Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gekleurde kunststofringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • gekleurde kunststofringen

    ik zag laatst een onderwerp over strijkkralen.o.a. van naruch. ik heb onmiddelijk de volgende dag een zakje gehaald(2euro) bij intertoys. merk hama. de buitendiameter is gelijk aan de ringen die ik bij de zaadhandel haal, echter de binnendiameter is maar 2 mm dus te klein voor mijn majors en noordse goudvinken.gebruiken jullie een ander merk ? of buigt de ring met het pootje mee als je het doorsnijd. graag jullie advies want ik vind die ringen die ik nu koop veel te duur
    gr loxia

  • #2
    als je de binnen diameter te klein vind, van de plasticringen kun je deze gemakkelijk uitboren, de wand is dik genoeg.

    zelf zet ik ze om de poot zonder ze uit te boren, en ze hebben er tot nu toe geen last van, het is zacht plastic en als ze te klein worden zullen ze open gaan, en dan zal ik ze verwijderen.

    bij mij gaat het erom dat ik gelijk zie welke jongen zijn van welk koppel, als ik ze verkoop vraag ik altijd of de plastic ring verwijderd moet worden.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      kunststofkleurringen

      uitboren lukt niet het materiaal is te zacht de ring buigt tydens het boren gewoon uit en veert daarna weer terug.heb jij een ander merk soms waarvan de diameter groter is ? ik zou ze graag ook als oudervogel gewoon omlaten

      Opmerking


      • #4
        u zou ook Celluloid vogelringen kunnen kopen ,zijn wel duurder dan de ringen die kunstof ringen .maar zijn in iedere maat te koop .
        deze ringen gebruik ik voor mijn goudvinken

        Opmerking


        • #5
          strijkkralen

          Hoi Loxia,
          Ik heb strijkkralen gekocht bij Zeeman (..), en die hebben een iets grotere diameter (ca. 3 mm). Je moet die kralen wel doormidden snijden, anders zijn ze te groot. Nadeel is dat sommige kleuren (met name rose) op de duur verkleuren en wit worden.
          groeten

          Opmerking


          • #6
            Voor de zekerheid even, deze vogels moeten naturlijk wel met "echte cultuurringen" geringd zijn.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Voor de zekerheid even, deze vogels moeten naturlijk wel met "echte cultuurringen" geringd zijn.
              www.fretteren.eu

              Opmerking


              • #8
                kleurringen

                hallo jeroen
                ik heb inmiddels ook kleurringen bij de zeeman gehaald maar deze zijn net zo groot terwijl het een ander merk is. ik snij ze door en doe ze maar gewoon om zoals narugh al zei het is zacht plastic. overigens vraag ik aan gretha : wat bedoel je met celluloid ringen ?

                Opmerking


                • #9
                  hoi loxia
                  dat zijn ringen van kunstof die ingesneden zijn je krijgt er een soort lepeltje bij en doet ze zo om de poot van een goudvink .
                  ik zou even een link plaatsen waar ze eventueel te koop zijn ,
                  http://www.geonshopping.nl/shop/Cell...-set-p-29.html.

                  voor goudvinken kiest u maat 3mm .maar dat wist u vast en zeker wel
                  hier twee foto`s van de ring met bijbehorende lepeltje

                  Opmerking


                  • #10
                    Wat is er mis met de gewone knijpringetjes.
                    Die zijn ongeveer even duur als de celluloid ringen ,en veel gemakkelijker aan te brengen.

                    Als je strijkkralen gaat gebruiken omdat dat goedkoper is ,ben je toch verkeerd bezig volgens mij.

                    Opmerking


                    • #11
                      kunsstofringen

                      animal ik zie niet in waarom ik verkeerd bezig ben als ik kies voor een goedkope oplossing. die strijkkralen kosten bijna niks ik heb inmiddels een oude noordse goudvinkpop zo'n doorgesneden strijkkraal omgedaan. het niet over wat ruimte betreft maar als de pop verspringt zie ik de ring verschuiven dus volgens mij kan het best.

                      grt. loxia

                      Opmerking


                      • #12
                        strijkkralen

                        ik gebruik al jaren strijkkralen,gewoon als een goede vervanging en goedkoper haha,voor alumillium knijpringetjes al eens geprobeerd om er 1 af te halen
                        wat een geotter en wat te denken van klem komen te zitten.
                        dit gebeurt niet bij de strijkkralen die gaan er dan gewoon af.
                        ik gebruik ze voor tropen,diamantduiven,zebraduiven spreeuwen groenlingen en ga zo maar door.
                        heb er onderlaatst gekregen van een nichtje die gaven licht in het donker
                        handig kunnen de vogels gewoon dooreten s,nachts ha
                        ben toch nog eens gaan kijken s,vonds en inderdaad ze gaven licht.
                        ook heb ik een scooby doe touwtje gebruikt in een grotere maat als ik het goed heb geschreven dit was een paar jaar geleden een rage,alleen deze waren te zacht.
                        mvg wim

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo. Strijkkralen? Ik ken dit woord niet. Ben mischien al te lang weg uit NL. zou iemand eens een fotootje kunnen plaatsen. Hopelijk is het iets dat ook hier verkrijgbaar is en van toepassing voor onze vogels hier. Groet, Kees nieuw Zeeland.

                          Opmerking


                          • #14
                            Kees dit zijn strijkkralen.
                            mvg Gerard 6

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo Gerard6. Bedankt voor de foto. Koop er maar veel, dan kan je dochter er een mooie gekleurde ketting van rijgen. Wat over is kan je voor de vogels gebruiken. Groet, Kees Nieuw Zeeland.

                              Opmerking

                              Working...
                              X