Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijt, wat werkt het best?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijt, wat werkt het best?

    Hallo,
    Ik heb weer een vraag. Mijn goudvinken hebben veder of schachtmijt. Mijn dierenarts gaf Stronghold mee om in de nek te druppelen. Een bevriende kweker zweert bij IvoMac voor in de nek en een andere dierenarts geeft aan dat ik absoluut U-3 OP (dat is toch voor duiven???) moet gebruiken om tussen de veren te spuiten. Maar, wat werkt nu het best?

    De kooien zijn ondertussen allemaal ingespoten met Homeshield.

  • #2
    antieluchtpijpmijt van bogena werkt hier goed bij, ik zou geen u-3 rechtstreeks op de vogels spuiten, dit word hun dood.

    als je aan ardap kunt komen dit even 1 sec. in de broedkooi spuiten waar de vogel zit is ook voldoende, wel om de paar dagen herhalen, want er komen ook nog eitjes uit van de mijten.
    www.fretteren.eu

    Opmerking


    • #3
      Hallo,
      staat je webcam er nog wel , heb wel 10 minuten zitten wachten op verbinding terwijl de andere sites binnen een paar seconden te bekijken waren.
      m.vr.gr. Harry
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        Vreemde dierenarts, stonghold (selamectine) is alleen toegelaten voor gebruik bij honden en katten.
        Ik zou het terugbrengen en geld terug eisen.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
          Hallo,
          staat je webcam er nog wel , heb wel 10 minuten zitten wachten op verbinding terwijl de andere sites binnen een paar seconden te bekijken waren.
          m.vr.gr. Harry
          jawel, die staat er nog. Een paar keer op het plaatje klikken wil dit nog wel eens verhelpen. ligt aan de cache van je pc. maar dit is wel heel erf offtopic.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door gebbinkjes
            Hallo,
            staat je webcam er nog wel , heb wel 10 minuten zitten wachten op verbinding terwijl de andere sites binnen een paar seconden te bekijken waren.
            m.vr.gr. Harry
            www.fretteren.eu

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door naruch
              antieluchtpijpmijt van bogena werkt hier goed bij, ik zou geen u-3 rechtstreeks op de vogels spuiten, dit word hun dood.

              als je aan ardap kunt komen dit even 1 sec. in de broedkooi spuiten waar de vogel zit is ook voldoende, wel om de paar dagen herhalen, want er komen ook nog eitjes uit van de mijten.
              Maar werkt dit dan ook tegen schacht- en vedermijt?

              Opmerking


              • #8
                lees even onderaan de link, http://users.skynet.be/woutvgils/art...e%20ziekte.htm
                www.fretteren.eu

                Opmerking


                • #9
                  Ik weet niet zeker of het ook bij vederluis gezien het zo heet, werkt maar ik gebruik voor dat soort momenten en ook bij bloedluis is het heel goed....roofmijt...deze kun je beter uitzetten dan vele chemische middelen waarna je het ook heel vaak weer moet herhalen.

                  Dit is van het bedrijf refona (sorry niet als reclame bedoeld maar meer om iemand te helpen) en is zo te bestellen via het internet. Het werkt heel goed en effectief.

                  (ik heb zelfs van hun vernomen dat konijnen ook wel willen helpen, voor bijvoorbeeld bij kippen.(deze hebben sneller last van vederluis)..maar goed een konijn in je voliere??? weet niet of dat een succes wordt )
                  http://www.grotode.com

                  Opmerking

                  Working...
                  X