Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

Onderwerp: een "onervaren" vraag...

Junior lid vandenenkr's Avatar
    Thanks
    0

een "onervaren" vraag...

Hallo,

ik heb ff een vraagje, heb pas sinds kort vogels en wil er mee kweken. Heb ook een koppeltje japanse meeuwen... voordat ik een broedhokje in de kooi had geplaatst lag het popje op de grond te slapen, nu heb ik een broedhokje geplaatst met nest materiaal en slapen ze beide in het broedhokje, had ergens gelezen dat deze meeuwen graag in een hokje slapen, maar ze zitten er ook overdags al in... terwijl ze geen eieren hebben liggen.. is dit normaal gedrag, of zijn ze zich klaar aan het maken om te gaan leggen?

groeten Richard

Senior lid
    Thanks
    0

japanse meeuwtjes

Beste Richard, zet er nog twee meeuwtjes bij en ze zitten met hun vieren in een hokje. Het record meeuwtjes in een hokje ligt waarschijnlijk aanmerkelijk hoger als vier. Groet. Adrie Jonkers.

Senior lid goulds75's Avatar
    Thanks
    0
    Meeuwtjes zijn nestslapers.Maar wat jou meeuwtjes doen is het normaal.Als je twee mannen in een kooi zet kruipen ze ook in de nest.
    Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

medaar
    Guest

is zo

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door goulds75 Bekijk Bericht
    Meeuwtjes zijn nestslapers.Maar wat jou meeuwtjes doen is het normaal.Als je twee mannen in een kooi zet kruipen ze ook in de nest.
    maar verschil tussen man en pop.????? zie je niet hè.

Junior lid vandenenkr's Avatar
    Thanks
    0
    ik heb geen ervaring met andere meeuwtjes maar die van mij hebben wel hele kleine verschillen, 1 van de 2 heeft 2 witten vlekjes boven de neus en de ander niet. en 1 van de 2 zingt en de andere niet.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    465

Smile VErschil

De zang is de beste indicator. Dus alleen de man zingt zijn liedje.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Junior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vandenenkr Bekijk Bericht
    ik heb geen ervaring met andere meeuwtjes maar die van mij hebben wel hele kleine verschillen, 1 van de 2 heeft 2 witten vlekjes boven de neus en de ander niet. en 1 van de 2 zingt en de andere niet.
    normaal zal de meeuw met de 2 witte vlekjes boven de snavel je man zijn,van mij is dat toch telkens zo hé

vlekjes?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smiegelke Bekijk Bericht
    normaal zal de meeuw met de 2 witte vlekjes boven de snavel je man zijn,van mij is dat toch telkens zo hé
    Volgens mij maken die vlekjes helemaal niks uit en is het toevallig zo. Ik heb ook bonte mannen en poppen door elkaar. Trek even tijd uit om ze te observeren en wacht totdat er gefloten wordt. Fluiten ze nooit kan je er vanuit gaan dat het vrouwtjes zijn, al zou je dan toch eieren verwachten. Observatie is de enige manier in mijn ogen.

Stamgast Tori no Hime's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marlin Bekijk Bericht
    Observatie is de enige manier in mijn ogen.
    Of DNA-onderzoek natuurlijk
    Maar bij ons gingen de mannen binnen een paar dagen al zingen, dus dan weet je het ook best snel.

dna

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tori no Hime Bekijk Bericht
    Of DNA-onderzoek natuurlijk
    Maar bij ons gingen de mannen binnen een paar dagen al zingen, dus dan weet je het ook best snel.
    Dat is waar, al kun je 5 meeuwtjes kopen voor 1 dna-onderzoek als het je een beetje meezit

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten