Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • pop

    Ik heb een kanarie pop en die wil ik laten broeden, ze zit al bij 15 uur licht en bouwt al een nest.
    Als ik er nu een man bij doe springt hij gelijk op haar rug en gaan treden, dan haal ik de man er weer uit en na 2 uur doe ik hetzelfde er gebeurd weer precies hetzelfde
    ik heb dit nu een keer of 5 herhaald en ze doen nog steeds hetzelfde kan ik er nu van uitgaan dat de bevruchting is gelukt of moet ik het nog een paar keer herhalen.
    Wie weet hier meer over

    erik

  • #2
    Waarom laat je de man niet gewoon bij de pop? Dan heb je de meeste kans op bevruchte eitjes volgens mij.

    De pop kan sperma wel een paar dagen in haar lichaam bewaren, maar je weet niet precies wanneer ze begint met de eiproductie, dus ik zou de man voor de zekerheid toch zeker een paar dagen bij de pop laten. Als je de man niet bij andere popjes wilt inzetten, zou ik hem sowieso gewoon bij de pop laten vanaf nu, tenzij er problemen onstaan natuurlijk.

    Opmerking


    • #3
      hallo
      wat u nu doet deed ik eerst ook
      maar er kwamen maar geen eitjes
      toen zei iemand tegen mij van waarom laat je de man niet gewoon bij de pop zitten
      dat heb ik gedaan en 3 dagen later lag en een mooi eitje n het nest
      ze hebben nu al 6 eitjes gelegd en de man zit er nog steets bij
      hij voert de pop
      vrg. m. arends

      Opmerking


      • #4
        het popje heeft nu 1 ei gelegd gisteren en vandaag niks kan dat of gaat ze misschien nog meer eieren leggen van de week

        Opmerking


        • #5
          hallo
          mijn popje had op dinsdag het 1e eitje
          woensdag geen eitje gelegd en toen vanaf donderdag tot zondag elke dag
          dus niks aan de hand.
          vrg m arends

          Opmerking


          • #6
            Hallo mijn pop had de 28ste een ei gelegd nu vandaag heeft ze haar 2e ei gelegd ,ik doe aan wisselbroed moet ik nu de man er weer bij doen om haar te laten bevruchten opnieuw of is dit niet nodig .Ik weet dat de man op de 27ste haar betreden heeft.

            theo

            Opmerking


            • #7
              zolang ze niet gaan knokken kun je de man er gewoon bijlaten, zolang je de man niet voor een andere pop nodig hebt gewoon bij laten zitten en anders elke dag afwisselen.

              Opmerking


              • #8
                nog een voordeel van de man erbij te laten is
                dat de meeste mannen de eventuele jongen ook zal meevoeren
                en bovendien kan hij ook nog eens een aardig deuntje zingen

                Opmerking

                Working...
                X