Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 man, meerdere poppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
    Kijk achter de anus onder het staartje , meestal zien die handelaren dat.
    En nee 2 poppen maakt niet uit , ik denk dat eerder 2 mannetjes meer bonje opleverd



    Groetjes

    Benjamin en de vogeltjes!
    Dat werkt volgens mij alleen bij kanarie's.
    En meeuwtjes maken geen ruzie ,of het nu mannen of popjes zijn maakt niks uit. Ze gaan gezamelijk in een nestkastje ,en als ze zelf geen jongen hebben gaan ze zelfs uit zich zelf soms jonge zebravinken voeren.

    Opmerking


    • #17
      Ik heb ook 2 zingende Japanse meeuwtjes Mijn papa gelooft me niet als ik zeg dat het 2 mannetjes zijn Ik zeg dat nu al maanden... We hebben ze al 2 jaar. Vorig jaar kwamen er geen kleintjes en zongen ze allebei... Toen begon ik onraad te ruiken. Maar we mogen geen wijfje kopen
      Matsje <3

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Benjamin
        Kijk achter de anus onder het staartje , meestal zien die handelaren dat.
        En nee 2 poppen maakt niet uit , ik denk dat eerder 2 mannetjes meer bonje opleverd
        over bonje hoef je je echt geen zorgen te maken: 2 mannen kunnen het prima vinden en zijn de beste pleegouders die je kunt vinden!

        onder de staart of op de ogen of wat dan ook kun je niets vinden hoor.

        2 koppels in 1 voliere kan heel goed. Vaak ontstaan de problemen als ze alle4 in 1 nestkastje kruipen, en dat daar beide poppen hun eitjes in droppen en bebroedden. een mirakels wirwar van door elkaar broedende poppen.
        en mochten ze met hun 4en 1 nestje bebroedden en er komen er 6 uit, wat heel normaal is voor meeuwtjes. Dan zitten er wel 10 in het nestbakkie... en die komen ook na uitvliegen allemaal 's avonds weer terug, dus volgende rondje of rondje van het andere koppel: uitgesloten.

        Dus liever 1 koppeltje of hooguit 1 trio.

        Je kunt beter bij een kweker een bewezen koppel kopen. Een handelaar verkoopt alleen maar poppen.... tenzij je voor een man komt, dan krijg je een man.
        Mag ik vragen wat je bij een handelaar betaald voor een meeuwtje?

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Nico
          Je kunt beter bij een kweker een bewezen koppel kopen. Een handelaar verkoopt alleen maar poppen.... tenzij je voor een man komt, dan krijg je een man.
          Mag ik vragen wat je bij een handelaar betaald voor een meeuwtje?
          Wij hebben 10 euro betaald, voor de zwart-bruine kleur (met die mooie borst-tekening). Ik geloof dat de gewone bonte meeuwtjes 6 euro per stuk waren.

          Bij die handelaar waar wij zijn geweest, zaten gewoon mannen en poppen, maar hij kon niet zeggen welk geslacht ze waren; dus het bleef een gokje.

          Nu hebben we een "pop" van een kweker, maar deze blijkt helaas toch een man te zijn (zingt nu erg veel). We mogen hem gelukkig ruilen binnenkort en hopelijk hebben we dan toch eindelijk een echt popje te pakken!

          Opmerking


          • #20
            okay,

            ik vraag altijd 5 euro voor zwartbruine, inderdaad met een mooie V-tekening. Voor kuifjes vraag ik 7 euro en voor bewezen koppels 15 euro. Zit ik dus zeker niet te hoog als ik deze prijzen zo zie.
            Twijfelde er een beetje aan omdat er mensen op mp zijn die voor een bewezen broedrijp koppeltje maar 4 euro bieden Vraag me wel eens af of dat soort mensen ook bij de zaadhandel 2/3 van de prijs af proberen te dingen?! maargoed dat is een ander verhaal.

            Veel succes met je koppeltje, hoop dat je dit keer wel het geluk van een pop hebt.

            PS ik heb zelf meerdere vluchten en een paar broedkooien, daar doe ik dan de koppeltjes in zoals ik denk dat ze een koppeltje zijn. Soms heb je 2 mannen, die laat ik dan eitjes van een ander koppel uitbroedden. Soms 2 poppen bij elkaar en dan kun je de eitjes weggooien en ruilen met een voliere waar 2 mannen inzitten. Zo is het ieder jaar weer afwachten met de jonge vogels.

            Opmerking

            Working...
            X