Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke afmeting is beter voor vlucht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welke afmeting is beter voor vlucht?

    hallo allemaal,

    ik krijg een nieuwe voliere, veel groter dan wat ik had. ik kan alleen nu kiezen tussen 2 maten nl: 420x160 of 370x210. dus of langer en smaller of korter en breder. mijn vraag is dus nu: wat lijkt jullie beter (dit is de vlucht, het nachthok is al bestaand en ongeveer 2x2 met daarnaast een sluis/voorraadhok van ook ongeveer 2x2)

    ik heb nu: kanaries, zebravinken, spitsstaartamadines, chineze dwergkwartels,
    rijstvogels, diamantduifjes in mijn huidige voliere zitten en wil dit gaan aanvullen met gould-amadines en meeuwtjes

    wie heeft raad??

    gr petra

  • #2
    3,7 x 2,1 meter is groter. Dan zou ik dus kiezen voor het grotere bodemoppervlak gezien de lengte maar 50 cm scheelt Verder kun je met wat meer bodemoppervlak en diepte ook wat mooier inrichten is mijn idee.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Marx
      3,7 x 2,1 meter is groter. Dan zou ik dus kiezen voor het grotere bodemoppervlak gezien de lengte maar 50 cm scheelt Verder kun je met wat meer bodemoppervlak en diepte ook wat mooier inrichten is mijn idee.

      hier zat ik zelf ook aan te denken, maar de heren hier (man en buurman) vonden dat andere beter (zij zijn duivenmelkers )
      ik ben al druk aan het kijken welke beplanting ik wil, heb al wat in de tuin staan, wat geschikt is, maar ben nu elke plant aan het opzoeken in de lijst veilige beplanting hahaha

      morgen beginnen ze met het nachthok te strippen en opbouwen tot vogelnachthok (was tot voor kort een deel van het duivenhok, maar door veranderingen niet meer nodig als zodanig)

      hartelijk dank voor je reactie

      gr petra

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5

          hahahaha was ik ook eigenlijk niet van plan hahaha , maar zij zijn degene die alles in elkaar moeten klussen. ik moet dus nog even bezig ze te overtuigen dat "mijn" manier beter is dan die van hun.
          zal wel zeggen dat de experts van het vogelcafe zeggen dat het zo beter is

          gr petra

          Opmerking


          • #6
            Ik zou ook voor de 3.7*2.1 gaan. Je hebt niet echt van die grote snelle vliegers er tussen zitten die veel vlieglengte nodig hebben. Daarbij is het inderdaad maar 0.5 m lager.

            De tweede lijkt mij ook beter in te richten
            Mijn Site

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rudmer
              Ik zou ook voor de 3.7*2.1 gaan. Je hebt niet echt van die grote snelle vliegers er tussen zitten die veel vlieglengte nodig hebben. Daarbij is het inderdaad maar 0.5 m lager.

              De tweede lijkt mij ook beter in te richten

              dank je voor je antwoord,
              het is dus nu 4 (incl mezelf) tegen 2 (man en buurman)
              hahaha

              gr petra

              Opmerking


              • #8
                5-2

                Maak er maar 5-2 van nu, ben het met de anderen eens.
                mvg Gerard 6

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6
                  Maak er maar 5-2 van nu, ben het met de anderen eens.
                  hahaha oke
                  dank je voor je reactie

                  Opmerking


                  • #10
                    420x160 spreekt mij het meest aan. Lijkt me optisch mooier ook om te zien.
                    Ruimte genoeg in beide gevallen.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik dacht al waar blijf je Antoni...
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        we zijn er uit

                        het wordt toch 4.20x 1.60. om de simpele reden dat de gewoon niet wegkomen met 2.10 (echtgenoot had verkeerd gemeten helaas).
                        ondertussen is het nachthok nu klaar en (als het weer een beetje meezit) wordt vandaag het voerhok/sluis geissoleerd en beginnen ze vanavond met de vlucht.
                        ben zelf helaas uitgeschakeld met de griep, dus de mannen zullen het zonder mij moeten doen .


                        allemaal bedankt voor de input

                        gr petra

                        Opmerking


                        • #13
                          foto

                          Petra, maak er wat foto`s van, dan kunnen wij meegenieten.
                          groeten Ton
                          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                            Petra, maak er wat foto`s van, dan kunnen wij meegenieten.
                            zal mijn best doen

                            gr petra

                            Opmerking

                            Working...
                            X