Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bijzondere zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    ja inderdaad jammer als je niet bij een filiaal woont, maar verhuizen misschien optie ????/ eindelijk in de bewoonde en beschaafde wereld wonen

    Opmerking


    • #17
      lambert46518


      inderdaad hornbach een beetje ver op de fiest van aalsmeer naar zaandam
      over de snelweg 28 km
      en dan maar hopen dat ze slazaad distelzaad mariadistelzaad verkopen denk het niet en moet dan wel het zelfde merk zijn anders geen 10 %

      GR DIK

      Opmerking


      • #18
        je moetwel iets over hebben voor je hobby.
        denk aan het welzijn van de vogels

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
          je moetwel iets over hebben voor je hobby.
          denk aan het welzijn van de vogels
          Heeft in dit geval helemaal niks met welzijn te maken ,,het gaat er hier alleen om waar het 't goedkoopste is.

          Opmerking


          • #20
            Het gaat in dit geval meer om welzijn van de portemennee dan om welzijn van je vogels

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
              Het gaat in dit geval meer om welzijn van de portemennee dan om welzijn van je vogels
              Nee,nee. Het welzijn van de vogels staat voorop.
              Als je echter dezelfde kwaliteit in dubbelwandige papieren zak met houdbaarheidsdatum voor een lager bedrag kan kopen,dan is daaraan
              niets verkeerd.
              Ik heb thans echter een leverancier waar de vrachtauto's van de fabrikanten
              praktisch elke week hun voeders e.d. komen lossen.
              Thuisbrengen gratis. Ook de aanbiedingen.
              Dus laat het filiaal van Hornbach in deze maar voor wat het is.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #22
                zaden

                Hallo allemaal,

                Kijken jullie wel eens wat voor zaden er in de mengeling zitten die jullie kopen?
                Ik koop bv. kanariezaad EUR 21,50 - 20 kg daar zit bv. 3 kg negerzaad in terwijl in de goedkopere mengsels vaak koolzaad en hooguit 1 kg negerzaad als ze het er al in doen.
                De zaden worden inderdaad goedkoper, bv. 1 kg witzaad EUR 0,95 en een hele baal 25kg voor maar EUR 19,50. Dan heb je wel kwaliteitzaad. Geen kleine zaden die te hard zijn.
                Wat ik hiermee bedoel is dat je uit moet kijken als je een goedkope baal zaad kan kopen, want je koopt geen kwaliteit voor weinig.
                Groeten Bikkel

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door bikkel
                  Hallo allemaal,

                  Kijken jullie wel eens wat voor zaden er in de mengeling zitten die jullie kopen?
                  Ik koop bv. kanariezaad EUR 21,50 - 20 kg daar zit bv. 3 kg negerzaad in terwijl in de goedkopere mengsels vaak koolzaad en hooguit 1 kg negerzaad als ze het er al in doen.
                  De zaden worden inderdaad goedkoper, bv. 1 kg witzaad EUR 0,95 en een hele baal 25kg voor maar EUR 19,50. Dan heb je wel kwaliteitzaad. Geen kleine zaden die te hard zijn.
                  Wat ik hiermee bedoel is dat je uit moet kijken als je een goedkope baal zaad kan kopen, want je koopt geen kwaliteit voor weinig.
                  Groeten Bikkel
                  Hallo Bikkel,
                  Ik vind 3 kg negerzaad in een baaltje kanariezaadmengeling van 20 kg
                  toch wel aan de hoge kant. Dat betekent 15% negerzaad.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #24
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    Hallo Bikkel,
                    Ik vind 3 kg negerzaad in een baaltje kanariezaadmengeling van 20 kg
                    toch wel aan de hoge kant. Dat betekent 15% negerzaad.
                    Antoni
                    Bikkel IS VAN BAAL VAN 25 KILO UIT GEGAAN IN PLAATS VAN 20 KILO

                    het betreft hier postuurkanariezaad met een laag percentage raapzaad 15%
                    =3 KILO EN NEGERZAAD 2,4 KILO 12%

                    Opmerking


                    • #25
                      zaden

                      sorry jullie hebben gelijk goed opgemerkt antoni

                      Opmerking


                      • #26
                        dwenk dat teurlings echt niet knoeit met zaden die verkovcht worden bij hornbach

                        Opmerking


                        • #27
                          zaden

                          wie weet maken ze voor hornbach wel een speciale mengelin of dat ze veel af nemen maar als het veel goedkoper is gaan bij mij de bellen al rinkelen zeg maar zo alle waar naar zijn geld.

                          Opmerking

                          Working...
                          X