Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Uv licht in voliere.

Senior lid Van Den Berge Ben's Avatar
    Thanks
    0

Uv licht in voliere.

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Nu heb ik al heel wat gelezen over hoe je insecten kan vangen, maar misschien kan je ze ook naar je toe laten komen dacht ik? Ik dacht namelijk aan een uv licht te plaatsen in mijn voliere, samen met een gewoon licht. Nu heb ik hier wel mijn bedenkingen bij, zouden de vogels nog savonds/snachts met wat licht achter de muggen aangaan, of laat het hun dan koud ? uiteraard is het licht dan zo geplaatst dat de vogels niet aan de lap zelf kunnen, nog aan de draden, maar wel er kunnen rond vliegen/jagen. Iemand ervaring mee of commentaar ?
    Groetjes,Ben

Stamgast gerard 6's Avatar
    Thanks
    0

Lightbulb Lichtval

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1377
    mvg Gerard 6

Vogelliefhebber,

vele vogelhouders en dan vooral diegene die vogels houden die insecten eten zoals vliegen hebben een lamp in de buitenvolière.
    Je hoeft hiervoor helemaal geen sterke lamp hebben, 5 watt is al genoeg en desnoods gebruik je een spaarlamp hiervoor.
    Hang deze in de achterkant van je volière en zet hem op een tijdklok.
    Laat deze lamp bijv. nog een uur branden na zonsondergang, de vliegjes komen in de voliere en gaan de beplanting in. Na een uur gaat het licht uit en de vliegjes blijven in de voliere en de volgende morgen bij zonsopgang krijgen ze geen kans meer om te ontsnappen want dan hebben jouw vogels deze al te pakken.

Als u fruitvliegjes in uw volière wilt hebben dan kunt u het volgende doen: pak een kom [doorsnee 15 - 20 cm], doe daar een keukendoekje onderin en pak een rijpe banaan en snij of prak deze in stukjes. Alle schillen van je appels, peren, bananen e.d.. oude aardbeien, kiwi oftewel alles wat lekker vochtig en fruitig is kun je gebruiken in deze kom.
    Wel even een stukje gaas overdoen dat de vogels niet bij het afval kunnen komen.
    Zet de kom een aantal dagen in de groene container, daar zitten altijd wel fruitvliegjes in, en pak deze na een paar dagen eruit en zet hem op de grond in uw volière, vul af en toe het afval bij en u heeft de hele zomer fruitvliegjes tot uw beschikking.

Ik wens u veel succes.

Met vriendelijke groet,

Freddy

Forum Rechten