Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diefstal Edel Papegaai

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diefstal Edel Papegaai


    Via de NBvV kreeg ik een e-mail die ik graag even wil platsen. Wie weet kunnen we deze mensen helpen.

    Groetjes Peter.

    ___________

    Beste meneer, mevrouw,

    Mijn excuses, ik ben niet bekend met uw site en/of bond, maar we zijn wanhopig en hopen langs deze weg nog meer aandacht te kunnen vestigen op ons meisje om haar wellicht terug te kunnen krijgen. Ik hoop dat u op enige wijze iets voor ons kunt betekenen in onze zoektocht naar ons meisje. Het volgende is namelijk het geval:

    Zaterdag 08-08-'09 is er iets verschrikkelijks gebeurd. Onze Edel Papegaai is gestolen!! Ze is waarschijnlijk tussen 15:15u en 15:45u meegenomen uit de zaak van mijn vriendin. Het is in Valkenburg aan de Geul gebeurt waar nu natuurlijk zeer veel toeristen zijn die wellicht iets gezien of gehoord hebben. Want met Kaya trek je doorgaans veel bekijks.
    Mijn vriendin en ik zijn er helemaal kapot van en zijn bereid iedere prijs te betalen om ons meisje terug te krijgen.

    Ze is nu 7 maanden oud en begon net wat zelfstandiger te worden. Ze gaat iedere dag mee naar de dierenspeciaalzaak van mijn vriendin waar ze natuurlijk het lievelingetje van vele klanten is. Dit is ook de plek waarvan ze nu verdwenen is.
    Ze heeft zoals u in de bijlagen kunt zien (en wellicht weet) een fel rood hoofd, een donker rode rug en een fel blauwe buik. De kleuren waren inmiddels al wat feller en het geel aan haar snavel al iets minder. Dat komt omdat ze nog zo jong is op de betere foto's.
    Mensen die dit doen zullen denk ik niet beseffen wat ze aanrichten. Ze beseffen niet dat ze gewoon een familielid uit ons leven wegrukken. We hebben bewust gekozen om geen kinderen te nemen en ter vervanging daarvan hadden wij Kaya.

    Als we thuis op de bank zitten zien we haar lege speelboom, als we de koelkast open trekken staat daar nog een aangebroken potje Olvarit (babyvoeding) waar ze bijna helemaal vanaf was, als ik me omkleed op de achterkamer staat daar een lege kooi en door het hele huis ligt haar speelgoed nog rond. Daar gaan we kapot aan en het drukt ons
    steeds weer met de neus op het feit dat ze niet meer bij ons is.

    We zijn ook zo bang dat ze bij iemand is die er geen verstand van heeft en haar niet de zorg en liefde geeft die ze verdient en nodig heeft. Ze moet dagelijks vers fruit hebben want edelpapegaaien zijn echte fruiteters die een speciaal dieet nodig hebben. Maar aan avocado kan ze juist weer dood gaan!! Ook gaat ze graag regelmatig onder de douche.
    Dan voelt ze zich het lekkerst.

    We zijn al op de radio geweest bij 3fm, komen in de krant, staan op buurtlink, enz. enz. enz. Wij hopen echt dat u iets voor ons kunt betekenen.


    Wij heten Saskia Nab en Yvo Verheijden en zijn te bereiken op 06-39213775 of 043-609 0035. Ik ben uiteraard ook
    via deze mail bereikbaar. Mocht u iets willen plaatsen dan bent u vrij om deze nummers en e-mailadres vrij te geven.

    We zijn trouwens ook in het bezit van haar aankoop contract incl. ringnummer enz.


    Met vriendelijke groet,

    Yvo Verheijden
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ringnummer plaatsen.

    Zo te zien op de foto is ze geringd,zou dus een ringnummer doorgeven is misschien wel makkelijk bij opsporen.Jammer dat er altijd lui zijn die niet van andermans eigendom af kunnen blijven,veel succes met het terug vinden van Kaya.

    Opmerking


    • #3
      belachelijk hoor dat je een papagaai ons kindje noemt. en wat denken jullie wel van de persoon die dat dier mee genomen heeft, zijn hele werk naar de knoppen als ze hem pakken, hoop dat er genoeg hulp aanwezig is om die persoon bij te staan.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
        belachelijk hoor dat je een papagaai ons kindje noemt. en wat denken jullie wel van de persoon die dat dier mee genomen heeft, zijn hele werk naar de knoppen als ze hem pakken, hoop dat er genoeg hulp aanwezig is om die persoon bij te staan.
        Een erg raar en onduidelijk antwoord.??

        Waarom zouw iemand zijn tamme vogel niet "ons kindje"mogen noemen.
        En vind je nu echt dat de dief moet worden bijgestaan omdat zijn werk naar de knoppe is .

        Opmerking


        • #5
          nee je bent niet echt duidelijk lambert...

          veel succes met het vinden van kaya.
          het ringnummer kan idd helpen
          Groet'n uut Drenthe

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door lambert46518
            belachelijk hoor dat je een papagaai ons kindje noemt. en wat denken jullie wel van de persoon die dat dier mee genomen heeft, zijn hele werk naar de knoppen als ze hem pakken, hoop dat er genoeg hulp aanwezig is om die persoon bij te staan.
            Wat een ongeloofelijk achtelijk antwoord.
            Sorry op voorhand voor de woorden maar dit slaat helemaal nergens op.
            Ik krijg een raar gevoel bij zo'n antw.

            Succes met het terug vinden van jullie "kindje"
            mvg Gerard 6

            Opmerking


            • #7
              nou vreemd antwoord wat ik gaf lijkt me niet.

              bij de geboorte van een mensenkind kan men spreken van ons kindje.

              bij het aanschaffen van een dier al of niet zelf gekweekt spreekt men van ons lievelingsdier oid maar toch niet van ons kindje.

              en dat de dader hulp krijgt ligt aan de manier van omgaan met daders meestal komen die er beter vanaf dan de slachtoffers.

              Opmerking


              • #8
                voor sommige mensen is hun huisdier gelijk aan een kind. ik ken mensen, die nooit kinderen hebben kunnen krijgen, en daar veel verdriet van hebben gehad. nu is hun hond een heel mooi voorbeeld, van wat zei hun "kind" noemen.
                groeten Ton
                mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                Opmerking


                • #9
                  Raar antwoord weer maar ik heb er al meerdere van u gezien,
                  beetje kort door de bocht.
                  Heb vorige week onze britse korthaar poes in moeten laten slapen na 18 jaar en al vanaf kitten in huis gehad.
                  Wij hebben ook geen kinderen en dit was 1 van onze kinderen,kun u raar vinden maar dat is dan uw probleem.
                  Het wil niet zeggen dat je zo'n beest (of vogel) ook als een kind behandeld maar als zo'n dier die je dierbaar is overlijdt of in dit geval gestolen wordt dan kun je er verdomd verdrietig van zijn.
                  mvg,
                  kingfisher
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Als je dat "kindje" belachelijk vind, ben je zelf zielig. Kennelijk heb je nooit mogen genieten van zo'n band met een huisdier.
                    Jammer voor je.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      ik hoop dat de mensen hun "kindje" edel papagaai terug krijgen .
                      zelf heb ik een jack russeltje in moeten slapen die van pup tot haar 14 jaar bij ons heeft mogen zijn het was voor ons ook net een kindje ,wat voor verdriet dit met zich mee brengt kunnen sommige mensen niet begrijpen .

                      toch voor de eigenaren van de edelpapagaai veel sterkte en hoop dat ze haar terug brengen .

                      Opmerking


                      • #12
                        ons kindje,

                        Wat een gedoe weer, "ons kindje" moet je in dit geval toch niet lezen als "een echt ons kindje" Dat snapt toch ieder weldenkend mens? Mensen kunnen zich nu eenmaal hechten aan een dierlijke huisgenoot. Daar is toch helemaal niks mis mee? Nou dan.

                        Ik hoop wel dat dat vervelende dievengilde eens wat strakker aangepakt zal gaan worden. Blijf gewoon van andermans zaken af. Simpel en te simpel hier neergepend. Er zullen altijd wel mensen blijven die het niks kan schelen wat ze een ander voor leed bezorgen. Gewetenloze mensen dus en daar zijn er waarschijnlijk nog meer dan genoeg van.

                        Tot slot hoop ik dat de Edelpapagaai snel weer bij zijn "ouders" zal zijn.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zou het ook vreselijk vinden moest mijn (lievelings)duifje weg zijn Ik hoop toch echt dat die dief gestraft wordt en niet dat ze hem laten gaan met de boodschap: "Tot volgende week!" Blijkbaar beseffen die niet welk verdriet zij sommigen aandoen. Ik hoop dat het papegaaitje gauw terug is.
                          Matsje <3

                          Opmerking


                          • #14
                            Papegaai is gevonden

                            Hier

                            Opmerking


                            • #15
                              Kijk dat zijn nu nog eens goede berichten.
                              mvg Gerard 6

                              Opmerking

                              Working...
                              X