Mededeling

Collapse
No announcement yet.

draainek / draaihals ziekte herkennen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • draainek / draaihals ziekte herkennen?


  • #2
    kop op rug. ????

    IS inteelt. geen virus . veel susekewieten den medaar.

    Opmerking


    • #3
      daar ben ik het niet mee eens wat uw zegt inteelt
      ik heb dit uit een nestje waarvan pop bij iemand gekocht die lid is van vereniging en ook de man kwam van iemand anders van verenging die fokken toch niet omaar wat
      deze man en pop hadden geen enkel verband met elkaar ik krijg 5 jongen waaronder ook eentje net met de rui periode eneens raar begon te doen en ook de draai hals ziekte had het is neit over gegaan bij de andere vogels
      denk niet dat waar is wat uw zegt

      Opmerking


      • #4
        Ik weet zeker dat dit niet het geval is. Het is namelijk de man van mijn eerste koppel, die al zeker 3 jaar in de voliere zit. Heb nog nooit eerder last gehad.
        Inteelt is derhalve uitgesloten.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Draainekziekte

            Draaihalsziekte/Draainekziekte:



            Verwekker is het Paramixo virus en wordt via kontakt met een drager van het virus over gebracht.
            Ziekte verschijnselen:
            De Gouldamadine maakt ongecontroleerde bewegingen (alsof de vogel dronken is) en in een later stadium kunnen verlammingen en kramp optreden. De perioden tussen deze aanvallen worden steeds korter met als uiteindelijk gevolg : de dood van desbetreffende vogel. Genezing is voorals nog niet mogelijk. Berichten over genezing (o.a. d.m.v. entstof) spreken elkaar tegen. Vergelijkbare verschijnselen kunnen optreden bij verkeerd gebruik medicijnen/bestrijdingsmiddelen en door gebruik van onvolledig (tekorten aan..) voer. Bij onvolledig voer gaat het vooral om een tekort aan vitamine B1.

            Bovenstaande is een stukje tekst uit deze website: http://home.hccnet.nl/mjg.traas/ziek...raaihalsziekte
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

            Mijn website:

            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

            Opmerking


            • #7
              Dank voor jullie reacties.

              Dit was en is (klopt af op hout ) de enige vogel die het heeft. Ik heb hem dus direct apart van de vogels gezet zodat hij niet meer in contact met de anderen kon komen.

              Heb extra vitmanie en veel rust gegeven maar het heeft niet mogen baten.

              Opmerking

              Working...
              X