Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ouders voeren duifje niet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ouders voeren duifje niet

    Het diamant duifje zit met zijn bekje open en wordt niet gevoerd wat kan ik het beste doen bijvoeren met de hand en wat voor voer moet ik dan geven.
    Groetjes, Dylan

  • #2
    Het zal wel meevallen. Het beste is er zoveel mogelijk vanaf blijven. De ouders zullen het jong wel gevoerd hebben zonder dat jij het gezien hebt.
    Succes ermee

    Opmerking


    • #3
      is het dan normaal dat het beestje helemaal zit te trillen en met bekje open zit?
      Groetjes, Dylan

      Opmerking


      • #4
        Ik begrijp niet hoe jij het voor elkaar krijgt om per zoveel uur of dagen een HELP topic over 1 koppel diamantduiven te posten. Woon je naast die kooi? Als je ze met rust laat kunnen ze alles prima zelf. Als het keer op keer niet wil moet je eens gaan denken aan een ander onderkomen op een andere plaats.

        Jonge duiven bedelen niet met de snavel open. Hij zal het wel heet hebben en aan het hijgen zijn. Zelf voeren gaat jou niet lukken. Dat vraagt een zekere vaste hand en een duidelijk doel. Als je zo snel bezorgd bent wordt het echt niks. Verder schat ik zo in dat dat ook nergens voor nodig is mits je die vogels privacy en rust geeft. Als je de hele dag met je snuffert voor die kooi hangt heb je kans dat de ouders het straks niet meer zien zitten ivm verstoring.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Marx
          Ik begrijp niet hoe jij het voor elkaar krijgt om per zoveel uur of dagen een HELP topic over 1 koppel diamantduiven te posten.
          Dat snap ik eigenlijk ook niet, Dylan.

          Diamantduiven bedelen door met hun vleugeltjes te slaan en als ze wat ouder zijn piepen ze ook (let wel op: niet altijd piepen ze om eten, ze piepen ook gewoon zoals de ouders ook gewoon koeren, dus hierover geen topic starten, hee ) Hij/zij zal het misschien te warm hebben. En trouwens, ik zie mijn Diamantduiven lang niet altijd voeren! Soms zijn er dagen waarop ik niks zie van voeren, maar dan voeren ze inderdaad wanneer jij niet kijkt. Bij mij is het soms zelfs zo dat ze niet voeren omdat ik op hun vingers... euh vleugels zit te kijken (zijn ze een beetje bang omdat ze tijdens het voeren weerloos zijn tegen eventuele roofdieren) Dus; wat minder vragen, wat meer vertrouwen op je duifjes en misschien een beetje lezen over je duifjes (niet kwaad bedoeld, hoor )

          Nog veel plezier met je duifjes
          Matsje <3

          Opmerking


          • #6
            Oke hartelijk bedantk voor je reactie ik ben gerustgesteld maar nog een vraag waar kan dat trillen mee te maken hebben?
            Groetjes, Dylan

            Opmerking

            Working...
            X