Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Onderwerp: putters pikken jongen en voeren niet meer

Junior lid
    Thanks
    0

putters pikken jongen en voeren niet meer

hallo

heeft iemand ervaring met putters die de jongen pikken

puttertjes waren 2 weken oud begon de pop weer te leggen

gisteren begonnen ze de jongen te pikken terwijl er nestmateriaal genoeg aanwezig is

ouders voeren de jongen niet meer en pikken ze dood als erin blijven zitten

heb ze appartgezet maar ze eten nog niet zijn 3 weken oud en denk niet dat ze het redden

is er wat aan te doen de volgende keer

Stamgast
    Thanks
    6
    Mocht je ze dood laten gaan dan wil ik ze wel met de hand groot brengen. Dit vind ik nl zonde en onnodig. Maak ze dood of geef ze aan iemand die iets gaat doen. Putters van die leeftijd zullen nl verhongeren en dat is niet nodig en duurt twee dagen van lijden

Stuur me maar een berichtje op mijn email dan haal ik ze op. marc_birds@hotmail.com

Ik werk thuis en heb de kennis en tijd om de diertjes nog twee weken door te voeren nl Ik heb daar ook veel ervaring mee en op dit moment alles in huis omdat ik al jonge mozambiquesijzen heb. Dus laat maar weten of het je iets lijkt. Doodgaan is niet nodig.

Junior lid
    Thanks
    0
    hallo

heb ze met de hand gevoerd gaat niet super zijn er middelen voor?

groet

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door putter12345 Bekijk Bericht
    hallo

heb ze met de hand gevoerd gaat niet super zijn er middelen voor?

groet

Als je het zelf wil doen moet je gewoon 2 weken vrij nemen en elk uur voeren wat de ouders voeren. Ga je dat niet redden dan redden de vogels het niet. Ik denk dat er op internet wel info staat over het grootbrengen van putters. Die zet ik hier niet neer aangezien iedereen dan putters kan ringen in de natuur, uithalen voor het uitvliegen en dan verkopen als ze groot zijn. Hoewel dat eigenlijk niet echt de moeite loont met putters. Kost je uren en uren om er een groot te brengen, elke dag om 06:00 uur op en dan heb je 50 euro haha.

Senior lid
    Thanks
    0
    Gewoon bij de ouders terugzetten in zo'n voorhangkooitje/babykooi. De ouders kunnen ze dan niet meer pikken maar wel voeren.

Vr. gr.

Wim

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch Bekijk Bericht
    Gewoon bij de ouders terugzetten in zo'n voorhangkooitje/babykooi. De ouders kunnen ze dan niet meer pikken maar wel voeren.

Vr. gr.

Wim
    Hoi Wim, ze voeren ze niet meer zeg hij Maar dat zou ik ook proberen als je de middelen en de kennis niet hebt ze groot te brengen of af te geven. Alleen in een kooi met wat gerommel van zo nu en dan voeren gaan ze gegarandeerd dood. Onnodig. In een voorhangkooi hebben ze een kans want als ze ouders ze niet kunnen pikken zullen ze wel bedelen. Ik vind het erg raar dat dit gebeurd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de ouders ook echt niet meer voeren.

Senior lid
    Thanks
    0
    Ha Marc,

Ouders zullen m.i. inderdaad altijd voeren. Met de hand grootbrengen is geen doen als je daar geen ervaring mee hebt. Babykooitje werkt (bijna) altijd.

Vr. gr.

Wim

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bullfinch Bekijk Bericht
    Ha Marc,

Ouders zullen m.i. inderdaad altijd voeren. Met de hand grootbrengen is geen doen als je daar geen ervaring mee hebt. Babykooitje werkt (bijna) altijd.

Vr. gr.

Wim
    Daarom ga ik ook geen uitleg geven over met de hand groot brengen. Dat kost je extreem veel tijd en je moet er de kennis voor hebben want anders mislukt het zeker en rek je het lijden van de jongen alleen maar. Een handleiding aanrijken werkt niet. Ik bood het puur aan als noodoplossing om doodgaan te voorkomen. Ik denk ook dat een voorhangkooi kan werken en zo niet dan is het of pech of weggeven en iemand anders het werkje laten opknappen. Ik vind het leuk om te doen en het gaat me zeker niet om het krijgen van putters oid. Dan koop ik ze liever want dat scheelt me twee weken enorm veel werk

Lid elhidia's Avatar
    Thanks
    0
    Is het dan niet een optie om het putter 12345 in een email uit te leggen hoe hij de vogels met de hand kan voeren. Niemand ziet het dan en putter heeft goede uitleg.
    Groetjes Elhidia.

Stamgast naruch's Avatar
    Thanks
    4
    een putterpop voert bijna nooit als je erbij staat (op het nest wel) als de jongen uitvliegen, ik denk dat de pop wel voert, maar dat je het niet ziet.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten