Beste Richard, zet er nog twee meeuwtjes bij en ze zitten met hun vieren in een hokje. Het record meeuwtjes in een hokje ligt waarschijnlijk aanmerkelijk hoger als vier. Groet. Adrie Jonkers.
Hallo,
ik heb ff een vraagje, heb pas sinds kort vogels en wil er mee kweken. Heb ook een koppeltje japanse meeuwen... voordat ik een broedhokje in de kooi had geplaatst lag het popje op de grond te slapen, nu heb ik een broedhokje geplaatst met nest materiaal en slapen ze beide in het broedhokje, had ergens gelezen dat deze meeuwen graag in een hokje slapen, maar ze zitten er ook overdags al in... terwijl ze geen eieren hebben liggen.. is dit normaal gedrag, of zijn ze zich klaar aan het maken om te gaan leggen?
groeten Richard
Beste Richard, zet er nog twee meeuwtjes bij en ze zitten met hun vieren in een hokje. Het record meeuwtjes in een hokje ligt waarschijnlijk aanmerkelijk hoger als vier. Groet. Adrie Jonkers.
Meeuwtjes zijn nestslapers.Maar wat jou meeuwtjes doen is het normaal.Als je twee mannen in een kooi zet kruipen ze ook in de nest.
Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.
ik heb geen ervaring met andere meeuwtjes maar die van mij hebben wel hele kleine verschillen, 1 van de 2 heeft 2 witten vlekjes boven de neus en de ander niet. en 1 van de 2 zingt en de andere niet.
De zang is de beste indicator. Dus alleen de man zingt zijn liedje.
Volgens mij maken die vlekjes helemaal niks uit en is het toevallig zo. Ik heb ook bonte mannen en poppen door elkaar. Trek even tijd uit om ze te observeren en wacht totdat er gefloten wordt. Fluiten ze nooit kan je er vanuit gaan dat het vrouwtjes zijn, al zou je dan toch eieren verwachten. Observatie is de enige manier in mijn ogen.