Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mexicaanse roodmus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • mexicaanse roodmus


  • #2
    hoi

    hallo en welkom op dit forum

    de roodmussen zijn allebei mannen?
    ( er is ook een speciaal topic over bastaarden)

    wat wou je gaan doen met de bastaarden dan ? alleen voor de zang?
    (gewoon nieuwsgierig)

    wat kweken betreft,
    ook hier de natuur mooi zijn gang laten gaan.
    je kunt ze wat stimuleren met buffalo's en dagelijks badwater.

    groeten,
    Groet'n uut Drenthe

    Opmerking


    • #3
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Ik geef ze een goed wildzangmengsel, groenvoer, en vooral op appel en aarbei zijn ze razend. Ook buffalo's doen het erg goed bij ze. Ik heb wel de ervaring hier niet teveel van te geven, de man begint veren te pikken bij de pop. Maar dat heb ik maar bij 1 man gezien. Vogel broed vrij makkelijk in broedkooi en voliere.

        Opmerking


        • #5
          Hallo

          Roodmussen kun je best vergelijken met kanarie`s.
          Verzorging, broed en voeding.
          Ze bouwen samen het nest en dan komen er al gauw eitjes. ongeveer 4
          Ze broeden ongeveer 14 dagen, na het uitkomen voed alleen de pop en naar ongeveer 6 weken zijn ze zelfstandig.
          Zorg wel dat je Buffalo`s heb voor de voeding.

          Zowel pop als man kunnen aardig zingen.
          Deze vogels zijn redelijk winterhard.

          Veel plezier ermee

          Groetjes Mark

          Opmerking


          • #6
            Allereerst bedankt aan degenen die al gereageerd hebben op mijn vraag,ik wil toch nog iedereen die ervaring heeft met de mex.roodmussen vragen om te reageren want het zijn volgens mij vogels in opkomst,er zijn al mutaties, waar nog veel over te leren is!

            Opmerking


            • #7
              Nestmatriaal sisal en coco's.
              Kanariekastjes of een beplante voliere dan kiezen ze voor de coniferen.
              Voeding tropenzaad, wildzangzaad en onkruidzaad.
              Als de eieren uit zijn alleen maar een goed eivoer geven met pinkie's en buffalo's later voorzichtig wat opbouwen met geweekte zaden.
              Bastaarden maken gaat met de mex. roodmussen makkelijk.
              mvg Gerard 6

              Opmerking


              • #8
                roodmussen in opaal

                Oorspronkelijk geplaatst door jklijn
                Allereerst bedankt aan degenen die al gereageerd hebben op mijn vraag,ik wil toch nog iedereen die ervaring heeft met de mex.roodmussen vragen om te reageren want het zijn volgens mij vogels in opkomst,er zijn al mutaties, waar nog veel over te leren is!
                Hallo Jklijn. Ik kweek de roodmussen gewoon in broedkooien, net als kanaries. De verzorging en voeding is inderdaad gewoon gelijk aan die kanaries. Ik kweek de roodmus in opaal, machtig mooie mutatie, vrijwel witte vogel met een rode borst en kop. De poppen zijn bijna helemaal wit met een rossige zweem.

                Ik stop met roodmussen eind van dit jaar dus als je interesse hebt in opaal dan moet je eens mailen.
                Er zijn ook bruine en pheo mutanten

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10

                    Dan zou ik als ik jou was maar heel rap met eivoer gaan beginnen. Zou toch jammer zijn als ze het niet opnemen als er jongen liggen. Best kun je je vogels al 2-3 maanden voor het broedseizoen leren hun eivoer op te nemen door 2 keer in de week een beetje te geven. Dat voer je op richting het broedseizoen en dan komen ze door de eiwitten ook makkelijker in broedstemming. Natuurlijk niet te vroeg beginnen met veel eiwit als je ze buiten hebt

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo Marc,de roodmussen krijgen de genoemde zaadmengeling als basisvoeding .Daarbij krijgen ze net als al m'n andere vogels (oa. Fife-fancy's)
                      regelmatig eivoer en bijna dagelijks een beetje groenvoer,meestal verse
                      (on-)kruiden of een stukje appel/winterpeen.Nog enkele vragen;
                      -hoeveel aan buffalo's mogen ze per dag?
                      -hoe groot moet de broedkooi minimaal zijn?
                      -worden ze van meelwormen te driftig?
                      Iedereen alvast bedankt voor de antwoorden!

                      Opmerking


                      • #12
                        mex. roodmus

                        Hallo, kan of wil niemand mij dan verder helpen met deze
                        interessante vogels?
                        Robbie,mail mij jouw adres eens,dan kunnen we iets afspreken over de opalen want daar wil ik volgend seizoen wel eens proberen mee te kweken met de
                        ervaring die ik dit seizoen nog op hoop te doen met de hulp van alle info die ik hier nog ga krijgen van alle echte liefhebbers!

                        Opmerking

                        Working...
                        X