Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharina tam maken, hoe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharina tam maken, hoe?

    hai, ik heb een catharina nu 2 dagen.
    De kweker wees mij erop dat ik hem 2 dagen in afzondering moet laten en met minder voer zodat hij vanzelf gaat vragen om aandacht.

    Is dit de juiste manier of zijn er nog andere.
    Booger komt wel bij je aan de tralies hangen als je vrolijk tegen hem praat, maar een vinger of een hand in de kooi is drama(tisch).
    Bijten enzo, kan t m niet kwalijk nemen natuurlijk.

    hij maakt wel leuke geluidjes als je de kamer uit bent, maar is dat een vorm van aandacht trekken?
    gr Frances

  • #2
    Heel veel mee bezig zijn .
    Er vlak bij gaan zitten ,en altijd tegen praten.
    Te weinig voer geven en in afzondering laten zouw ik niet doen ,slaat volgens mij nergens op.(is bijna diermishandeling)
    Gewoon veel mee bezig zijn is de enige goede mannier om een vogel tam te krijgen ,maar dat gaat wel langer duren dan 2 dagen ,dus je moet wel wat geduld hebben.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb hier 8 koppels catharinas zitten zijn hele fijne vogels die zeer snel tam worden de koppels die ik heb komen allemaal uit mijn hand eten. Komt na een tijd vanzelf door rustig met je vogels om te gaan

      Opmerking


      • #4
        ik heb de vogel in mijn slaapkamer staan en dan hangt hij onderste boven aan zijn stok, als hij merkt dat ik wakker ben.
        Ik ga er steeds bij zitten en heeel vrolijk tegen hem praten en dan maakt ie geluidjes terug. Maar hand in de kooi is nog steeds geen goed idee.
        Wel als ik een voerbakje in mijn hand heb dan wil hij er wel of gaan zitten.

        Is het een idee als ik met mijn handtamme parkiet erbij ga zitten? Die is wel van het kroelen en tutten.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door tinkerd_babe
          ik heb de vogel in mijn slaapkamer staan en dan hangt hij onderste boven aan zijn stok, als hij merkt dat ik wakker ben.
          Ik ga er steeds bij zitten en heeel vrolijk tegen hem praten en dan maakt ie geluidjes terug. Maar hand in de kooi is nog steeds geen goed idee.
          Wel als ik een voerbakje in mijn hand heb dan wil hij er wel of gaan zitten.

          Is het een idee als ik met mijn handtamme parkiet erbij ga zitten? Die is wel van het kroelen en tutten.

          Had jou parkiet geen polyoma? Dan heb je nu een besmette catherina die je nooit meer ergens bij kan zetten. Hou je daar wel rekening mee? Al jouw vogels krijgen polyoma/kruipersziekte. Ik had ook parkieten met polyoma maar dus geen andere vogels in die ruimte en geen parkieten verder. Ik heb ze toch alsnog ingeslapen ivm risico's voor mensen die hier een vogel kopen en misschien wel een papegaai hebben oid. Jij zet er dus gewoon nieuwe gezonde dieren bij. Dat vind ik niet zo'n goed idee zelf. Minder voer geven is niet ok en rustig zijn en lief met het beest omgaan wel. De slaapkamer is een ongeschikte plaats. Zet het diertje daar waar leven is, in de woonkamer dus. Hele dagen in een stille kamer als jij naar school bent is niet erg gezellig Ook de grodijnen dicht smorgens, de lamp aan in de avond in de winter en meer zijn niet zo gezond voor de vogels. Voor jou is het stof niet zo gezond als je daar elke nacht in gaat slapen. Zeker zo'n polyoma vogel valt haast uiteen in stof

          Opmerking


          • #6
            Nouja, het is wel wat cru, hoe je het daar zegt. Je hebt wel gelijk, kruipersziekte is besmettelijk, en je moet er ook zeker erg voorzichtig mee omgaan.
            Maar als je niet met vogels gaat kweken, ze niet bij andere vogels in de buurt laat, en gewoon erg voorzichtig bent wat je allemaal met vogeltje(s) doet, is het toch niet zo'n probleem?
            Alle vogels laten inslapen is behoorlijk rigoreus. Als je kweker bent kan ik me voorstellen dat het wel moet, maar als je voor je hobby gewoon wat vogeltjes houdt, kan het best.

            Trouwens, zelf heb ik mijn drie vogeltjes ook in m'n slaapkamer. Ik ben er bijna de hele dag, dus ze hebben altijd wel gezelschap. En de kamer luchten doe ik 24/7, en iedere week poetsen. Geen problemen mee.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Marx
              Had jou parkiet geen polyoma? Dan heb je nu een besmette catherina die je nooit meer ergens bij kan zetten. Hou je daar wel rekening mee? Al jouw vogels krijgen polyoma/kruipersziekte.
              Nou ik heb hem sinds vrijdag niet meer en hierbij vermeld ik:
              Maar de kruiper is dood.
              Al was hij de oudste thuis, hij ging weer ruien en werd weer sloom. Met pijn en moeite.....
              Voor de duidelijkheid ik heb nog een handtamme parkiet, ook ik heb meer dan 1 parkiet

              Maar ik maak elke dag alles schoon en staat altijd een raam open.
              Want met 7 kanaries, (nu nog) 1 parkiet en 1 catharina blijft het niet langer dan 3 uur schoon.
              Plus ik heb vloerbedekking en ben nogal schoonmaakfreak

              Ook mijn parkietenkooien maak ik elke 14 dagen schoon met chloor.
              Zeker nu ik sinds 14 dagen erachter ben wat kruipersziekte is

              De vogels hebben nooit bij elkaar in de kooi gezeten.

              Kan ik geen lab-test laten doen bij de dierenarts? Om te kijken of ze het virus hebben ja of nee...

              Opmerking


              • #9
                Hoe heb je je tamme grasparkiet tam gemaakt? Op dezelfde manier zou het bij het Catharina parkietje moeten lukken

                Als ik lees dat ze al op je hand durft te zitten als je een bakje voer vast hebt, dan denk ik dat je zeker al op de goede weg bezig bent. Gewoon rustig zo door blijven gaan: veel met het vogeltje bezig zijn, lokken met voer; dan went ze vanzelf aan jou en je handen.

                Opmerking


                • #10
                  Tamme grasparkiet was een eitje!
                  Die was nog zo jong dat ie alleen maar bij je bleef zitten en in een washandje zat op de bank.

                  Maar die Catharina is al het washandjes stadium voorbij

                  Opmerking


                  • #11
                    Ik ben bang dat ze allemaal geinfecteerd zijn met polyoma. Dus je andere parkiet en inmiddels je catharina ook. Het probleem is dat polyoma als stofdeeltjes door je hele huis vliegt en aan je kleren hangt. Dat is ook de reden dat ik mijn parkieten niet meer heb. Ze gaven elke winkel, elke in het tuincentrum geaaide papegaai en meer risico op ook polyoma en dus een ongeschiktheid levenslang voor de kweek.
                    Rot voor je dat je parkiet dood is. Ik weet hoe moeilijk het is om een gezond ogende vogel in te slapen. Maar vergeet niet, dit zijn mijn vogels met polyoma geweest en dat wens je geen enkele vogel toe toch?

                    Mijn popje na een paar maanden.

                    Opmerking


                    • #12

                      Opmerking


                      • #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door tinkerd_babe
                        Ook mijn parkietenkooien maak ik elke 14 dagen schoon met chloor.

                        Opmerking


                        • #14
                          wat een marteling twee dagen geen eten geven deden je ouders dat bij jou ook als je niet luisterde ?

                          Opmerking


                          • #15
                            Een echte vent blijft ongetemd

                            ja, helaas....ik ben gelukkig wel goed bijgetrokken

                            Nee, gein hij krijgt natuurlijk alle liefde, lekkers en aandacht.
                            Tot grote ergernis van mijn levende, not polyoma parkiet, die nu moet delen

                            Maar vordering in het temmen! Ik mag een vinger op een zitstok leggen en dan gaat hij ernaast zitten.
                            Hoe blij kan je zijn met een beetje vordering.

                            Opmerking

                            Working...
                            X