Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwartels broeden niet.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kwartels broeden niet.

    Mijn kwartels broeden alweer niet! Komt dat nu echt door de broedmachine? Moet ik de eieren weghalen en zien ofdat ze het een 2de ronde beter doen?


    Wanneer u bij ieder nieuw topic Help!!!! roept gaat niemand weten waar uw schreeuw om hulp over gaat. Een duidelijke naam voor uw topic maakt het bericht (en onderwerp) een stuk interessanter en voor latere bezoekers gemakkelijker terug te vinden (zoekfunctie).


    Groet,

    RobK
    Matsje <3

  • #2
    Ok, bedankt...
    Matsje <3

    Opmerking


    • #3
      Hoeveel eitjes hebben ze intussen ?
      De hen zal pas vast gaan broeden na een ei of 4, soms pas na 6 eieren. Leggen in totaal 8 tot 12 eieren gemiddeld.

      Wat je zegt dat ze bij gevaar naar hun ei lopen om het te beschermen zal wellicht niet kloppen.
      Ze vluchten wellicht gewoon naar een plek waar ze denken dat ze veilig zijn.
      Niet toevallig leggen ze op dezelfde plek hun eitjes.

      Geduld hebben. Als je merkt dat de eieren een 2-tal weken liggen en ze nog steeds niet broedt. Eieren dan weghalen en de hen zal spoedig opnieuw beginnen.

      Opmerking


      • #4
        Ze heeft nu 3 eieren die er liggen van vorige week zondag ( niet de vorige, maar de zondag daarvoor) Beter weghalen?

        P.S.: Vanochtend heeft ze de hele ochtend op haar eieren gezeten (volgens mijn mama, ik zat op school ) Dat was dan waarschijnlijk niet om te broeden? Zoals je zegt, daar voelen ze zich veilig (in hun hokje)...
        Matsje <3

        Opmerking


        • #5
          Als ze nu op haar eitjes zit, gewoon alles laten doen.
          Als ze nu enkel dagen niet meer op de eieren gaat, best de eieren wegnemen.

          Opmerking


          • #6
            Voor het moment zit ze nu op haar eitjes... Dit is best verwarrend, het ene moment broedt ze niet, vanochtend zat ze er voor de eerste keer op (we dachten broeden), toen ging ze er weer af en nu zit ze er weer op...

            Ik zou de eitjes dus beter laten liggen, en als ik zie dat ze er enkele dagen niet meer op zit, mag ik ze weghalen? Ok, bedankt!
            Matsje <3

            Opmerking


            • #7
              Je moet haar gewoon rustig haar gang laten gaan. Als ze gaat broeden is het mooi en als ze dat niet doet is het niet anders.
              Je hoeft dus niet in ''paniek'' te raken als ze even een poosje van het nest af is.

              Opmerking


              • #8
                Dank je. Ik geraakt wel even in paniek, ja. Eerst lapt ze het me op 2 weken tijd maar 3 eieren te leggen waar ze niet eens op gaat broeden en dan zit ze er voor het eerst op en is ze na een halve dag opeens een uurtje eraf. Misschien ben ik wel een stresskipje
                Matsje <3

                Opmerking


                • #9
                  Heb je ze wel een beschutte plek gegeven zoals een grote graspol of een bloempot met een gat erin zodat ze daar in kunnen zitten.Het zijn prooidieren die zich moeten kunnen verbergen voor gevaar een beetje hooi op zo'n plaats doet wonderen.

                  Opmerking


                  • #10
                    Matsje <3

                    Opmerking


                    • #11
                      En ook dan wil het helemaal niet zeggen dat ze zullen gaan broeden.
                      Bij mij ligt heel de volliere onderhand al weer vol eieren ,maar er is nog geen interesse om er ergens op te gaan zitten ,en er zijn meerdere geschikte plaatsen.
                      Vorig jaar precies het zelfde ,wel diverse keren broepogingen gedaan maar weinig resultaat ,totat ,toen ik er helemaal niet meer op gerekend had plots 4 jongen rondliepen.
                      Dus gewoon geduld hebben ,het komt vanzelf goed.
                      En als ze niet broeden is dat helemaal niet zo erg ,want de jongen ,zeker de mannen ,brengen weinig tot niets op en er is moeilijk vanaf te komen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                        En ook dan wil het helemaal niet zeggen dat ze zullen gaan broeden.
                        Bij mij ligt heel de volliere onderhand al weer vol eieren ,maar er is nog geen interesse om er ergens op te gaan zitten ,en er zijn meerdere geschikte plaatsen.
                        Vorig jaar precies het zelfde ,wel diverse keren broepogingen gedaan maar weinig resultaat ,totat ,toen ik er helemaal niet meer op gerekend had plots 4 jongen rondliepen.
                        Dus gewoon geduld hebben ,het komt vanzelf goed.
                        En als ze niet broeden is dat helemaal niet zo erg ,want de jongen ,zeker de mannen ,brengen weinig tot niets op en er is moeilijk vanaf te komen.
                        A ok, bedankt! Dus gewoon afwachten Op een gegeven moment lukt het dus Verkopen Kwartels zo slecht? (dat ze niet veel opbrengen maakt voor ons niet uit) Oeps... Maar ja, zolang mijn vader dat niet weet... Lolletje, hee
                        Matsje <3

                        Opmerking


                        • #13
                          Over wat voor kwartels hebben jullie het eigenlijk?
                          Met vriendelijke groet, Jeroen

                          www.jeroenhubert.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Over Chinese Dwergkwartels. Het blijkt dat die niet kunnen broeden (er zijn uitzonderingen) als ze zelf onder de broedmachine zijn grootgebracht. Maar ik ga blijven proberen
                            Matsje <3

                            Opmerking


                            • #15
                              Geef ze in een beschutte hoek wat hooi.Bij mijn is vandaag een hen weer begonnen met broeden.Bij mijn doen ze meestal de eieren in een hoek leggen maar gebeurt ook wel dat ergens midden in de voliere een ei ligt.Dan leg ik de ei in een hoek op hooi.(maak een nestje)De rest leggen ze meestal bij.Ik laat de eieren gewoon liggen.Ongeveer twee weken lang.Als ze niks doen haal ik de eieren weg.Dan binnen enkele weken beginnen ze op nieuw.Ik doe nog de eieren in de binnenhok omdat buiten is nog wel koud.Vooral s'nachts.Verder moeten ze zelf doen.Maar zorg voor genoeg lage beplanting.Ze leggen de eieren graag onder de planten of achter een bos in een hoek.
                              Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                              Opmerking

                              Working...
                              X