Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eivoer kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • eivoer kanarie

    mvg,
    Harm

  • #2
    door het schil er (heel fijn) doorheen te mengen voorzie je ze in een extra kalkvoorziening. Wij doen het tegenwoordig ook
    Mijn Site

    Opmerking


    • #3
      zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben?
      groeten Harm
      mvg,
      Harm

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Harm
        zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben?
        groeten Harm

        Toen ik vroeger mijn eivoer zelf bereidde, stampte ik de eierschalen fijn
        en gaf ze apart in een bakje.
        Nu ik net als jij CEDE gebruik,al vanaf het eerste begin,dat dit met ei op de markt kwam, voer ik dat gewoon en geef apart gemengd grit.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
          Toen ik vroeger mijn eivoer zelf bereidde, stampte ik de eierschalen fijn
          en gaf ze apart in een bakje.
          Nu ik net als jij CEDE gebruik,al vanaf het eerste begin,dat dit met ei op de markt kwam, voer ik dat gewoon en geef apart gemengd grit.
          maar je mengt dan geen ei er doorheen? de kanaries zijn helemaal verzot op CEDEeivoer, maar ze lusten echt alles, zelfs meelwormen. als het niet beter is voor de vogels, meng ik geen ei door het eivoer. maar dat heb ik gehoord, vandaar mijn vraag.

          groeten harm
          mvg,
          Harm

          Opmerking


          • #6
            ik houd het er maar op, dat het eivoer wat je gekocht hebt uitgebalanceerd is, ga je er dan weer andere dingen door mengen dan is de balans weer zoek.
            nu moer ik mezelf gaan tegenspreken, ik rul het ook wat aan, met geraspte wortel of witlof.

            Opmerking


            • #7
              idd, maar iemand zei tegen mij dat dat goed was, dus het is het vragen waard he. nog meer mensen die er iets van weten?
              mvg,
              Harm

              Opmerking


              • #8
                maar als het al die jaren al goed gaat, waarom dan veranderen, onder het mom van het kan altijd beter??? nog vaker kan het slechter aflopen hoor.

                Opmerking


                • #9
                  dat is waar, maar ik zeg toch niet dat ik dat als kweekvoer ga gebruiken? ik vroeg alleen of het goed was, omdat iemand dat tegen mij zei. u bent het daar dus niet mee eens. ik weet het niet, omdat ik daar geen ervaring mee heb. ik hou het dan maar op CEDE als hoofd eivoer.
                  groeten harm
                  mvg,
                  Harm

                  Opmerking


                  • #10
                    zelf heb ik ook CEDE

                    doe het als volgt :

                    wat couscous om het rul te maken
                    wat stukjes appel,wortel,witloof,...
                    en een schepje cede eivoer

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Harm
                      maar je mengt dan geen ei er doorheen? de kanaries zijn helemaal verzot op CEDEeivoer, maar ze lusten echt alles, zelfs meelwormen. als het niet beter is voor de vogels, meng ik geen ei door het eivoer. maar dat heb ik gehoord, vandaar mijn vraag.

                      groeten harm

                      Ach Harm ! Je hoort zo veel. Als alles goed gaat,niets veranderen.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        bedankt!

                        bedankt voor de antwoorden! weer wat geleerd...
                        groeten harm
                        mvg,
                        Harm

                        Opmerking


                        • #13
                          informatie

                          waar je ook veel informatie vandaan kan halen Harm, is de vereniging, ben je lid van een vereniging ? dan zou je met wat goede wil ook bij de kwekers thuis kunnen kijken, die jouw soorten kweken. en dan kan je ook veel vragen, over dingen die je ziet bij zo iemand thuis. maar hou er rekening mee, dat iedereen het anders doet. en door veel te lezen en te vragen, ga je vanzelf zien wat jij het beste kan doen.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            ik heb het formulier voor een vogelvereniging al ingevuld, zit al in een envelop om op te sturen. dat lijkt me inderdaad leerzaam, ik wil nl gedeeltelijk overgaan op andere soorten.
                            groeten harm
                            mvg,
                            Harm

                            Opmerking

                            Working...
                            X