Mededeling

Collapse
No announcement yet.

naar buiten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • naar buiten

    Ik heb een koppel glansspreeuwen, die ik nu binnen heb zitten op 16 graden.
    Ik wil ze in een buitenvoliere doen, maar ik weet niet wat de beste tijd (temperatuur) ze naar buiten kunnen.
    De voliere is wel overdekt en aan 3 kanten dicht.
    Ime

  • #2
    buiten

    Oorspronkelijk geplaatst door imezilstra
    Ik heb een koppel glansspreeuwen, die ik nu binnen heb zitten op 16 graden.
    Ik wil ze in een buitenvoliere doen, maar ik weet niet wat de beste tijd (temperatuur) ze naar buiten kunnen.
    De voliere is wel overdekt en aan 3 kanten dicht.
    Ime
    wachten . na 15 mei in buiten volie laten.

    Opmerking


    • #3
      Gaat het om driekleuren? Dan hadden die glansspreeuwen, mits beschut, gewoon 's winters buiten kunnen blijven.
      Half mei naar buiten brengen is een beetje te laat, want ze beginnen in april al te nestelen...

      Zou overigens een goede topic zijn: "welke soorten moeten 's winters verwarmd zitten?"

      Opmerking


      • #4
        En dan heb je nog verwarmd en vorstvrij.Denk zelf dat het aantal lichturen belangrijker is.
        groeten eddie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Robin
          Zou overigens een goede topic zijn: "welke soorten moeten 's winters verwarmd zitten?"
          Ik weet zeker dat je dan een eindeloze en vooral zinloze discussie krijgt.

          Opmerking


          • #6
            discussie

            is een forum niet om te discussieren. of het eindeloos is of zinloos, bepaal je zelf. wie er behoefte aan heeft, start een topic, met voor hem een vraag, waar misschien een ander een antwoord op heeft.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Een echte vogelliefhebber koopt ook wel eens een boek en daar staat ook zulke informatie in.

              Opmerking


              • #8
                aja

                Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                is een forum niet om te discussieren. of het eindeloos is of zinloos, bepaal je zelf. wie er behoefte aan heeft, start een topic, met voor hem een vraag, waar misschien een ander een antwoord op heeft.
                is zinloos ton. heb geen zin der in.

                Opmerking


                • #9
                  Beginnen met die topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                  Zou overigens een goede topic zijn: "welke soorten moeten 's winters verwarmd zitten?"
                  Ik denk dat het zelfs heel leerzaam zal zijn laat iedereen maar zijn ervaring horen.

                  Ik zelf heb 2 vluchten waarvan 1 vlucht met 1 koppel Japanse Nachtegalen, 1 koppel Bruinrug goudmussen en een koppel Mexicaanse roodmussen. Deze vogels konden van de winter naar binnen, dit nachthokje werd vorstvrij gehouden. Maar de vogels zaten nooit binnen en hebben de winterkou goed doorstaan. In de andere vlucht zitten een koppel Grijze Spotlijsters en deze konden niet naar binnen en hebben de kou ook zeer goed doorstaan. De vluchten zijn wel aan de achterkant helemaal wind en tocht vrij.
                  Groeten Gerrit:http://grijze-spotlijster.webklik.nl/page/home

                  Opmerking


                  • #10
                    boeken

                    Je kunt inderdaad een boek kopen waar het in staat.
                    Ik houd er meer van om ervaren mensen op deze site te vragen hoe zij het aanpakken.
                    Dat vind ik juist het leuke van deze site.
                    Ik heb overigens driekleur glansspreeuwen.
                    Ik heb ze deze winter gekocht en ze zaten buiten in de vrieskou.
                    Ik heb ze opgehaald in een warme auto, en er ver voor moeten rijden.
                    Ik was bang dat ze door de stress en de warme auto dood zouden gaan in mijn buitenvoliere.
                    Daarom heb ik ze binnen in een vlucht zitten.
                    Ze zijn net een jaar oud dus dit jaar zullen ze niet tot broeden over gaan, dus mij maakt het niet uit wanneer ze naar buiten gaan.
                    Ik vind het leuk als ze in een ruime voliere zitten, daar komen ze goed tot een recht en zullen ze hun prachtige kleuren laten zien.
                    En natuurlijk hun natuurlijk gedrag.
                    Het zijn grappige vogels en brutaal.
                    Ime
                    Ime

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                      Een echte vogelliefhebber koopt ook wel eens een boek en daar staat ook zulke informatie in.

                      Opmerking


                      • #12
                        Men moet eens kijken naar het aantal lichturen in het land van herkomst,rond de evenaar is het 12 uur licht en 12 uur donker meer moeten deze vogels niet hebben die binnen zitten.Ramen open en als het licht buiten rond 12 uur is kun je ze naar buiten doen.Als er een paar regenbuien over de vogels zijn gegaan zie je ze opbloeien,de voeding iets aanpassen en de vogel denkt dat het broedseizoen begint.Dit is een reden dat veel tropen vroeg in het seizoen broeden ,zomer,s stoppen en in aug/sept soms nog een keer doen.
                        groeten en een goede kweek
                        eddie

                        Opmerking

                        Working...
                        X