Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop eet geen eivoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pop eet geen eivoer

    Hallo,

    Ik heb een stel kanaries dat broedrijp is maar de pop weigert eivoer te eten. Kan ik nu wel met broeden beginnen en de man erbij zetten?

    groet, Onno

  • #2
    Dat heb ik met een koppel goulds gehad en de jongen werden groot zonder probleem.Maar je kan probeeren wat gekiemde zaad tussen de eivoer doen of geraspte appel.En bij mijn tropen (heb geen kanaries meer) helpt heel goed fijngemalen eierenschalen tussen de eivoer.Maar waarschijnlijk zijn hier kanariekwekers die een goede raad weten.Succes.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

    Opmerking


    • #3
      gebeurt wel vaker, wat kiemzaad en/of fijngesneden wortel, witlof oid erdoorheen wil vaak goed helpen.

      Opmerking


      • #4
        Wil het helemaal niet dan probeer maar een stukje hotelcake daar smullen ze best wel van en als dat zo is vervang je het langzaam door eivoer je zou het dan kunnen mengen met elkaar.

        Opmerking


        • #5
          Gewoon een beetje broccoli er doorheen. Elke kanarie is daar gek van.
          Boerencake van de Lidl is natuurlijk ook niet verkeerd.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            nou dan zou ik ze eivoer met wat zaad erin voorzetten hoor
            kwestie van het leren te eten

            frank4

            Opmerking


            • #7
              Het beste is om de vogels aan het eivoer te wennen, zelf verstrek ik het gehele jaar door ei/opfokvoer.
              En ik zie bij mijn vogels dat als ik het schaaltje met eivoer in de rennen zet, dat dan alle vogels dit eivoer opnemen.
              Met een blender doe ik er ook een gekookt ei, en wat honing door, dit om het rul te maken en te houden.

              Opmerking


              • #8
                Bedank voor jullie reacties, langzaam wennen/verleiden begrijp ik.

                Onno

                Opmerking

                Working...
                X