Mededeling

Collapse
No announcement yet.

popje wordt opgejaagt door ander popje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • popje wordt opgejaagt door ander popje


  • #2
    Dus zonder jongen zit je aan 2 mannen en 3 poppen ofwel 3 mannen en 2 poppen. Ik (persoonlijk) vind dat nogal een ongelukkige combinatie; ik zou voor 3 poppen 1 man nemen. Bedoel je dat je er NU 2 nieuwe poppen hebt bijgekocht en dat er nu ruzie is tussen een nieuwe en een oude pop (of tussen 2 nieuwe poppen?)? Of heb je laatst geen nieuwe Zebravinken bijgekocht en bedoel je gewoon ruzie tussen 2 poppen?
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      ik zal het wat duidelijker uitleggen. ik heb een voliere met wat valkparkieten, turquisienes en een koppeltje diamantduifen. nou had iemand van die in een gezinsvervangend tehuis woont 3 jonge zebravinken. de dierenwinkel wou ze niet en hij wist niet wat hij er mee moest. ze mochten bij mij in de voliere alleen ik wou er dus koppeltjes van maken i.v.m. inteelt. dus aan iemand laten zien wat ze waren. zowiezo 2 mannetjes waarschijnlijk de andere een popje. van die man mocht ik een popje meenemen. nou kon ik nog een mannetje krijgen van iemand en ook een popje. verder zelf nog een mannetje en waarschijnlijk [hopelijk] een popje er bij gehaald. dus dan kom ik op een totaal van 8 zebravinken. wat zeker is 4 mannen en 2 poppen en dan die 2 wat ik nog niet weet hopelijk ook 2 popjes. alles is dus nieuw bij elkaar alleen wordt er dus 1 popje achterna gezeten door een ander popje. misschien dat ik de 2 popjes even bij elkaar moet zetten of diegen die jaagt er uit doen. kans dat als ik diegene er uit doe die opgejaagt wordt die ander een andere vogel uit kiest om op te jagen. dus ik weet ik momenteel niet.

      Opmerking


      • #4
        als ik het goed begrijp kan je bij een troepje zebravinken beter meer popjes hebben dan mannen. ik dacht dat je het beste 1 op 1 kon doen. dus 4 poppen met 4 mannen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door carolina
          als ik het goed begrijp kan je bij een troepje zebravinken beter meer popjes hebben dan mannen. ik dacht dat je het beste 1 op 1 kon doen. dus 4 poppen met 4 mannen.
          Oeps... Dus als je geen geluk hebt, heb je 6 mannen op 2 poppen. Dit is niet goed. Doe maar 3 mannetjes weg. Waarschijnlijk zit er tussen die 2 andere vogels ook nog een mannetje. Zo heb je sowieso zeker bij 1 pop bevruchte eitjes. Omdat Zebravinken niet echt trouw zijn aan elkaar, heb je zeker meerdere bevruchte poppen. Ik neem aan dat je ze houdt voor de sier en niet echt voor de kweek? Als je ze wel voor de kweek wilt houden, moet je ze wel per koppel apart houden, hoor.
          Matsje <3

          Opmerking

          Working...
          X