Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Maden

    kan je je vogels ook maden geven ?
    en in vriezen ? in een zeef doen, met kokent waten overgieten en daarna invriezen ?
    kan dat ook met milwormen
    m.v.g jan

    onder typ fouten voor behouden !

  • #2
    Ja eerst blancheren kook erover en dan goed drogen en dan invriezen of geven.
    Een smerig werkje.

    De vogels lijken er feller van te worden dan de diepvries

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
      Ja eerst blancheren kook erover en dan goed drogen en dan invriezen of geven.
      Een smerig werkje.

      De vogels lijken er feller van te worden dan de diepvries
      hoe bedoel je feller ?
      wat is blancheren ?
      m.v.g jan

      onder typ fouten voor behouden !

      Opmerking


      • #4
        diepvries

        waarom koop je geen ingevroren meelwormen. wel zo makkelijk, zelf meelwormen invriezen is een smerig karweitje.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          meelwormen invriezen

          Nou Ton(en anderen),dat smerige valt wel mee.
          Ik zeef de meelwormen na aankoop uit en zet ze in een bak met zemelen en eivoer,leg er nog een oud boterhammetje bij en een droog andijvie- of paardebloemblad.Zonodig herhaal ik dit en op het moment dat ik ze ga koken,na minimaal een week,dan zeef ik ze weer uit en gooi ze max. 5 minuten in kokend water.Wel de afzuigkap aanzetten want het geeft een aparte geur,daarna afspoelen onder koud water in de zeef,goed uit laten lekken en dan de vriezer in.Als je ze een beetje vrij van elkaar legt kun je ze zelfs per stuk ontdooien!
          Gr.Jaap.

          Opmerking


          • #6
            @ JNIK
            Ik dacht eerst dat je zelf het antwoord al wist.... sorry. Ik haalde de namen even door elkaar; jklijn en jnik. 't Is wat met die vreemde namen...

            Hans.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door jnik
              hoe bedoel je feller ?
              wat is blancheren ?
              Feller, driftiger, broedser meer jagen achter pop/man etc etc.
              Blancheren = de kook erover. Dus water koken, er een(niet te grote) hoeveelheid maden erin, weer aan de kook brengen, paar minuten er in laten.
              Ze lozen hun darmen(heerlijk) en gaan drijven. Paar is ook ook paar 2-3 minuten. Zelf even kijken hoe snel. Een en ander is afhankelijk van hoeveelheid water, brander, heoveelheid maden etc.

              Opmerking


              • #8
                ZOu ze echter toch gewoon kopen. Zijn goed en scheelt enorm in tijd en stank.
                Heb het eens uit nood gedaan

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                  @ JNIK
                  Ik dacht eerst dat je zelf het antwoord al wist.... sorry. Ik haalde de namen even door elkaar; jklijn en jnik. 't Is wat met die vreemde namen...

                  Hans.
                  Heeft verder met dit topic niets te maken maar wat is er vreemder aan j.klijn
                  dan aan h.de vries?Hollandser kan volgens mij niet!Gr.Jaap.

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Jaap. Van der Klijn is NOG Hollandser Groet, Kees Nieuw Zeeland

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jklijn
                      Heeft verder met dit topic niets te maken maar wat is er vreemder aan j.klijn
                      dan aan h.de vries?Hollandser kan volgens mij niet!Gr.Jaap.
                      O, daar is helemaal niets vreemds aan, vooral nu het puntje er tussen staat...
                      is het zelfs mij duidelijk: Jaap Klijn.
                      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                      Opmerking


                      • #12
                        Hans,zo laat op de avond en toch zo uitgeslapen ,dat verwacht je niet!
                        Hopelijk doe je wel je voordeel met mijn uitleg aangaande de meelwormen.
                        Gr.Jaap.

                        Opmerking


                        • #13
                          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                          Opmerking


                          • #14
                            Kopen

                            Gewoon kopen. Er zijn dingen die je gewoonweg niet zelf wilt doen :-)

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Niels. Geld natuurlijk niet voor iedereen he. Mijn vrouw kweekt dagelijks maden en doet het zonder te hoeven vragen. Je moet natuurljk met de training wel vroeg beginnen( de vrouw dan he Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                              Opmerking

                              Working...
                              X