Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chinese dwergkwartels nest op ongelegen plaats?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    zilver chinese dwergkwartel.

    Oorspronkelijk geplaatst door bert3660
    Aan de achter kant ( dus bij de draad) heb ik muggen gaas gestoken die ongeveer 20 a 30 cm hoog is.
    Aan de voorkant heb ik 2 houten latjes van 10 cm hoog over de breedte dus van de voor kant na de achterkant gezet zo dat de ouders er over kunnen maar de kleintjes niet.
    Ik dacht laten we het nu doen dan moet ik als ze gaan broeden ze in ieder geval niet storen !

    greets
    laten doen.alleen bij jongen, moet je op passan want die verdrinken zo vlug. wel eerste kuiken meel voeren aan ouder paar. wat meelwormenen een paar buffalos, in een platte schaal. ik denke dat ze niet door die draad kunnen, maar zien kleine bosbijen ze.koud zullen ze zeker nooit hebben met al da strooi. heb er al een kleine 1500. gekweekt in al die jaren( wildkleur, bruin , zilver, wit ook) broed duur is 14 dagen. maar wanneer begint madam te broeden???? na 10 of 15 eitjes??? bij natuur broed weet je dat nooit. ik kweekte in 3 broedkassen. lagen altijd een kleine 150of 200 eitjes erin. 500 kuikens op 1 jaar geen probleem ze. veel leute van bert en bertje .

    Opmerking


    • #17
      Dus jij zegt die plankjes terug weg halen ?
      Maar het probleem is dat als ik goed heb geteld die week weg ben
      Dus daarom,,...

      Het zijn de eerste eitjes die ze leggen en wil graag natuurbroed want wij hebben geen broeikas !

      Kan ik de eieren ook weg halen als ik er bv.10 heb en ik wil maar 7 kuikentjes ?
      Dat zijn er 4 voor mij, 1 voor mijn opa en dan nog 2 voor de verkoop.

      Anders zit ik met onnodige kuikens !

      Greets

      Opmerking


      • #18
        het kan zijn dat niet alle eieren kuikens worden, hier 1ste nest uit 7 eieren maar 1 kuikentje,

        je hoeft nog niet beginnen te tellen en te rekenen

        Opmerking


        • #19
          Ja hoor ze broed !

          Er liggen 8 eitjes en als ik goed weet is ze nu al een 2a 3 dagen aan het broeden. ( juist terug van vakantie )

          Ze gaat wel nog veel van het nest af dus....

          greets

          Opmerking


          • #20

            Opmerking


            • #21
              Ja hoor, wij hebben ons haantje ook bijna iedere keer weggezet (behalve de laatste keer, omdat er toen geen problemen waren), zodat het hennetje lekker rustig kon broeden.
              Kan wel zijn dat ze veel naar elkaar gaan roepen als ze elkaar niet kunnen zien. Maar als het hennetje gewoon door gaat met broeden, hoeft dat niet zo'n probleem te zijn.

              Opmerking


              • #22

                Opmerking


                • #23
                  Maar de hen komt steeds naar de draad toe en ze lopen alle twee langs verschillende kanten op en af ...

                  En het duurt vrij lang eer dat de kwartel terug gaat broeden dan....

                  Is dit erg ?

                  greets

                  Opmerking


                  • #24
                    ze doet dit minder en minder.

                    Maar als de kuikens uitkomen kunnen ze dan wel over die boom stam komen ?

                    Of moet ik ze hier over helpen ? ( doe dit liever niet, laat ze liever hun gang gaan) .

                    greets

                    Edit : al in 2 dierenwinkels gegaan in geen pinkies en meel gevonden

                    Weet iemand een goede winkel in de buurt van katwijk ?

                    Opmerking


                    • #25
                      een goede winkel in de buurt van katwijk weet ik niet.

                      de jonkies kunnen waarschijnlijk wel onder de stam door komen, ze komen echt overal doorheen.

                      mijn kwakkies zijn 2 dagen geleden ook uitgekomen
                      nu lopen er dus 5 van die hommels door het hok heen



                      mvg,
                      Groet'n uut Drenthe

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door tropen kweker
                        een goede winkel in de buurt van katwijk weet ik niet.

                        de jonkies kunnen waarschijnlijk wel onder de stam door komen, ze komen echt overal doorheen.

                        mijn kwakkies zijn 2 dagen geleden ook uitgekomen
                        nu lopen er dus 5 van die hommels door het hok heen



                        mvg,
                        Misschien in de omgeving ?
                        Dus een andere stad ?

                        Ik wacht vol spanning af !
                        Maar eerst nog het voer vinden.

                        Ik denk dat ik dan opfok voer voor kuikens ga halen dat weet ik wel staan.

                        greets

                        Opmerking


                        • #27
                          Bert, ik woon in Rijnsburg, op de buitenrijn zit ene Willem met zijn dierenshop en in Rijnsburg zit Geon Schrijver http://www.geonshopping.nl/shop/home.php
                          die hebben zeker wel wat je zoekt, mail mij anders krieno@tiscali.nl , ook als je jongen wilt ruilen voor bloedverversing, heb nog 3 natuurbroedjonegen zitten hier, 1 haantje en 2 hennen.

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door krien
                            Bert, ik woon in Rijnsburg, op de buitenrijn zit ene Willem met zijn dierenshop en in Rijnsburg zit Geon Schrijver http://www.geonshopping.nl/shop/home.php
                            die hebben zeker wel wat je zoekt, mail mij anders krieno@tiscali.nl , ook als je jongen wilt ruilen voor bloedverversing, heb nog 3 natuurbroedjonegen zitten hier, 1 haantje en 2 hennen.
                            Hey krien,

                            Ik ga eens vragen om naar geon shop te gaan.

                            Dat is maar 4 minuten van hier. ( kan zelfs met de fiets gaan )

                            Ja dat ruilen zie ik wel zitten .

                            Maar dan moeten zij wel eerst de auto rit van bij mijn thuis tot hier halen , dat is ongeveer 2.5 uur .

                            greets

                            Opmerking


                            • #29
                              Ben bij geon shop geweest !

                              Echt ik keek mijn ogen uit !

                              Zo veel dingen en spullen ha dik niet gezien maar ik moest snel zijn want de winkel was nog maar een paar minuten open .

                              Heb alvast : het kuiken voer en de pinkies, nu nog even kijken als het nodig is dat ik die 2 andere producten die na de 4 weken kuiken voer ook moet bij geven.

                              dus er staat op : eerst 4 weken kuiken voer , dan tot 6 maanden iets anders en dan tot nog iets anders na een bepaalde tijd ?
                              Is dit nodig ?


                              greets

                              Opmerking


                              • #30
                                ik geef meestal alleen de eerste weken dat voer wat je gekocht hebt, kwartels huizen bij mij bij de kanaries,de eerste paar weken doe ik ze met de ouders altijd even apart, omdat anders geen voer voor ze overblijft, na een week of 3 gaan ze weer terug, krijgen ze geen speciaal voer meer, wel elke dag nog wat eivoer, maar deze tijd zijn mijn kanaries toch altijd aan de rui nog, dus mogen die ook elke dag eivoer, maar ik mail je mijn telefoonnummer wel even.

                                Opmerking

                                Working...
                                X