Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voer voor lori's (hangparkietjes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voer voor lori's (hangparkietjes)

    ik heb momenteel 2 koppels hangparkietjes : 1 blauwkroontje, 1 philipijns.
    ik geeft ze aves lori nectar, aves lori dry, gepelde haver en fruit.
    ik geef ze meestal appel of peer de rest eten ze niet zo graag (zijn ze niet gebwend).
    nu heb ik gisteren: appel, kiwi, banaan, appelsien en perzik gemalen en ze dit gegeven. nu eten ze het wel.

    mijn vraag is: welk fruit/groenten kan ik allemaal geven? en maak het niet uit welke 3 a 4 soorten ik samen maal? vb: zou ze graag tomaat, wortel en courgette geven kan dit? gemalen? en samen?

    groeten
    jan

  • #2
    Vraag je eens af welke voedingsstoffen je de vogels wil geven naast de twee nectars. Welke stoffen zouden ze tekort komen?
    Fruitmoes klinkt gezond en lekker, maar of tomaat, wortel en courgette dezelfde nuttige stoffen bevatten? Ik betwijfel het.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      ik wil mijn vogels gewoon afwisselend voeren, maar ze eten niet alle fruit als je het volledig geeft.
      als je het maalt eten ze het wel.
      daarom is dit handiger om ze meer gevarieerd te laten eten.

      Opmerking


      • #4
        Kunnen vogels tomaat eten? Tomaat is een nachtschade en niet voor alle dieren gezond zover ik weet. Ik weet niet of vogels het kunnen eten en dat vraag ik me dus ineens af

        Opmerking


        • #5
          Ik heb laatst nog kleine sjerie tomaatjes (doormiden gesneden) aan de witwanggaailijsters, verschillende fazanten en kamhoenders, lijsters en spreeuwen gegeven en hebben het al opgegeten.

          Opmerking


          • #6
            2 tegen 1

            Ik vind dat je beter geen risico's neemt. Als 2 (ervaren) vogelhouders twijfelen en 1 (ook ervaren ) vogelhouder zegt dat het wel kan. Moet je eens denken. Stel dat ze alledrie gelijk hebben, heb je 1 op 3 kans dat je vogels overleven. Ok, in de het echt kan dit niet, maar gewoon om je te tonen dat je niet iedereen blindelings moet vertrouwen. Zeker als je het zelf niet weet. Gewoon geen risico's nemen en fruit blijven voeren. Er bestaan toch nog soorten fruit? De vogels eten sowieso al gevarieerd als je ze elke dag een andere mengeling geeft (de ene dag bijvoorbeeld appel en perzik, de andere sinaasappel en banaan,...) Als er natuurlijk nog meer mensen zeggen dat je gerust groenten kunt voeren, doe maar, hee Je mag ook nu al voeren, 't is jouw keuze.

            Ok, ik heb hier geen verstand van, ik wil alleen zeggen dat ik het nooit zou doen met zoveel onzekerheid.
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              er is niets mis met het voeren van tomaat hoor.

              groeten

              Opmerking


              • #8
                Dat is dan al 2/2

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb het even opgezocht. De groene delen van tomaat zijn zeer giftig. Alleen de rode rijpe tomaten zijn niet giftig. Dus tomaat kun je wel geven alleen al het groen weghalen.

                  Avocado's zijn ook giftig zover ik weet. Zelfs de vrucht zelf is giftig.

                  Maar tomaten dus niet

                  Opmerking


                  • #10
                    Hallo Jan

                    Ik geef mijn lori`s diverse soorten groeten en fruit zoals : Andijvie , komkommer , appel , peer , pruim , meloen , paprika , druiven , enzo .

                    Opmerking


                    • #11
                      @ marx,

                      avocado's zijn inderdaad giftig. de gehele vrucht.
                      niet geven dus
                      Groet'n uut Drenthe

                      Opmerking


                      • #12
                        banaan

                        hey

                        ik had gelezen dat ze van banaan darmstoornissen kunnen krijgen

                        had ik gelezen op internet(dit was dan voor lori van de blauwe bergen)

                        maar het kan ook hierbij zijn


                        succes
                        mvg roy (vogelfreak)
                        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                        Opmerking

                        Working...
                        X