Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: voer voor lori's (hangparkietjes)

Lid
    Thanks
    0

voer voor lori's (hangparkietjes)

ik heb momenteel 2 koppels hangparkietjes : 1 blauwkroontje, 1 philipijns.
    ik geeft ze aves lori nectar, aves lori dry, gepelde haver en fruit.
    ik geef ze meestal appel of peer de rest eten ze niet zo graag (zijn ze niet gebwend).
    nu heb ik gisteren: appel, kiwi, banaan, appelsien en perzik gemalen en ze dit gegeven. nu eten ze het wel.

mijn vraag is: welk fruit/groenten kan ik allemaal geven? en maak het niet uit welke 3 a 4 soorten ik samen maal? vb: zou ze graag tomaat, wortel en courgette geven kan dit? gemalen? en samen?

groeten
    jan

Vraag je eens af welke voedingsstoffen je de vogels wil geven naast de twee nectars. Welke stoffen zouden ze tekort komen?
    Fruitmoes klinkt gezond en lekker, maar of tomaat, wortel en courgette dezelfde nuttige stoffen bevatten? Ik betwijfel het.

Lid
    Thanks
    0
    ik wil mijn vogels gewoon afwisselend voeren, maar ze eten niet alle fruit als je het volledig geeft.
    als je het maalt eten ze het wel.
    daarom is dit handiger om ze meer gevarieerd te laten eten.

Stamgast
    Thanks
    6
    Kunnen vogels tomaat eten? Tomaat is een nachtschade en niet voor alle dieren gezond zover ik weet. Ik weet niet of vogels het kunnen eten en dat vraag ik me dus ineens af

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik heb laatst nog kleine sjerie tomaatjes (doormiden gesneden) aan de witwanggaailijsters, verschillende fazanten en kamhoenders, lijsters en spreeuwen gegeven en hebben het al opgegeten.

Senior lid Ilovediamantduifjes's Avatar
    Thanks
    0

2 tegen 1

Ik vind dat je beter geen risico's neemt. Als 2 (ervaren) vogelhouders twijfelen en 1 (ook ervaren ) vogelhouder zegt dat het wel kan. Moet je eens denken. Stel dat ze alledrie gelijk hebben, heb je 1 op 3 kans dat je vogels overleven. Ok, in de het echt kan dit niet, maar gewoon om je te tonen dat je niet iedereen blindelings moet vertrouwen. Zeker als je het zelf niet weet. Gewoon geen risico's nemen en fruit blijven voeren. Er bestaan toch nog soorten fruit? De vogels eten sowieso al gevarieerd als je ze elke dag een andere mengeling geeft (de ene dag bijvoorbeeld appel en perzik, de andere sinaasappel en banaan,...) Als er natuurlijk nog meer mensen zeggen dat je gerust groenten kunt voeren, doe maar, hee Je mag ook nu al voeren, 't is jouw keuze.

Ok, ik heb hier geen verstand van, ik wil alleen zeggen dat ik het nooit zou doen met zoveel onzekerheid.
    Matsje <3

Lid
    Thanks
    0
    er is niets mis met het voeren van tomaat hoor.

groeten

Senior lid
    Thanks
    0
    Dat is dan al 2/2

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik heb het even opgezocht. De groene delen van tomaat zijn zeer giftig. Alleen de rode rijpe tomaten zijn niet giftig. Dus tomaat kun je wel geven alleen al het groen weghalen.

Avocado's zijn ook giftig zover ik weet. Zelfs de vrucht zelf is giftig.

Maar tomaten dus niet

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo Jan

Ik geef mijn lori`s diverse soorten groeten en fruit zoals : Andijvie , komkommer , appel , peer , pruim , meloen , paprika , druiven , enzo .

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten