Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 33

Onderwerp: Help..is dit een pop of een man??

Help..is dit een pop of een man??

Ik heb deze grasparkiet nu bijna 7 maanden en ik weet nog steeds niet wat het is en hoe oud deze grasparkiet is.

Op de foto zie je een half blauwe en bruine neusdop. Toen ik het vogeltje kocht was de neusdop bruin, dus wat is er aan de hand met deze grasparkiet?

Is het nu een pop of een man?

Dit blauw is nu ongeveer 2 a 3 maanden ..
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails pop of man.jpg   pop of man_edited.jpg  
    Groetjes van Richard

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0
    Volgens mijn een man.Mooi vogeltje.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Lid Cara's Avatar
    Thanks
    0
    Pop, 100%

Onder invloed van hormonen zal de dop verkleuren tussen lichtblauw met witte ringen om de neusgaatjes en bruin. Je hetb haar nu 7 maanden, ze zal ws zo rond een maand of 10/12 zijn denk ik. De komende maanden zal de dop ws volledig bruin worden

Talking 100% man

100% man zie je aan de snaafel en pootjes en nog iets het lijkt precies op mijne en de kluer is grijsfluegel hemels bluew en voor de rest heele mooie oogjes en heele mooie glans en heele mooie snafel en bouw geen dangk voor info je kan aan mij altijd vraagen stellen over parkieten kwartels trowens ook en je moet een schaal water op de grong zetten en vogel en parkieten zand in een schaaltje xxxcasey en vogels

Stamgast
    Thanks
    6
    Je moet gewoon naar het gedrag kijken. Het is absoluut een man als hij zijn kopveren opzet en zich op zilveren voorwerpen stort en gaat baltsten. Dan zie je de pupillen in zijn ogen klein en groot worden en dan weet je 100% zeker dat het een man is. Let daar gewoon op bij dit soort verdunde mutantkleurtjes en je hebt zekerheid. Poppen die baltsten bestaan niet.

Ik denk dat dit een pop is overigens op de kleur van de doppen. Tikt hij zijn snavel druk op kleine voorwerpen dan is het echter een man. Ik denk dus toch een pop ondanks het blauw

Lid Cara's Avatar
    Thanks
    0
    Dat je het aan de pootjes en aan het gedrag kan zien, onzin. Tuurlijk er zijn typische gedragingen, maar deze geven geen zekerheid. Mijn poppen baltsen ook, tikken ook met de snavel tegen voorwerpen aan, net als dat de, mannen dat ook doen.

De enige manier is de dop en zelfs daar kan bij sommige kleurslagen nog verwarring over ontstaan. In jou geval geen twijfel. 100% pop. Het gaat zoals ik in de eerste post al aangaf om de kleur van de wasdop.

Stamgast
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cara Bekijk Bericht
    Dat je het aan de pootjes en aan het gedrag kan zien, onzin. Tuurlijk er zijn typische gedragingen, maar deze geven geen zekerheid. Mijn poppen baltsen ook, tikken ook met de snavel tegen voorwerpen aan, net als dat de, mannen dat ook doen.

De enige manier is de dop en zelfs daar kan bij sommige kleurslagen nog verwarring over ontstaan. In jou geval geen twijfel. 100% pop. Het gaat zoals ik in de eerste post al aangaf om de kleur van de wasdop.

Vreemd hoor. Mijn poppen baltsten nooit zoals mannen dat doen. Ik twijfel er niet aan dat ik aan het gedrag kan zien welk geslacht de vogel heeft. Is nog nooit verkeerd gegaan.

Lid Cara's Avatar
    Thanks
    0
    Dus als jij het geslacht van en parkiet wilt weten, dan wacht je eerst tot het gaat baltsen. Nou als jij daar dan op wacht, dan beoordeel ik alvast de neusdop, tegne de tijd dat jij er dan achter bent, hoor ik het wel

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0

man en pop

Dit is mijn mannetjes parkiet.

En dit is de pop.

Hier is dus duidelijk te zien welke is de pop en man.
    Maar misschien heeft hij zo donkere neuzdoppen omdat hij broedrijp is.Ze hebben een nest van 3 jongen.
    Weet misschien iemand welke kleurslagen deze parkieten hebben?En welke kleur krijgen de jongen?
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

Ok, maar is het niet vreemd dat een pop een blauwe neusdop heeft en geen bruin? De vogel is volgens mij toch al gauw 1 jaar ofzo, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Als ik er nou eens een man bij koop, zal dan de neusdop snel bruin gaan overheersen, of blijft deze deels blauw?

Alvast dank
    Richard
    Groetjes van Richard

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten