Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mexicaanse Nonpareil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mexicaanse Nonpareil

    Zijn er mensen die met deze schitterende vogels kweken? Ik ben op zoek naar een koppel. Zijn het makkelijke vogels om te houden en mee te kweken? en wat zijn de prijzen ongeveer?

  • #2
    Er is iemand hier op het forum die ze heeft(hij zal ook nog wel reageren) maar ze zijn dun gezaaid.
    Zijn geen gemakkelijke vogels om te kweken als je ze al kan krijgen.
    Kunnen vrij agressief zijn zoals eigenlijk de meeste passerina's, als lazuli en veelkleuren en indigovink.
    Ik heb prijzen gezien van een kleine 500-600 euro per koppel maar wat ze nu doen geen idee.
    Mvg,
    kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      xxxxxx Zijn er mensen die met deze schitterende vogels kweken? Ik ben op zoek naar een koppel. Zijn het makkelijke vogels om te houden en mee te kweken? en wat zijn de prijzen ongeveer? xxxxx

      Het zijn nu ook niet de moeilijkste om te kweken , maar zo gemakkelijk kweken ze ook nu weer niet , ze werpen nogal gemakkelijk hun jongen uit het nest , denk voor het ogenblik dat er niet aan te komen is , pas op als je er een koppel koopt want de poppen komen maar na het tweede jaar op kleur , koop dus geen jonge poppen die niet gesext zijn , zou volgend jaar wel een man kunnen worden , de prijs voor een koppel loopt nogal vlug rond de 700 euro .

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Ok, bedankt voor de reakties. Het zijn eigenlijk geen normale prijzen meer voor een koppel vogels.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door pietje
                Zijn er mensen die met deze schitterende vogels kweken? Ik ben op zoek naar een koppel. Zijn het makkelijke vogels om te houden en mee te kweken? en wat zijn de prijzen ongeveer?
                Hoi Pietje, Ik kweek de nonpareilen in broedkooien van 120 x 50 x 50. Zoals in de diverse reacties al gezegd is zijn er wel wat moeilijkheden bij de kweek, jongen uit het nest gooien is een van de veel voorkomende problemen. De problemen zijn hetzelfde in een grotere voliere, De man, die is vaak het probleem, apart zetten gaat gemakkelijker in een broedkooi, daarom houd ik ze in broedkooien.

                Verder gaat het best wel, de vogels zijn winterhard (KEIHARD) en kunnen de gehele winter buiten blijven zonder probleem. Wat waar is is dat de vogels niet midden in winter naar buiten gedaan kunnen worden, vogels die bijvoorbeeld bij mij nu uit de kweekruimte komen kun je niet naar buiten doen. Het verschil in lichttijd en temperatuur zal de vogels in de rui doen vallen en dan is het voor dit jaar voorbij.

                De prijzen zijn compleet gestoord, tot wel 700/800 tot meer voor een koppel wordt gevraagd. Het zal wel een keer stoppen met die gekheid.

                Als je nog meer info wilt, mail dan op centrum@ision.nl

                groet

                rob van der hulst/www.amerikaansevogelskweken.nl

                Opmerking


                • #9
                  Bedankt voor de info, hoe is eigenlijk de zang? waarmee is deze een beetje te vergelijken?

                  Opmerking


                  • #10
                    47 seconds of a Painted Bunting singing in Wichita Mountains Wildlife Refuge in Oklahoma on May 12, 2007

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door VINKEMAN

                      Opmerking


                      • #12
                        Het is gelukt, mooie zang en wat een schitterde vogel is het toch. bedankt.
                        Als je nog na de kweek nog koppels of jonge vogels wilt verkopen, hou ik mij zeer aanbevolen.

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Een vraagje....
                              Kan men deze vogels houden in een gezelschapsvoliere?

                              groetjes,

                              jan

                              Opmerking

                              Working...
                              X