Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19

Onderwerp: website

Senior lid
    Thanks
    0

website

Hallo,
    ik heb zo een idee om een site te maken en denk wel dat er iets inzit,
    mijn vraag is nu of jullie dit ook vinden,

De bedoeling van men site is om alle kwekers van vogels op kaart te zetten.

Kwekers van vogels zouden zich kunnen registreren en vb. een nicknaam, telefoon, liefst gsm, welke soorten vogels ze kweken,gemeente (geen straat dit tegen dieven) ...

Dan wanneer je als bezoeker de site bezoekt krijg je een kaart van België (of ev. nederland) te zien en dan kan je in een zoekbalkje een soort vogel typen vb. Roodkapparkiet en dan zoekt hij automatisch alle kwekers van België op die deze soort kweken en dan wordt dit op een kaart gezet van belgië.
    De gemeente waar deze gekweekt worden zou dan vb. rood kleuren.

dan zouden mensen op de gemeente moeten kunnen klikken en zo het account bekijken van de kweker en ev. een mailtje sturen.

De kweker zelf moet ook zijn account kunnen aanpassen en zo de vogels die hij heeft bijgekocht erbij zetten.

De kwekers zouden ook ev. hun vogels te koop zetten, dit zou je dan ook kunnen aanduiden in de zoekbalk.

Snapt iedereen wat de bedoeling is van m'n site?

Wat vinden jullie ervan, is het de moeite om hier veel werk in te steken?

Wilt er hier misschien iemand aan meehelpen, heb zelf de kennis van HTML en ben nog verder aan het bijleren.

Groeten Corneel

Dit zou hier een voorbeeld moeten zijn van hoe de kaart er zou moeten uitzien.

Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails België.jpg  

Lid
    Thanks
    0
    Hoi,

Het is een leuk idee, maar ik denk dat je met de volgende dingen rekening moet houden:
    - Hoe wil je de kwekers op kaart zetten (Hoe bereik je zoveel mogelijk kwekers?)
    - Hoe groot word het bereik? (Nederland en/of Belgie?)
    - Hoeveel tijd heb je om erin te steken (dit plan is naar mijn mening vrij complex)

Het is dus wel een goed idee, maar ik zou het zeker niet in je eentje proberen uit te voeren. Dit zal waarschijnlijk ook kennis op php of welk gebied dan ook vergen, dus je zult eerst "partners" moeten zoeken voordat je ook maar aan het plan begint. Maar verder is het idee niet slecht

Rene

Senior lid
    Thanks
    0
    Hallo,
    Ik zou kwekers kunnen bereiken via verschillende maandbladen en forums.
    Ik zou eerst persoonlijk een site maken voor België en als dit trekt ook voor Nederland. Of voor mij mag het ook andersom.

Ik heb tamenlijk veel tijd om erin te steken.

de kwekers moeten zichzelf kunnen registreren en hun eigen account aanpassen (als ze hun collectie vogels uitbreiden).

Heb jij anders enige kennis om me met dit project te helpen, ik weet ook dat ik het niet alleen zal kunnen maar als iemand wil helpen zal ik zeker PHP, MQL, ... leren.
    Groeten Corneel

Lid
    Thanks
    0
    Ik kan zelf nog geen php, maar ik heb goede contacten. Alleen ben ik er altijd zuinig op

Een goed systeem zal veel tijd kosten en je moet alles kunnen begrijpen. Ik zal eens aankloppen bij een vriend, die heeft hier wel kennis in, maar de vraag is of hij er eventueel tijd aan wil besteden en of hij dat uberhaupt nog overheeft

Een systeem zoals jij dat in gedachten hebt is complex, hoe kan je iedereen uberhaupt op de juiste plek zetten? (een gemeente is heel klein in verhouding met de oppervlakte van Nederland en Belgie)

Oftewel, je zult eerst moeten kijken naar contacten en/of eventuele partners, want anders is jou plan (nog) niet uitvoerbaar.

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik wens je heel veel succes me tdit project.

Hetzelfde is gedaan voor NL, maar die is er helaas mee gestopt (kwekerslijst.nl geloof ik)

Het moeilijke hiervan is dat er maar weinig mensen zijn die hun adres op het internet willen zetten om nachtelijk bezoek te voorkomen. Vooral als je wat bijzondere (lees: dure) vogels hebt!

Senior lid
    Thanks
    0
    Hallo,
    ik denk dat je me mis bedoeld.
    Wanneer men registreert geeft men alleen de gemeente waarin hij woont. Niet de straat (voor idd ev. dieven).

Wanneer men dan in een zoekbalk vb. grijze roodstaart typt, moet de computer automatisch in de hele lijst kwekers gaan zoeken en dit dan op kaart zetten.

dus de computer moet kijken of de vogel in de lijst staat van de kweker en zo vervolgens te kijken in welke gemeente en dan krijg je een kaart tevoorschijn van alle kwekers van grijze roodstaarten. De gemeenten waar ze gekweekt worden zouden dan moeten rood kleuren. Dan kan je op de gemeente klikken en de kweker aanduiden welke je wilt contacteren of eventjes zijn account bekijken.

Dit moet automatisch gebeuren, dus wij moeten niet per soort gaan aanduiden waar ze gekweekt worden, dat zou de computer voor ons moeten doen.

Rrinus zou je dat anders ev. een keer willen vragen aan die persoon die je kent?

Groeten Corneel

Senior lid
    Thanks
    0
    Rudmer bedoel je dan dat ook alle kwekers werden gezet op een kaart van nederland en wanneer je dan in een zoekbalk typt grijze roodstaart dat je alle grijze roodstaarten kwekers vind in nederland. En dit dat gezet op een kaart?

corneel

Senior lid pasmat's Avatar
    Thanks
    0
    Hallo Corneel

Ik denk dat er niet zoveel animo is voor een project als dit. Er zullen omgetwijfeld mensen zijn die iets invullen, maar of ze het dan ook bij blijven houden is een volgende vraag. Ik heb ervaring met een soortgelijke database, daar was het ieder jaar weer vechten om actuele informatie te verkrijgen. Een paar mensen gaven jaarlijks inderdaad hun aanpasingen door, een deel deed dit na aandringen van de makers, maar een groot deel reageerde totaal niet op een oproep.

Daar komt bij dat diefstal (zie Rudmer) zeker een grote tegenhouder zal zijn om dit soort gegevens te plaatsen in een "openbare" database. Ik neem even mijzelf als voorbeeld. Ik woon in een relatief dun bevolkt gebied. Eentje in de categorie "ons kent ons" als je daar in een telefoonboek op mijn achternaam zoekt, blijven er niet zoveel mensen over, daarna pak je even Google erbij, en je koppelt zo mijn adres aan mijn telefoonnummer.

Dat is voor onze "nachtelijke vogelliefhebbers" genoeg om even langs te komen.
    Groeten Stef

Lid
    Thanks
    0
    En ik wou nog iets zeggen:

Er zijn veel vogelliefhebbers die ouder zijn, wat zeg ik, heel veel. Dit zal dus ook invloed hebben, want veel ouderen weten geeneens hoe een computer werkt (uitgezonderd ons ). Hierdoor zullen de dingen dus ook niet echt up - to - date zijn (zoals al eerder opgemerkt) en de vraag is of zij de weg zelfs kunnen vinden...

Senior lid
    Thanks
    0
    Dit klopt idd daad maar de oudere generatie die niet met de computer kan werken word toch steeds kleiner hé

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten