Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48

Onderwerp: mijn eerste voliere

Junior lid
    Thanks
    0

mijn eerste voliere

Hoi allemaal

Ik ben net begonnen met deze hobby en wilde jullie even laten zien hoe de verloop van de bouw van mijn eerste volière is gegaan.
    Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
    De maten zijn 3 meter breed nokhoogte 2 meter en diepte 1 meter

.

Ik had eerst de zijkant ook dicht gemaakt maar was wel erg donker dus de zijkant ook opengemaakt en er plexiglas voorgezet die ik er zomers met twee schroefjes uit kan halen voor de doorluchting

De rest vd foto's plaats ik in een nieuw bericht het waren er iets teveel.

Gr Sander

Junior lid
    Thanks
    0

vervolg mijn eerste voliere

Hoi

Hieronder zie je een tweetal foto's waarbij 1 deel is geverfd in het zwart en wat een verschil dat is.

Het uiteindelijke resultaat:

Heerlijk gezegd vindt ik hem zelf erg geslaagd zo voor mijn eerste volière.
    Moet alleen de deur ook nog zwart verven maar de verf was op.

Er zit op het moment in:
    1x koppel chinese kwartel (komt nog een hen bij maar ze waren op)
    1x koppel spitsstaart amadine
    2x koppel wit/bont japanse meeuwtjes
    1x koppel zilverbekje
    1x koppel zebravink (Pop is inmiddels overleden)

Gr Sander

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hallo Sander. Proficiat hoor. Zeer geslaagd. Wat maakt het verven van het gaas een verschil zeg. Vind vooral de grote spanwijdte van het gaas erg mooi en bied een prachtig uitzicht. Had U mischien nog aan een sluis gedacht? Vind die grote deur aan de zijkant wel erg groot en gevaarlijk voor het ontsnappen. Succes. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

Lid putterke's Avatar
    Thanks
    1
    hoi Sander , knap gemaakt denk inderdaad sas nodig !
    en zelf had ik gekozen voor een lichtere achter grond ,dan komen de vogels nog beter tot hun recht
    nog veel suc6 met u hobby
    grt Rudi

De deur is inderdaad hoog. De kans dat vogels over je hoofd wegvliegen is daardoor wel groot.
    Als je de deur lager maakt moet je wel bukken, maar de kans dat er dan vogels over je heen vliegen is stukken kleiner.
    Ziet er verder erg mooi en verzorgd uit!
    Met welke verf heb je het gaas geschilderd?

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0
    Ik zal ook voor de achtergrond wat lichtere kleur geven.Verder zit er erg mooi en netjes uit.Suc6.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Junior lid
    Thanks
    0

reactie

Hoi

Ik heb het gaas geverfd met hammerite zwart hoogglans is wel even werk maar het resultaat maakt het weer goed nu alleen de zijkant nog (met een roller en de zijkanten met een kwastje).
    Wat betreft de deur die is inderdaad wat hoog maar ik heb rugklachten
    dus ik moet zo min mogelijk bukken vandaar de hoogte maar hij is iets lager en een stuk smaller als ik ben waardoor de vogels weinig ruimte hebben om er langs te vliegen ze hebben wel geteld een ruimte van 5 cm om er langs te vliegen aan de bovenkant.
    En een sluis vindt ik persoonlijk niet mooi en ik wil de volière zo groot mogelijk houden dus ik neem het risico .
    Wat betreft de achterzijde is wel waar dat een lichte kleur de vogels er meer uitspringt maar ik wilde hem eigenlijk dezelfde uitstraling geven als de rest vd tuin en het huis en daar is ook alles hardhout en de donkere kleur vd achterkant is weer de kleur van de dakkapellen dus vandaar (misschien in de toekomst).

Gr Sander

wow

idd een schitterende voliere! erg mooi.

wat maakt het schilderen van het gaas trouwens een enorm verschil zeg!

ik ga mijn gaas als het effe kan ook schilderen denk ik.

ga je ook kweken met je vogels, of is het puur voor de lol (kweken is ook leuk hoor!)
    Groet'n uut Drenthe

Junior lid
    Thanks
    0

reactie

Hoi

In het begin wilde ik het gewoon voor de leuk doen maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik in mijn hoofd al een plek heb vrijgemaakt in de schuur waar de kweek kooien zouden kunnen hangen?
    Dat komt omdat ze al vrij snel in de volière overal nestjes aan het maken waren en dat is toch wel leuk.
    Enne ik zou zeker je gaas zwart verven het is even werk maar het loont zich driedubbel terug.

Gr Sander

Toch nog even over de hoge deur... Je gaat echt ontsnappingen krijgen vrees ik, 5 cm is royaal voldoende voor snelle vliegers.

Een prima oplossing kan zijn een z.g. vliegengordijn. Die zijn er ook bijna doorzichtig en het maakt het risico aannemelijk kleiner. Als straks een broedende vogel ontsnapt ben je dubbel teleurgesteld.

Verder, ook complimenten, ziet er erg netjes uit.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten