Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom nu in een keer de KAPOETSENSIJS beschermde vogel?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Waarom nu in een keer de KAPOETSENSIJS beschermde vogel?

    Deze vogel word toch al zolang bij liefhebbers gekweekt dat ik niet snap dat ze nu onder beschermde vogels vallen en dan zeker dat dit al geld vanaf 1 juli 2009.Dan zullen de bastaarden dus ook met breekringen geringd moeten worden,het moet niet gekker worden.

  • #2
    kapoetsensjs

    De kapoetsensijs is zijn natuurlijk biotoop sterk bedreigd daarom dat hij nu beschermd word, en kruizingen niet volgens mij.ik zou willen dat er in Belgie
    ook met breukringen geringd zouden worden dan zou niet zoveel gesjoemeld
    worden.

    Opmerking


    • #3
      Tja, al die regelgeving met betrekking tot de vogelhouderij maakt het allemaal niet leuker.
      Een deel van de regelgeving vertoont zelfs alle kenmerken van ontmoedigingsbeleid en dat zou alleen al om die reden voldoende moeten zijn voor de liefhebbers om toch vooral door te zetten!

      on topic:

      Een al dan niet beschermde status van een soort wordt uitsluitend bepaald aan de hand van de wilde populatie(s)!

      Met andere woorden, ook al komen wij bij wijze van spreken om in de aantallen van een bepaalde soort in avicultuur, dan nog kan de wilde status ervoor zorgen dat een soort als bedreigde diersoort wordt aangemerkt.
      De regelgeving gaat in die gevallen wel automatisch ook voor alle exemplaren in avicultuur gelden.

      De kapoetsensijs is in deze overigens geen op zichzelf staand verhaal, maar slechts een voorbeeld van vele andere gevallen!
      Amigo de los Psittacidos

      Look deep into nature and you will understand everything better

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Hoeveel Serinus canaria en Chloebia gouldiae, om er maar eens twee te noemen, zijn er nog in het wild?
        .................

        Groeten, Serinus
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          ringen

          Oorspronkelijk geplaatst door rob 2
          Deze vogel word toch al zolang bij liefhebbers gekweekt dat ik niet snap dat ze nu onder beschermde vogels vallen en dan zeker dat dit al geld vanaf 1 juli 2009.Dan zullen de bastaarden dus ook met breekringen geringd moeten worden,het moet niet gekker worden.

          Opmerking


          • #6
            En wat denk je zelf dat de staat daaraan verdient?

            Opmerking


            • #7
              Oke als je het zo ziet, maar dan zou het beter zijn dat er een regeling moet komen om hun biotoop te beschermen waar ze leven dan dat men hier plotsklaps zo'n regel bedenkt.En bij de europese moeten de bastaarden ook geringd worden denk ik logische wijze de kapoetsen bastaarden dus ook.

              Opmerking


              • #8


                hoort er allemaal bij , langzaam aan word de strot van de hobby dichtgeknepen.

                de europese tak weet niet beter als te moeten ringen dus zo erg is het nu ook weer niet,het word gewoon een kwestie van alles ringen,meer niet .

                de tropen/exoten kwekers moeten niet piepen,mochten wij ook niet,na de eerste golf van verontwaarding bezinkt het en gaat men gewoon verder .


                op naar de volgende opgelegde verplichting

                Opmerking


                • #9
                  kapoetsensijs

                  Kijk bij google eens op www.cites allevogels.nl

                  Opmerking

                  Working...
                  X