Mededeling

Collapse
No announcement yet.

waar staan de cijfers op het ringetje van mijn kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • waar staan de cijfers op het ringetje van mijn kanarie

    hoi allemaal,
    ik heb een kanarie met een zwart ringetje.
    waar kan ik zien waar de cijfers staan?

  • #2
    is het een knijp ring of een vaste ring.

    vaste ring staat er meestal in het wit een jaartal,kweeknummer en ringnummer op de ring
    nieuwe website

    Opmerking


    • #3
      Waarschijnlijk heb je een knijpring/kleurring; daar staat soms wel een cijfer in gegrafeerd, maar vaak is het ook helemaal leeg.

      Als je een vaste ring met nummer hebt, dan zie je dat meteen: de cijfers/letters lopen helemaal rondom en vullen eigenlijk de hele ring op zo ongeveer.

      Opmerking


      • #4
        kan ik op een andere manier zien hoe oud mijn vogel is?

        Opmerking


        • #5
          Ik begrijp je vraag niet. Ben je blind? Het staat er inderdaad niet in braille op maar als je ogen hebt die het doen dan lijkt het me geen probleem die paar vierkante millimeter even af te speuren naar de lokatie van de letters. Dan lees je wat er staat en dan schrijf je dat even op een papiertje en vraag je hier wat dat betekent als je er niet uit komt. Lijkt me een stuk makkelijker dan vragen naar iets wat jij kan zien en wij niet.

          Verder moet je onderwerpen maar 1 keer posten en niet herhalen om meer antwoorden te krijgen.

          De leeftijd van je vogel is alleen te zien aan de ring of na te vragen aan degene die hem gekweekt heeft. Als hij uit de dierenwinkel komt kan hij alle leeftijden hebben. Maar veel maakt dat niet uit want kanaries zijn taaie vogels die best wel heel lang mee gaan.

          Opmerking


          • #6
            het was per ongeluk twee keer gepost sorry
            ik weet niet of mijn ogen het doen zoals jij al zij maar ik zie zwart en niets meer op een knijp ring

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door tweety98
              het was per ongeluk twee keer gepost sorry
              ik weet niet of mijn ogen het doen zoals jij al zij maar ik zie zwart en niets meer op een knijp ring

              Dan staat er dus niks. Nergens op de ring staat iets. Helaas is je vogel nu van onbekende leeftijd. Maar zoals ik al zei, zolang hij monter en gezond is maakt dat eigenlijk niks uit

              Opmerking


              • #8
                bedankt marc

                Opmerking

                Working...
                X