Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Onderwerp: Heeele rare eieren? Nog nooit gezien?!

Lid
    Thanks
    0

Heeele rare eieren? Nog nooit gezien?!

Hallo!

Mijn valkje is aan het broeden, ze heeft net haar tweede ei gelegd, maar ik snap er helemaal niks van, de 1 is veel te klein, en de andere is weer heel groot? hoort dit zo?

Groetjes Jody
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails IMAGE_713.jpg   IMAGE_714.jpg  

Weird Eggs

Hi Djow,
    een vraagje: is het haar 1e leg (zeg maar in haar hele leven) en/of 1e leg van dit jaar.

Dit komt ook vaak voor bij kippen, aan het begin van het seizoen kunnen er hele rare eieren tevoorschijn komen.

Ik heb regelmatig al perfect ronde, langwerpige en iniminie eieren gezien in het begin van de lente/ begin van de legsel.
    Niet dat je een kip met een Valkje kan vergelijken, maar vogels is vogel...
    Mijn kanarie had het ook laatst eentje met een bobbel.

Gewoon weghalen, even laten rusten en dan weer opnieuw.
    Zorg dat ze genoeg grit, sepia en voeding binnen krijgt. Multi-vitamine 'ornivita-plus' doet ook wonderen.

Succes greetz Frances

Lid
    Thanks
    0
    Hey,

ja is haar eerste nestje en ze is ook net een jaar oud. En daarbij komt ook nog dat ze van een inteeld nestje komt. Ik werk op een kinderboerderij (stage) en verzorg daar de voiliere en vang de (mislukte) vogels op. Ik heb een aparte kamer waar ze altijd los vliegen, maar zij had een koppel gevorm met mijn heeele tamme valkparkiet die ik zelf had grootgebracht, maar ze zijn zo ontzettend leuk en lief samen, en hij verzorgd haar ook super goed, maar het inderdaad haar eerste leg, maar ik denk dat ik de eieren wel beter kan laten liggen want ze broed er wel echt op? Achja, bij een misvormde vogel, kan je niet anders verwachten Ze doet het wel goed hoor, verdedigd haar nestje heel goed en is niet meer van haar nest te krijgen!

Lid Kitkat's Avatar
    Thanks
    0
    Hm, ik weet niet of het wel zo slim is om met een vogeltje te kweken dat uit inteelt in voortgekomen.

Senior lid
    Thanks
    0
    Dat maakt echt niks uit voor een keer.

Stamgast Tori no Hime's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaxWeijers Bekijk Bericht
    Dat maakt echt niks uit voor een keer.
    Het probleem is dat het meestal niet bij 1 keer blijft. Veel kwekers brengen te weinig nieuw bloed in hun bestand. Bij een kinderboerderij komen sowieso vaak de afdankertjes. Als je aan het uiterlijk al kan zien dat het inteelt is, dan is het echt niet van 1 keer maar meerdere generaties.

Maar Dj0w, ik zou haar in ieder geval laten uit leggen en even laten broeden. Verder is het jouw keuze of je de eieren ook laat uitkomen (als ze bevrucht zijn.. dat kleine eitje is denk ik niet bevrucht; je kunt het wegnemen, maar je kunt het ook laten liggen, maakt niet zoveel uit)

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Post Kleine eitje misschien niet bevrucht.

Groot kans van niet maar je weet het maar nooit.
    Gewoon laten liggen want als ie niet uitkomt en de grotere wel, dan kan het jong daar mooi zijn kopje op laten steunen de eerste dagen. Later kan je het dan wel wegnemen. Ik zou denk ik gewoon afwachten nu het toch eenmaal zo ver gevorderd is. Wie weet wat je er uit krijgt voor moois.

Het zou kunnen dat er nog een paar eieren bijgelegd worden. Want 2 eieren is wel weinig voor een valk.
    Of ze is niet goed naar de kweek toe opgevoerd.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Senior lid
    Thanks
    0
    Heeft u ook grasparkieten bij de valken?

Senior lid
    Thanks
    0
    Als dat het geval is kan het ook best zijn dat de grasparkieten het blok ingenomen hebben en dat er dan alleen nog grasparkieten in leggen.

dat komt wel eens vaker voor jah dat grasparkieten bij valken hun eieren leggen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten