Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kuifzebravink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kuifzebravink

    Heb een pop kuifzebravink, kan ik daar een gewone man bij doen?
    En wat is hier van de uitkomst?

  • #2
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      hey

      ik heb nu 1 koppel zebravinken

      man gekuifd
      pop niet gekuifd heb nu de jongen liggen vliegen binnenkort uit
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        dan moet je ook al kunnen zien of er een kuif bij zit. Zodra de veren op de kop doorkomen kun je het zien.
        Wat een leuke hobby hebben wij toch!

        Opmerking


        • #5
          Er word geschreven dat kuif x kuif beter niet gedaan kan worden .
          geld dat ook voor wit x wit?

          Opmerking


          • #6
            Nee hoor, wit x wit kan prima.
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Had je berichtje gemist vandaar een late reactie......

                Kuif kun je in alle kleuren en kleurencombinatie kweken. Om hieruit een kampioen te kweken? Ja. dat kan..... maar dat is bijzonder moeilijk. Ten eerste moet de vogel aan de standaard voldoen wat betreft de gebruikelijke onderdelen zoals kleur, tekening, formaat, houding etc. etc. en dan komt de kuif daar nog eens bij.
                Kijk eens naar de witborst met kuif in dit topic, vind ik al een heel redelijke kuif maar hij kan nog mooier! Ik heb hem destijds weggegeven. Niet dat ik daar spijt van heb maar ik zou ze wel weer eens in het hok willen hebben. Alle andere vormen noem ik brandhout en daar heb je erg veel van. De kuif vererft dominant en komt in vele vormen voor. Het moeilijke is dat je uit een vogel met uitstekende kuif, frommelkuiven kunt krijgen en uit een frommeltje soms hele redelijke kuiven.... Maar de kans om goede kuiven te fokken kun je vergroten door vogels -juist ook de gladkoppen - te gebruiken uit een goede kuivenlijn. Let vooral op de kopvorm.
                Hetzelfde verhaal gaat ook grotendeels op voor vogels met een mankement aan de nageltjes, liever niet gebruiken want heel vaak zie je ze terugkomen.

                gr
                Hans
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  hallo hans heb jij toevallig een zebravink met een mooie kuif te koop?

                  alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

                  Opmerking


                  • #10
                    dit is mij 2de jaar dat ik eigenlijk kweek met voor al kuif zebravinken, waar ik nu ben aan het overstappen op goulds enz.

                    Ik heb een mooie man met een mooie kuif, en inderdaad hier komen niet altijd de mooiste jongen kuiven uit.

                    Ik heb een koppel of 6 gehad, nu terug gebracht naar 4.

                    Ook bij witten zie ik het vaak dat ze weinig bevedering hebben op de wang of op andere delen waar je de huid een beetje door ziet.

                    Dat met die teentjes( nageltjes) ben ik ook tegen gekomen en daar heb ik afscheid van genomen, hier komen inderdaad ook andere zebravinken uit met afwijkingen aan hun nageltjes.

                    Moest je er eventueel willen kan ik altijd eens een koppeltje in de loop van het jaar naar Katwijk ( Zuif-Holland) mee nemen.


                    Groetjes

                    Opmerking

                    Working...
                    X