Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweek 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    welke kardinalen

    het zijn zwartwangkardinalen (Paroaria gularis nigrigensis)
    Een flierefluiter met een vogelhart.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Wiene
      het zijn zwartwangkardinalen (Paroaria gularis nigrigensis)
      amai heb ik nog nooit van gehoord

      heb je mischien een fotootje ?

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door sibrand
        Weet je wat nog het verstandigst is om schrikdraad om de buiten voliere te doen. Dit is gewoon te koop bij sommige tuinzaken(welkoop enz.) De katten komen dan een paar keer aan het schrikdraad en je ziet ze nooit meer terug.
        Helpt altijd

        mvg,
        sibrand
        Zou ik wel willen als de kooi niet op ons terras zou staan... In de winter halen we de kooi binnen en we eten op het terras en op het terras dit en dat... Die schrikdraad zal ons meer wegjagen dan die kat, denk ik. De kooi staat dicht bij de deur van de keuken, en ook dicht bij de trap naar de tuin... We dekken ze nu af 's avonds. De kat zal wel niet slim genoeg zijn om te bedenken dat er onder die lap stof vogels zitten (hoop ik)... Vooral nu we 3 koppels met eieren hebben en we morgen voor een week op reis gaan...
        Matsje <3

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ilovediamantduifjes
          Zou ik wel willen als de kooi niet op ons terras zou staan... In de winter halen we de kooi binnen en we eten op het terras en op het terras dit en dat... Die schrikdraad zal ons meer wegjagen dan die kat, denk ik. De kooi staat dicht bij de deur van de keuken, en ook dicht bij de trap naar de tuin... We dekken ze nu af 's avonds. De kat zal wel niet slim genoeg zijn om te bedenken dat er onder die lap stof vogels zitten (hoop ik)... Vooral nu we 3 koppels met eieren hebben en we morgen voor een week op reis gaan...
          ik zou toch naar een andere plaats zoeken voor die "kooi"
          want nu hoop je elke avond dat de kat de vogels niet zal vinden
          maar dit is toch geen makkelijk houden van je vogels ??

          Opmerking


          • #20
            foto

            hier een foto, hij komt wel van internet :
            Een flierefluiter met een vogelhart.

            Opmerking


            • #21
              mooie kardinalen Zou ze ook wel willen hebben, maar daar hebben we de ruimte niet voor in de tuin Hoe kom je eigenlijk aan die zwartwangkardinalen, heb ze nog nooit gezien en zelfs niet van gehoord
              Heb je er al eigenlijk kweekresultaten mee behaalt? of heb je ze nog maar net?

              mvg,
              Sibrand
              Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

              Opmerking


              • #22
                ik heb ze nog maar net
                Een flierefluiter met een vogelhart.

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wiene
                  ik heb ze nog maar net
                  amai heb er nog nooit van gehoord

                  hopelijk willen ze een beetje

                  zitten ze in een aardig beplante vlucht ?

                  Opmerking


                  • #24
                    ik ben steeds meer aan het beplanten, bramen groeien snel, dus daarvan staat er nu een in.
                    Ook nog een struikje en een kerstboom, ik wil graag bamboe.
                    Een flierefluiter met een vogelhart.

                    Opmerking


                    • #25
                      hey

                      heb dit jaar een beetje problemen met mijn vogels veel onbevruchte eieren en jongen/ eieren uit nest gooien op moment heb ik 2 jongen uitgevlogen en al volledig zelfstandig

                      2 jongen in het nest en 1 nest met 6 eieren dit alles bij de zebravinken

                      de goulds zijn nog niet begonnen maar ik ga proberen te kweken met 2 koppels zk pb pop groen X rk pb man pastel
                      zk pb pop groen X man nog onbekend moet ze zelf nog uitzoeken

                      ze zitten samen in een hok maar kweken gaat pas beginnen als ik de voliere heb anders wordt het te vol


                      verder heb ik nog niks

                      succes allemaal
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #26
                        @Vogelfreak

                        ja niet elk jaar is een top-jaar
                        maar komt wel goed

                        @Wiene

                        oppassen met bamboe als je het niet in potten zet staat binnen 5 jaar heel je tuin vol met bamboe die breekt overal uit

                        suc6

                        Opmerking


                        • #27
                          ach het is nog maar begin einde is nog lang niet in zicht

                          heb net vandaag 1 voliere gekocht krijgen we in loop van volgende week daar ga ik dan de vogels in doen

                          maar ik heb besloten vandaag alleen nog goulds te nemen (en soorten die daar heen kunnen rustige vogels)

                          me goulds zitten nu in de kweekkooien de temp is in het hok buiten rond 14 graden snachts dusz warm genoeg voor hun overdag ongeveer 20 graden luchtvochtigheid is rond 70% dus dat is ook goed en daar doe ik helemaal niks aan
                          mvg roy (vogelfreak)
                          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                          Opmerking


                          • #28
                            hoi

                            ik kweek met kanaries en spitstaard amadine vorig jaar kampioen geworden
                            en met zebravinken mijn sint herlenafarsantjes en papegaai amendiene lukt nog niet

                            jan henk

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door vogelfreak
                              hey

                              heb dit jaar een beetje problemen met mijn vogels veel onbevruchte eieren en jongen/ eieren uit nest gooien op moment heb ik 2 jongen uitgevlogen en al volledig zelfstandig

                              2 jongen in het nest en 1 nest met 6 eieren dit alles bij de zebravinken

                              de goulds zijn nog niet begonnen maar ik ga proberen te kweken met 2 koppels zk pb pop groen X rk pb man pastel
                              zk pb pop groen X man nog onbekend moet ze zelf nog uitzoeken

                              ze zitten samen in een hok maar kweken gaat pas beginnen als ik de voliere heb anders wordt het te vol


                              verder heb ik nog niks

                              succes allemaal
                              Dat is erg jammer, misschien dat je wat aan deze tips heb:

                              - Rond het voortplantingsgedeelte bij een vogel zitten veren, die kan je even wegtrekken waardoor de bevruchting soms beter is.
                              - Ik weet niet wat voor nestjes je hebt, anders eens diepere nestjes proberen.
                              Check mijn blog over zebravinken en andere tropische vogelssigpic

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door ThomasD
                                Met welke vogels kweken jullie in 2009
                                en hebben jullie al jongen/eitjes enz...

                                ikzelf "kweek" nu met

                                5 koppels kanaries :
                                waarvan :
                                3 koppels al broeden op 4 eitjes
                                2 koppels een nest maken

                                en sinds 1 april hangen de nesten er ook in bij de grote barmsijzen

                                koppel putters en goudvinken wacht ik nog effe mee
                                Kheb nu 3 jonge wildkleur prachtrossella's waarvan er 1 vanaf 2 weken oud bij ons in huis wordt opgevoed.
                                verder nog maar 1 roodrug 8 grijze zebravinken en 4 witte
                                het wil dit jaar niet echt bij mij.

                                MvG

                                Opmerking

                                Working...
                                X