Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uitkomen eieren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • uitkomen eieren

    dankje

    ik heb 1 vraag ik heb chinese dwergkwartels die vandaag al 17 dagen broeden waneer moeten ze uitkomen ? morgen ? ik heb ff een ei opgepakt en geluisterd..
    maar ik hoorde niets! maar toen ik een ander ei pakte en die vorige nog in me hand had voelde ik een tikje in dat ei... maar ik wacht rustig af.. ik hoop dat ze nog uitkomen

    Greetz Jorik

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Misschien is het beter je Rijstvogels weg te halen. Zij proberen jongen altijd te doden door ze uit het nest te werpen. CDK kuikens kunnen wel niet uit het nest geworpen worden, maar ja
      Matsje <3

      Opmerking


      • #4
        als je getik hoort, kan het zijn dat je eierschalen te droog en daardoor te hard zijn, ik hoop voor je dat de eieren uitgekomen zijn.

        Opmerking


        • #5
          dankjullie wel

          ik denk dat me kwartels de jonkies wel zullen beschermen
          ze zijn alle 6 al aan het ei aant tikken maar is er nog niet 1 uit wel heeft zowieso 1 het ei schaaltje al een beetje openen
          en ik hoor inderdaad getik dus ik maak het af en toe wat vochtig met wat water er op ik denk dat ik morgen kuikens heb dan hebben ze er 19 dagen op gebroed
          vandaag is het de 18e dag.

          Opmerking


          • #6
            kwartels

            ja hoor
            alle 6 eieren zijn uitgekomen

            Opmerking


            • #7
              Gefeliciteerd!

              Opmerking


              • #8
                kijk uit dat ze niet verdrinken, zelf zet ik altijd klein laagje water neer, met allemaal knikkers erin, zodat ze niet in het water kunnen gaan zitten, echt, ze verdrinken in een bodempje.

                Opmerking


                • #9
                  jep er is er bij mij eens een verzopen in 1 cm water
                  Groet'n uut Drenthe

                  Opmerking


                  • #10
                    ja ik heb 2 jampotjes dekseltjes met daarin knikkers de rijstvogels doen ze niks . heb vandaag ook een zebravink vrouwtje gekocht

                    Gr Jorik

                    Opmerking

                    Working...
                    X