Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Help..is dit een pop of een man??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
    Nou begin ik ook te twijvellen over de geslacht van de vogel van Richard. Zal toch een popje zijn?

    Je hoeft niet te twijfelen hoor Goulds.. het is echt een popje

    Opmerking


    • #17
      witvleugelgeelmasker pop

      Hallo Richard,

      Het is absoluut zeker een pop en de kleurslag is Kobaltwitvleugelgeelmasker mutant 2. Als ze ook nog opaline zou zijn zou je een kobalt regenboog hebben.
      De blauwe neusdop zegt dat je pop absoluut niet in broedconditie is
      Het koppeltje dat je hebt zijn ook witvleugels.
      Cara heeft dus echt gelijk en het is inderdaad de zien aan de witte ringen rond de neusgaten.
      Ik kweek al 30 jaar (Engelse) grasparkieten en twijfel hier geen moment over.

      Groet,

      Herman

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door goulds75
        Dit is mijn mannetjes parkiet.
        [foto]
        En dit is de pop.
        [foto]
        Hier is dus duidelijk te zien welke is de pop en man.
        Maar misschien heeft hij zo donkere neuzdoppen omdat hij broedrijp is.Ze hebben een nest van 3 jongen.
        Weet misschien iemand welke kleurslagen deze parkieten hebben?En welke kleur krijgen de jongen?
        Jah, het is wel waar wat je zegt, maar soms is het gewoon niet zo zwart-wit als 'mannetjes hebben een blauwe dop, popjes een bruine'.

        Oorspronkelijk geplaatst door parkietgekkie
        100% man zie je aan de snaafel en pootjes en nog iets het lijkt precies op mijne en de kluer is grijsfluegel hemels bluew en voor de rest heele mooie oogjes en heele mooie glans en heele mooie snafel en bouw geen dangk voor info je kan aan mij altijd vraagen stellen over parkieten kwartels trowens ook en je moet een schaal water op de grong zetten en vogel en parkieten zand in een schaaltje xxxcasey en vogels
        Het spijt me, Casey, maar als jij het popje van Richard als een man ziet, lijkt het me niet verstandig als we allemaal op jouw adviezen gaan vertrouwen.

        Opmerking


        • #19
          toch wel duidelijk denk ik na jullie advies, dat ik ervan uit kan gaan dat dit een popje is, wanneer de neusdop bruin wordt maak ik een foto..
          Groetjes van Richard

          Opmerking


          • #20
            Het is 110% een popje
            Zoals caradow al zij als ze witte rondjes om haar neusgaten heeft is het een popje en bij jou is dat het geval.
            Maar ik vind het een beetje verwarrend want ze heeft ook donkere pootjes maar ik ga toch voor een popje.

            Opmerking


            • #21
              Milad, de kleur van de pootjes zegt NIETS over het geslacht....

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Cara
                Milad, de kleur van de pootjes zegt NIETS over het geslacht....
                Oke is goed want bij mij viel op dat de mannen een donkerblauwe kleur hadden en de popjes rozen pootjes hadden of is het alleen mij opgevallen en had het ook ergens gelezen.
                maar kan dat ik het fout heb.

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door milad.r
                  Oke is goed want bij mij viel op dat de mannen een donkerblauwe kleur hadden en de popjes rozen pootjes hadden of is het alleen mij opgevallen en had het ook ergens gelezen.
                  maar kan dat ik het fout heb.
                  Ik denk dat dit eerder met de kleur van het parkietje te maken heeft. Ik heb een albino popje met roze pootjes, en had een bont mannetje met roze pootjes. Maar ik had ook een lichtgroen popje en nu een kobaltblauw mannetje, allebei met donkere pootjes.
                  Dus de kleur van de pootjes zegt inderdaad niks over het geslacht.

                  Opmerking


                  • #24
                    pop of man

                    Oorspronkelijk geplaatst door Richard Muller
                    Ik heb deze grasparkiet nu bijna 7 maanden en ik weet nog steeds niet wat het is en hoe oud deze grasparkiet is.

                    Op de foto zie je een half blauwe en bruine neusdop. Toen ik het vogeltje kocht was de neusdop bruin, dus wat is er aan de hand met deze grasparkiet?

                    Is het nu een pop of een man?


                    Dit blauw is nu ongeveer 2 a 3 maanden ..
                    dit is een pop.die waarschijnlijk nooit goed zal kweken

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door antonbuuron
                      dit is een pop.die waarschijnlijk nooit goed zal kweken
                      Waarom zou deze pop niet goed kweken? Waar baseer je dat op?

                      Opmerking


                      • #26
                        Gewoon een gezonde pop in rustkleed, in de kweektijd zullen de neusdoppen bruin verkleuren.

                        Greetzzz

                        Opmerking


                        • #27
                          Het verschil tussen man en pop is zeer duidelijk te zien, dit aan de hand van de neusdop. Bij de man is deze volledig blauw, bij de pop eerder bruinachtig. Dit is zo bij elke andere mutatie

                          Opmerking


                          • #28
                            dus van u zeker 100 PROCENT een man

                            Opmerking


                            • #29
                              Bij een grasparkiet is het helemaal niet moeilijk om het geslacht van de vogel te bepalen. Het verschil tussen een man en een pop is te zien aan de neusdoppen. De neusdop bij een mannetje is blauw gekleurd en de neusdop bij de pop is bruinachtig. Als de vogels jonger dan 4 maanden is, is het wat moeilijker om het geslacht te bepalen, omdat de neusdoppen dan nog bleek van kleur zijn. Bij sommige kleurslagen, zoals de albino, de lutino en de fallow is het verschil ook wat moeilijker te zien. De pop heeft hier een gewone, bruinachtige neusdop en de man een vleeskleurige.

                              Opmerking


                              • #30
                                Bedankt voor je advies, maar tis inmiddels 100% bewezen dat het een pop is en geen man.!

                                Zoals velen hier zeggen kun je aan de bovenkant van de neusdop zien dat het wittig/creme is. Dat is doorslaggevend wat het later gaat worden, dat lichte blauw onder de neusdop is het teken van nog niet volledig broedrijp zijn van de vogel. Je ziet nu dat de neusdop volledig bruin aan het worden is, nadat ik er een man bij heb gezet.

                                Allemaal bedankt voor jullie adviezen in ieder geval :-)
                                Groetjes van Richard

                                Opmerking

                                Working...
                                X