Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 22

Onderwerp: illegale vogelhandel

Banned
    Thanks
    0

illegale vogelhandel

en weer is het raak.tijdens mijn lunch zat ik de krant te lezen en viel mijn oog op een bericht.gelezen dacht ik huh.helmond?nactegaal,sperwergrasmussen?Nee dacht ik dat kan toch niet.thuis gekomen internet op en inderdaad,zijn advertentie is weg.
    heb ik me daar de hoofdprijs betaald voor??????????
    en het gevolg is dat ze ook nog eens in zijn telefoon gaan kijken en bij jouw langs gaan komen met wat voor gevolgen?
    zelf zie ik niets aan de ringen.zijn ze dan goed?ik weet het niet.van de week werden mij vogels aangeboden met sexspapieren en bij inspektie bleken het zelf gemaakte raporten.jammer maar .
    mijn motto........kijk liever 2 keer dan weet je zeker dat je goede vogels heb

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327
    zouden ze in zijn telefoon mogen kijken, in verband met de privacy ?
    wel triest dat er mensen zijn die zo hun geld proberen te verdienen. ik beleef er nog veel plezier aan, om zelf vogels te hebben en te kweken.

Senior lid
    Thanks
    1
    [QUOTE=Ton;49222]zouden ze in zijn telefoon mogen kijken, in verband met de privacy ?

Ton, in dit soort zaken wordt de telefoon soms maandenlang afgetapt. Alle relevante gesprekken worden geregistreerd en op schrift gesteld. E-mailverkeer wordt gescreend en opgeslagen en ook kan er een peilbaken in de auto geplaatst worden, zodat de verdachte vrijwel continu gevolgd kan worden. Wist je dat er bijna nergens in de Westerse wereld zoveel telefoons worden afgetapt als in Nederland? Bescherming van de privacy komt in ons land de laatste jaren almaar meer onder druk te staan, maar vrijwel niemand lijkt zich er erg druk om te maken...

Senior lid
    Thanks
    0
    Is triest maar waar wat je zecht Robin Gr Jan

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    327

Big Brother

hoe noemen ze dat ? " Big Brother is watching you "

als er illegale activiteiten zijn dan mogen ze van mij, een ieder dient zich aan de regels te houden in deze democratie. en wie dat niet doet , mag op de blaren zitten.

Senior lid
    Thanks
    1
    Natuurlijk moet iemand die de Flora & Fauna wet stelselmatig overtreed vervolgd worden, maar als ik hoor wat er allemaal gebeurt met zo iemand, dan vind ik het het soms wel wat ver gaan. De verhoudingen zijn een beetje zoek...

Senior lid
    Thanks
    1
    Ehhh, ik kan hier geen touw aan vastkopen. Waar gaat dit over?

Banned
    Thanks
    0
    het probleem is dat er mensen zijn,waaronder ook ik die grote bedragen over hebben voor sommige vogels.ik ben de junkie en hij de dealer.
    als er maar genoeg geld aan verdiend word blijft de verleiding groot
    Ik noem maar een paar dedragen 1-1 nachtegaal 500 euro 1-1sperwer grasmus 400 euro 1-1 karakiet toch al gauw 150 euro
    dat zijn toch lekkere bedragen en ik kan het weten want ik heb een aantal voor mij altans juweeltjes gekocht.
    en bijna alles is buitenlands geringd engels duits en belgies
    de belgiese ringen zijn ok ,alles is nagezien maar die uit engeland?
    ze zeggen van wel maar ga daarover liever niet in discussie met de aid want ik ben van mening dat ook zij niet alles weten
    dus nogmaals als je bij goede adressen haal hoef je ook niet bang te wezen voor controlle

Lid
    Thanks
    0

Aftappen

@ Robin
    Ik betwijfel wel of het aftappen voor dergelijke feiten zou worden gebruikt hoor. Niet direkt gaan paniekeren.

Senior lid
    Thanks
    1
    Nou beste Gaai,

Helaas moet ik je melden dat het aftappen van vogelhouders plaatsvind en niet zo zuinig ook. Enige tijd geleden heb ik even inzage mogen krijgen bij iemand die vervolgd werd en je gelooft je ogen niet.
    Verschillende mappen, zo dik als telefoonboeken, waarin alle relevante telefoongsprekken(vast en mobiel) over periodes van maanden keurig staan weergegeven. Alle gesprekken letterlijk woord voor woord zwart op wit uitgetypt. E-mail verkeer, ja zelfs de notulen van de vergaderingen van een vogelclub. Verslagen van het peilen van de auto. Wie was waar en wanneer etc. Verslagen van bezittingen, geld, voorwerpen en soorten vogels die aangetroffen zijn bij een inval. Alles keurig opgetekend en ondertekend door de opsporingsambtenaren. Heel veel werk en als ik het zo bekijk moeten de kosten voor het opsporen van 1 vogelvanger wel in de tonnen belopen!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten