Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 19 van de 19

Onderwerp: Catharina tam maken, hoe?

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik ben bang dat ze allemaal geinfecteerd zijn met polyoma. Dus je andere parkiet en inmiddels je catharina ook. Het probleem is dat polyoma als stofdeeltjes door je hele huis vliegt en aan je kleren hangt. Dat is ook de reden dat ik mijn parkieten niet meer heb. Ze gaven elke winkel, elke in het tuincentrum geaaide papegaai en meer risico op ook polyoma en dus een ongeschiktheid levenslang voor de kweek.
    Rot voor je dat je parkiet dood is. Ik weet hoe moeilijk het is om een gezond ogende vogel in te slapen. Maar vergeet niet, dit zijn mijn vogels met polyoma geweest en dat wens je geen enkele vogel toe toch?

Mijn popje na een paar maanden.

Jeetje, dat is wel erg ja!
    Ik ben aan het kijken of mijn vogels getest kunnen worden.

Ved-Med is €60,- per vogel (een veer)
    Ik moet even kijken of er nog andere labaratoria zijn die goedkoper zijn en hoelang het duurt dat het aantoonbaar is na "besmetting".

Maar goed, kijken of die jonge parkiet last gaat krijgen, want die is 5/6 weken oud.

Lid Kitkat's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tinkerd_babe Bekijk Bericht
    Ook mijn parkietenkooien maak ik elke 14 dagen schoon met chloor.
    Je kunt het beter schoonmaken met Dettol (wel in water oplossen). Dat is een stuk veiliger dan chloor, en ook hygiënisch.

Senior lid
    Thanks
    0
    wat een marteling twee dagen geen eten geven deden je ouders dat bij jou ook als je niet luisterde ?

Een echte vent blijft ongetemd

ja, helaas....ik ben gelukkig wel goed bijgetrokken

Nee, gein hij krijgt natuurlijk alle liefde, lekkers en aandacht.
    Tot grote ergernis van mijn levende, not polyoma parkiet, die nu moet delen

Maar vordering in het temmen! Ik mag een vinger op een zitstok leggen en dan gaat hij ernaast zitten.
    Hoe blij kan je zijn met een beetje vordering.

leuk
    dan zal het wel lukken denk ik.

Stamgast
    Thanks
    4
    Hallo:

IMDB, Bielefeld, Dld.

Polyomatest op veren: € 20.--

Zie www.geschlechtsbestimmung.de

Wessel van der Veen.

in duitsland zijn de meeste testen van je vogels volgens mij aardig goedkoper.

Junior lid Didier Steyaert's Avatar
    Thanks
    0
    Sinds maandag heb ik Gysmo. Catherina man van 25 maart. Maandagavond thuis gekomen en met rust gelaten tot dinsdagavond. Hem de tijd gegeven om zijn nieuwe omgeving en geluiden te wennen. Geleidelijk voorzichtig mijn hand in de kooi gebracht en stil gehouden. Was toen bang en was volledig rond zijn kooi aan het klimmen. Ik had voorgenomen om mijn hand pas terug te trekken van zodra hij stil op zijn stok zat. Dit heeft 5á6 minuten geduurd. Echt niet langer. Zat wel bang te kijken maar dat is niet erg. Ieder uur terug mijn hand in de kooi en ik merkte dat hij mij vertrouwde. De woensdag terug hetzelfde ritueel. Tegen de avond terug hand in de kooi en deze keer met een pijltje witloof. Voorzichtig tot de snavel gebracht en was direct aan het eten. Geleidelijk de hand iets verder brengen tot hij verplicht was om een sprongetje te maken. Het ijs was snel gebroken en hij vertrouwde mij direct. De donderdag paar keer herhaald in zijn kooi en in de late namiddag kon ik het deurtje openen en sprong onmiddellijk op mijn hand. Laat hem nu zo een keer of 8 uit zijn kooi komen en direct is hij daar. Het gaat hem er om om zeer veel geduld uit te oefenen en alles zeer rustig aan te doen en zeker geen bruuske bewegingen uit te oefenen en zachtjes jou stem te gebruiken. Geef de vogel ook een naam die kort is en die je veel gebruikt. Ook niet teveel zinnen gebruiken. Voldoende zeggen is bv, goed, mooi, flink. Dit is meer dan genoeg. Ik ben gisteren zijn broertje Ozzy gaan ophalen en die is moeilijker en zal meer tijd vragen maar ik weet nu al dat hij tegen maandag uit mijn hand zal eten. Zeker weten. Terwijl Gysmo uit mijn hand aan het eten was buiten de kooi heb ik zeker 10min nodig gehad alvorens hij stil op zijn stok zat. Ondertussen durft hij wel te eten vanaf zijn stok. Geduld, geduld, en nog eens geduld en je bekomt alles van jou vogels. Veel suc6

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Forum Rechten