin meer.

    Verder zou ik het eigenlijk niet weten.. afwachten maar denk ik, vogels genezen over het algemeen wel goed.

    Opmerking

    Working...
    X