Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nest verlaten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nest verlaten

    naar hoeveel dagen komen geboren jongen uit het nest?

  • #2
    Dat is afhankelijk hoe goed ze groeien ,maar vanaf 2 weken komen ze er wel uit ,maar ze gaan dan wel regelmatig weer terug.

    Opmerking


    • #3
      hoelang moet ik het nestje erin laten hangen dan.

      Opmerking


      • #4
        normaal

        Als de jongen normaal goed gevoerd worden dan zullen ze tot 18-21 dagen in het nest blijven. Worden ze maar matig gevoerd zullen ze sneller uit het nest komen om achter de pop aan te bedelen.

        Groet,

        Rob.

        Opmerking


        • #5
          helaas ik heb pech.
          alebei de jongen lagen net dood in het nest.
          waarom is mijn een raadsel.
          er is niets aan de jongen te zien en zijn nu ongeveer 1,5 week oud.
          er is voldoende zaad water en eivoer aanwezig.
          ook is mijn een raadsel waar de ringen van de jongen gebleven zijn aan de pootje is niets te zien maar de ringen zijn verdwenen en niet meer te vinden.
          iemand enig idee.

          Opmerking


          • #6
            10 dagen is een gevaarlijke leeftijd, zo oud waren ze toch ongeveer? Misschien bloedluis, of hadden ze een lege krop? De ouders hebben waarschijnlijk de ringen uit het nest geworpen.
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              bloedluis lijkt me niet ik heb de jongen heel goed nagekeken.
              de kroppen waren niet echt goed gevuld en de jongen waren voelde nogal koud aan dus ik denk dat de pop er al geruime tijd niet opgezeten heeft.
              ik heb inmiddels 1 van de ringen gevonden inderdaad buiten de kooi.
              heb ik de jongen te snel geringd(5e dag)
              wat is het beste voor de volgende broedronde,ik heb het nest weggehaald en nieuw nestmateriaal gegeven zijn al weer druk aan het bouwen.
              kan ik de nieuwe jongen beter bij andere kanaries eronder leggen.
              de pop heeft er wel heel veel opgezeten en kwam er maar weinig af om te eten de man voerde de pop wel regelmatig daarmee dus ook de jongen lijkt me.

              Opmerking


              • #8
                dode jongen

                Nou ik heb dit jaar al veel jongen verloren, wat het is weet ik niet de Poppen zaten goed op het nest maar de jongen hadden lege kroppen, wat het dit jaar is, is mij een raadsel, ik heb absoluut geen bloedluis, ze hebben voldoende frisse lucht xe krijgen 2 x per dag vers eivoer en ik heb ook poppen die met groot genoegen 10 jongen grootbrengen in 2 rondes. Ook heb ik dit jaar nog wel eens dat ze nest met veel ijver bouwen ze legd haar eerste ei en dan is het over. Ik heb nog maar 50 jongen op stok tegen andere jaren 80.
                rara wat kan het zijn ik heb alles al gebrobeerd.

                Opmerking


                • #9
                  ik heb nog niet zoveel ervaring en dus ook nog niet zoveel vogels dus voor mijn is het nog een beetje wennen en afwachten en veel vragen en leren.
                  maar het overlijden is voor mijn ook een raadsel omdat er best goed gevoerd werd in mijn ogen.

                  Opmerking

                  Working...
                  X