Mededeling

Collapse
No announcement yet.

timor zebravink geelsnavel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • timor zebravink geelsnavel

    mijn vraag is wie heeft er weleens zo,n geelsnavel gehad en of gekweekt.
    ik heb een vogeltje gekocht in dezelfde tekening en vorm en maat zoals een timor eruit moet zien 1 verschil hij heeft een gele snavel.
    mvg wim

  • #2
    tja heb je dan wel een zuivere timor???

    gewoon even overdenken he.

    en kunnen er uberhaubt volgens de standaart zulke mutaties??

    als het voor de lol is zeg ik niks eerder veel plezier ermee

    maar tentoonstellings gericht?

    frank4

    Opmerking


    • #3
      mutant????????

      ikzelf denk dat het een spontane zuivere mutan is.
      als het een kruising was met een normale zebravink dan zag hij er toch duidelijk anders uit.
      mutanten die we kennen bij de zebravink worden niet gevraagd bij timor zebravinken.
      deze is volgens mij niet overgekweekt.
      mvg wim

      Opmerking


      • #4
        proficiat dan

        dan ben je de eerste

        frank4

        Opmerking


        • #5
          Is de vogel een mannetje of een vrouwtje.
          Als het een mannetje is welke kleur heeft zijn zebratekening (onder de snavel) Bij een zuivere timor is deze donkergrijs op lichtgrijs. En bij een gewone zebravink en bastaarden zwart op een witte ondergrond.

          Als het een pop is kan het zijn dat ze totaal niet in conditie is, en misschien zelfs ziek is. En zal de snavel nog bijkleuren.
          Groeten,

          Arjan

          Opmerking


          • #6
            geelsnavel

            het is een man hij is wat ruw in de veren,maar verder prima gezond.
            als het een bastaard zou zijn dan is hij nooit zo klein als een echte timor.
            heb een paar jaar geleden weleens kruisingen kunnen kopen maar de eigenaar wou ze niet meer verkopen ze waren kruisingen en net wat groter als een timor,ook was de tekening in alles scherper en veranderd tov een timor zebravink.
            heb zelf zwartwang geelsnavel gekweekt een aantal jaren dus weet echt wel of het een geelsnavel word of niet.
            heb ook al een vogeltje gehad die had bleeksnavel kenmerken.dat wou ook niemand geloven.
            mvg wim

            Opmerking


            • #7
              bleeksnavel

              Nog iemand die een bleeksnavel had:P
              Ik geloof je best dat je bleeksnavel hebt gekweekt:P
              Heb vorig jaar ook een zebravink bleeksnavel gekweekt. Dit was een wit bleeksnavel.(zat in apeldoorn bij in de jeugdklassen)
              Deze vogel is jammer genoeg overleden
              2 jaar geleden was er ook al een bleeksnavel in apeldoorn dit was een bleeksnavel getekend grijz. Mijn vader heeft dit jaar ook een bleekrug bruine pop waarvan ik denk dat het een bleeksnavel is, want het heeft al maanden geen oranje/rode snavel.
              Waarschijnlijk is de bleeksnavel zebravink de nieuwe kleurslag.
              Veel suc6 nog met je oranjesnavel timor:P
              Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

              Opmerking


              • #8
                Ik ga dit seizoen voor het eerst timor zebravinken kweken. Wat ik zo leuk vind aan de Timor is dat het nog echt een wildvorm vogeltje is. Zo'n bleeksnavel timor is leuk maar als je zo'n beestje in je bestand gaat kweken ga je toch weer mutaties kweken en haal je de hele charme weg van de Timor. Als ik echt mutatiezebra's zou willen kweken dan had ik wel met de 'gewone' zebravink gekweekt. Maar goed dat is mijn visie.
                Make birds not war.

                Opmerking


                • #9
                  Die bleeksnavels van mij waren gewone zebravinken niet de timor zebravink.
                  Bij de timors mag je geen andere mutatie's insturen, omdat je anders kleine zebravinken kan insturen als timor.
                  Vogels vervelen je nooit. Al is het buiten of binnen.

                  Opmerking


                  • #10
                    geelsnavel

                    de vogel die ik heb is een geelsnavel timor zebravink.
                    de bleeksnavel die ik had was een zwartwang grijze gewone zebravink
                    mvg wim

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Debbie, het topic waar je op reageert is 10 jaar oud. Weet niet of betreffende personen nog op het forum zijn.

                        Hoop voor je dat ze reageren.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking

                        Working...
                        X