Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 man, meerdere poppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • 1 man, meerdere poppen?

    Onze 2 Japanse meeuwtjes blijken twee mannen te zijn (ze zingen allebei), dus we gaan er eentje ruilen. Nu willen we 2 nieuwe Japanse meeuwtjes meenemen, zodat we meer kans hebben dat er minstens 1 pop bij zit. Maar nu is mijn vraag: als de 2 nieuwe meeuwtjes beide poppen blijken te zijn, kunnen we ze dan ook allebei houden? Of komt er dan ruzie omdat er maar 1 man is?

  • #2
    Er zijn vogelhandelaren die het verschil kunnen zien tussen man en pop.
    Een man zouw een iets bredere kop hebben.

    Opmerking


    • #3
      Er zijn vogelhandelaren die het verschil kunnen zien tussen man en pop.
      Dat soort handelaren ken ik ook. Komen ze van buiten? jahoor. Komen ze van binnen? jahoor. Zijn ze onverwant? jahoor. Zijn het jonge vogels? jahoor. Ze zijn toch wel overjarig he? jahoor....

      Het is alleen te zien aan het zingen van de man, alleen direct merken met een kleurringetje kan dan duidelijkheid geven.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
        ........Het is alleen te zien aan het zingen van de man, alleen direct merken met een kleurringetje kan dan duidelijkheid geven.....
        Ben ik met je eens maar....... de roep van de popjes bestaat uit een rolletje: prrrrt, prrrt. En die van de heren duidelijk niet: pieeet, pieeet.

        Luister maar eens goed.
        Hans.
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #5
          Om even antwoord te geven op je vraag: Het ligt er een beetje aan waar de vogels zitten. Als ze in een broedkooi zitten en je wilt er mee kweken kun je het best een koppeltje houden. Als je ze in een broedkooi hebt zitten en je wilt ze gebruiken als pleegouders kun je het beste 2 mannetjes en geen popjes hebben. Als ze in een voliere zitten zou een man met 2 poppen niet erg zijn.
          Mvg. Emiel

          Opmerking


          • #6
            Dat is duidelijk, dankuwel

            Ze zitten in een gezelschapsvoliere. Er blijken nu in ieder geval minstens 2 mannetjes te zitten (ze zingen allebei), de derde is nog een twijfelgeval. Ik heb helemaal geen ervaring met deze vogels, dus aan de roep kan ik het nog niet horen.

            Vanmorgen probeerde 1 van de mannen onmiddellijk na vrijlating in de voliere, met het twijfelgeval te paren. Nu de rest van de dag zijn de 2 mannen de hele tijd het twijfelgeval aan het volgen en sloven zich voor hem/haar uit. Ze zingen voor hem/haar en proberen te paren. Is dit een teken dat het twijfelgeval een popje is, of kan het ook een subordinaat mannetje/sukkeltje zijn?

            Opmerking


            • #7
              En eieren dan?

              Het is alleen te zien aan het zingen van de man, alleen direct merken met een kleurringetje kan dan duidelijkheid geven.[/QUOTE] of mischien het leggen van een ei bij de vrouw Ton? Groet vanuit Nieuw Zeeland

              Opmerking


              • #8
                Helaas, het zijn toch alle drie mannen. Het twijfelgeval zat vanmorgen ook te zingen..

                Wel fijn dat we het nu toch zo snel weten, dan kunnen we ze nog omruilen..

                Opmerking


                • #9


                  Donderdagavond hebben we een nieuw Japans meeuwtje gehaald wat vermoedelijk een vrouwtje was (de kweker had haar nog nooit horen zingen).
                  Er zit 1 man bij (de andere mannetjes hebben we teruggebracht) en nu zag ik net dat ze bij hem zat te bedelen voor voer. Toen hij daar niet op reageerde (waarschijnlijk omdat ik in de voliere vlakbij ze stond, dus hij was een beetje bang nog) ging ze een soort van zingen. Is het normaal dat vrouwtjes tijdens de balts ook een soort liedje zingen, of heb ik nu WEER een man?
                  Het liedje klonk niet hetzelfde als wat de man altijd doet: het klonk minder 'robotachtig' en ze schudde niet met haar kop, maar ze had wel een wat dikkere kont zeg maar.

                  Opmerking


                  • #10
                    In de aanbieding?

                    Als het een pop is, zou het zo kunnen zijn dat ze de paarhouding aanneemt en dan de man uitnodigt om haar te treden. Dan hebben ze binnen de kortste keren een nest met eieren.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ze maakte zichzelf wel laag, dus ik hoop inderdaad dat het een paarhouding is. Maar is het dan ook normaal dat ze geluid maakt/een soort liedje zingt?

                      Tot nu toe geeft de man haar nog niet zoveel aandacht helaas, maar hij lijkt soms wel nestelmateriaal te zoeken.. en zij zit wel veel in het nestkastje.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik denk dat dit twee koppels meeuwtjes zijn ,maar voorlopig gaan ze samen slapen in een nest.
                        Click image for larger version

Name:	4 meeuwtjes in nest [320x200].JPG
Views:	1
Size:	70,2 KB
ID:	426911

                        Ik vond het zelf in iedergeval wel erg leuk om te laten zien hoe ze er bij zitten.

                        Opmerking


                        • #13
                          geluid vrouwtjes

                          De vrouwtjes zingen niet maar maken een soort prrr-prrr geluid. Het lijkt een beetje op het getjirp van een krekel.
                          www.vogeltuin.webnode.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Kijk achter de anus onder het staartje , meestal zien die handelaren dat.
                            En nee 2 poppen maakt niet uit , ik denk dat eerder 2 mannetjes meer bonje opleverd

                            __________________________________________________ ___________



                            Groetjes

                            Benjamin en de vogeltjes!
                            Groetjes Benjamin!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
                              Kijk achter de anus onder het staartje , meestal zien die handelaren dat.
                              En nee 2 poppen maakt niet uit , ik denk dat eerder 2 mannetjes meer bonje opleverd
                              __________________________________________________ ____


                              Groetjes

                              Benjamin en de vogeltjes!
                              En wat zie ie dan, Benjamin.......

                              Hans.
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                              Opmerking

                              Working...
                              X