Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Diamantduifjes voor de 15e dag op het nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Diamantduifjes voor de 15e dag op het nest

    Hallo,

    Mijn diamantduifjes, zitten nu al voor de 15e dag op het nest en er zijn nog steeds geen kleintjes is dit normaal?

    En is het nog mogelijk de eitjes te schouwen?
    Groetjes, Dylan

  • #2
    Je ziet weinig van een jong in deze fase. Heb je echt gezien dat ze nog op eieren zitten?

    Ik werd ook verrast met hun eerste jong, want ik zag hem niet zitten.

    Opmerking


    • #3
      ze zitten continu op 2 eieren
      Groetjes, Dylan

      Opmerking


      • #4
        en weet je misschien ook of je op de 15e dag nog kan schouwen
        Groetjes, Dylan

        Opmerking


        • #5
          weet iemand wat dit kan zijn???
          Groetjes, Dylan

          Opmerking


          • #6
            Ik had ergens gelezen dat de eitjes onbevrucht kunnen zijn maar dan zouden ze er toch niet op broeden of wel


            Groetjes, Dylan

            Opmerking


            • #7
              Natuurlijk broeden ze dan wel. Denk je dat een duif kan zien of een ei onbevrucht is? Ze zouden het nu langzamerhand ook wel moeten voelen en weten dat de eieren onbevrucht zijn. Waarom schouwen? Na 15 dagen zijn ze sowieso onbevrucht. Wacht totdat de duiven de eitjes zelf uit het nest gooien, of haal ze zelf weg. Na het paren duurt het ongeveer 10 voor er eitjes komen. Die laatste mogelijkheid geeft natuurlijk de kans om de eieren te kunnen schouwen, al ben ik bang dat het enige resultaat onbevrucht zal zijn. Ben je trouwens zeker dat ze op eieren zitten en niet op jongen? Ze broeden de eerste 9 dagen ook op de jongen, omdat die nog niet kunnen instaan voor hun eigen lichaamstemperatuur (omdat ze nog naakt zijn)
              Matsje <3

              Opmerking


              • #8
                Misschien komen ze toch nog wel uit het duifje zit de hele tijd onder het eitje te kijken en te koeren
                Groetjes, Dylan

                Opmerking


                • #9
                  Weinig kans na 15 dagen. Schouw ze anders en merk je dat ze onbevrucht zijn, gooi ze dan weg. Zorg wel dat je geur niet op de eitjes zit, anders broedt de duivin niet meer. Dat zou zonde zijn moesten ze wel bevrucht zijn...
                  Matsje <3

                  Opmerking


                  • #10
                    16e dag en nog steeds aan het broeden krijg bijna een schouwlampje en dan weet ik of de eitjes bevrucht zijn
                    Groetjes, Dylan

                    Opmerking


                    • #11
                      Schouwlampje? Neem gewoon een zaklamp of hou ze tegen het licht (wat in dit weer niet zal lukken Hou ze gewoon tegen de zon of tegen een zaklamp. Je moet daarvoor toch geen geld uitgeven. Trouwens, waarom geld uitgeven? Na 16 dagen zijn ze zonder uitzondering onbevrucht! Je kunt altijd schouwen...
                      Matsje <3

                      Opmerking

                      Working...
                      X