Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fruit en groente

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • fruit en groente

    mijn parkieten lusten geen groente en fruit hoe kan ik ze het aanbieden zodat ze het wel gaan eten?

  • #2
    Als je het in hele kleine snippertjes snijdt of raspt en door het zaad mengt gaan ze er vaak wel aan beginnen. Eerst per ongeluk, maar zodra ze het lekker vinden vaak erg enthousiast.
    Later kun je het gewoon in stukjes aanbieden dan.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Als je het door het zaad mengt, moet je er wel rekening mee houden dat je het niet te lang laat staan. Na een paar uur gaat het stinken.

      Je kunt beginnen met witlof (dat vinden ze meestal heerlijk en eten ze gelijk), ook kattengras, een beetje sla, gekookte bloemkool, en komkommer valt goed in de smaak.

      Als je parkietjes tam zijn, kun je het ze uit de hand voeren. Of je kunt naast je parkietje zitten en ook appel eten, dan worden ze wel nieuwsgierig en willen ze ook proeven.
      Een week lang hetzelfde groente/fruit op dezelfde plek leggen kan ook goed werken. Op een gegeven moment zijn ze er niet meer bang voor, en gaan ze op onderzoek uit.

      Vooral volhouden, en niet te snel denken 'dat lusten ze niet'. De aanhouder wint, eh.

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor de info, ik ga zo gelijk komkommer geven kijken of ze het willen, ik heb zelf al appel,mais,bleekselderij geprobeert

        Opmerking

        Working...
        X