Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 48

Onderwerp: Kweken met ROSE spreeuw

Junior lid
    Thanks
    0

Kweken met ROSE spreeuw

Heeft mischien iemand informatie over de kweek met ROSE spreeuwen?
    Groeten pagode.

Senior lid
    Thanks
    1
    Er zijn een aantal jaren terug enkele artikelen verschenen over de kweek met roze spreeuwen, oa. in AZ Nachrichten 07-2007 en in 'De Europese Vogelwereld' van de K.E.V. in 1997.
    Mijn spreeuwen legden vorig jaar wel eieren, maar de man at ze helaas op.

Junior lid
    Thanks
    0

rose spreeuwen

Robin alvast bedankt voor deze informatie.
    mvgr pagode.

medaar
    Guest

Thumbs up rose spreeuw

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pagode Bekijk Bericht
    Heeft mischien iemand informatie over de kweek met ROSE spreeuwen?
    Groeten pagode.
    Is een Europese vogel en geen exoot is waterspreeuw.Vindt dat niet zinvol ze zijn zeer zeldzaam. Veel vinkeniers groeten. me daar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door medaar Bekijk Bericht
    Is een Europese vogel en geen exoot is waterspreeuw.Vindt dat niet zinvol ze zijn zeer zeldzaam. Veel vinkeniers groeten. me daar.
    Hallo medaar,een roze spreeuw is geen waterspreeuw.
    Dit is een waterspreeuw:

Of een roze spreeuw een exoot is of een cultuurvogel laat ik in het midden.
    Mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

De roze spreeuw komt voonamelijk in Zuidoost-Europa en Noord-India voor

Senior lid
    Thanks
    1
    Het broedgebied van de roze spreeuw is zelfs nog groter,Ton. Het strekt zich uit van Turkije oostwaarts door Iran en Afghanistan, Kazachstan tot aan China. Naar het noorden tot in de Oekraïne. Bij een grote overvloed aan sprinkhanen(hun favoriete voedseldieren) broeden ze in sommige jaren ook in Tjechoslowakije, Hongarije, Italië, Yoegoslavië en Griekenland.
    Als dwaalgasten worden ze verder nog waargenomen in zowat alle landen van West en OostEuropa, Noord-Afrika, Arabische staten, Seychellen en Thailand...
    De roze spreeuw wordt gerekend tot de Europese vogelsoorten en staat dan ook op de ringlijsten voor Europese Cultuurvogels.

Dank voor de aanvulling, leerzaam zo.

Junior lid
    Thanks
    0

rose spreeuwen

Hallo Robin.

Welke maat sprinkhanen hebben ze graag, en moeten deze dood of levend gevoerd worden?
    Heb je enig idee hoeveel ik ze per dag tijdens de broedtijd moet voeren?
    Welk nestmateriaal gebruiken deze spreeuwen?
    Alvast bedankt.
    met vriendelijke groeten Pagode.

Senior lid
    Thanks
    1
    Pagode,
    Sprinkhanen zijn het favoriete voedsel van de roze spreeuwen in het wild. In de volière kun je ze natuurlijk ook continu sprinkhanen en krekels voeren, maar dat wordt buiten de broedtijd wel een dure hobby. Voor en na het broedseizoen krijgen de verschillende soorten spreeuwen incl. de roze bij mij voornamelijk Orlux patékorrel en 2 x in de week wat fruit(appel). Af en toe ook wat meelwormen om de vogels goed tam te houden.
    In het broedseizoen is het van belang een zo gevarieëerd mogelijk voedselaanbod te geven. Denk dan aan de in de handel aangeboden soorten als meelwormen, pinkies, buffalo's, klein formaat sprinkhanen, krekels enz. Spreeuwen geven nooit continu hetzelfde soort voer aan hun jongen maar willen graag afwisselen. Ook de manier van aanbieden is belangrijk. Soms willen ze het voer niet meer uit een bak pakken, maar het zelf 'vangen' op of in de volièrebodem. Van tijd tot tijd dus insecten op de grond uitstrooien...
    Voederdieren altijd bestrooien met een mineralen en/of vitaminepreparaat, bijv. Aves insectenstrooipoeder of Avian nutriboost.
    Nestelmateriaal bestaat uit grasstengels, hooi, vogelveren, touwvezels, dorre blaadjes etc. Vaak lichtgekleurde materialen.

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten