Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met ROSE spreeuw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31

    Opmerking


    • #32
      vandaag nestcontrole gedaan en ik heb 1 roze spreeuw die reeds 2 eieren heeft gelegd een andere pop kruipt ook steeds de blok in en haar nest is ook volledig klaar

      Opmerking


      • #33
        Ludo,
        Bij mij hebben de roze spreeuwen ook nesten gebouwd, maar er worden (nog) geen eieren gelegd.

        Opmerking


        • #34
          Rose spreeuwen

          Bij mij lag een ei op de grond, terwijl het nest nog niet was afgewerkt, daar zijn ze nu volop mee bezig.
          De man blijft maar baltsen, volgens mij is de pop nog niet zo ver, ze gaan wel steeds met z'n tweetjes de nestkast in en uit soms blijven ze er wat langer in.
          Allebeide succes gewenst van Pagode

          Opmerking


          • #35
            Rosespreeuwen

            Hoi, Ludo en Robin.
            Gisteren lagen er 3 eieren in de nestblok van de Rosespreeuwen.
            Het 1e ei dat pop vorige week had gelegd was wit, deze 3 eieren kleuren meer blauw.
            Wat mij opvalt aan deze vogels, is dat in dit stadium zo onrustig zijn.
            Ze vliegen heen en weer het nest in en uit en dan weer tegen de draad ?
            De pop doet dit meer dan de man ?
            Als ik ze ga voeren komen ze heel rustig kijken wat ik ze breng, bang zijn ze niet.
            Wat ik ook niet begrijp van deze vogels ze laten de 3 eieren gewoon koud liggen, ze dekken de eieren wel met stukjes blad af?
            De pagode spreeuwen b.v. gaan om beurten al vanaf het 3e ei warm houden.
            Ludo en Robin hoe gaat het bij jullie?
            Veel succes, Pagode.

            Opmerking


            • #36

              Opmerking


              • #37
                Rose spreeuwen

                Hoi Robin,

                In de nestkast van de rose spreeuwen lagen 5 eieren maar ze gingen niet broeden?
                Ik weet nog niet waarom, vermoedelijk missen ze nog ervaring ze zijn van 2008 ?
                Het is een mooi koppel om te zien hoe ze zich met elkaar gedragen.
                Ze doen alles samen de nestkast in en uit, foerageren op de grond als ik maar in de buurt van hun voer plaats kom, dan komen ze kijken wat ik breng
                Tot op heden heb ik geluk dat zowel de pagode's als de rose spreeuw geen eieren eten.
                Een koppel pagode's heeft 5 eieren gelegd en is volop aan het broeden.
                Deze zouden de 21 mei uit moeten komen, dan ben ik op vakantie.
                26 mei zouden ze geringd moeten worden en dan ben ik voor mijn werk in Enschede. Maar gelukkig een collega kweker verzorgd en ringd dan mijn vogels.
                Hoe het bij Ludo gaat weet ik niet, ik heb niets meer van hem vernomen.
                Veel sucses en groeten van Pagode

                Opmerking


                • #38
                  Hoi Pagode,

                  Kun je de eieren niet onderleggen bij pagode spreeuwen? Of heb je alleen dat koppel dat al een tijdje zit te broeden?
                  Het zou zonde zijn als er bevruchte rozespreeuweneieren verloren zouden gaan. En anders in een broedmachine. Ben nu bezig met handopfok van verschillende vogels die uitgekomen zijn in mijn broedmachine en het is te doen.

                  Mijn roze spreeuwen (1-3) hebben 2 nesten gebouwd en die nesten worden almaar hoger en hoger. Maar nog altijd geen eieren tot dusver gezien. Het lijkt er toch op dat de man ze consumeert, maar ik kan nog geen scherfje vinden!

                  Opmerking


                  • #39
                    Bij mij hetzelfde probleem een nest met 4 eieren maar broeden doet de pop niet echt soms gaat ze wel op de eieren zitten maar de volgende dag begint ze terug met nestmateriaal rond te vliegen .Is ook een pop van 2008.De andere 2 poppen hebben ook een nest klaar maar er lagen 3 dagen geleden nog geen eieren in .Wel volgen de mannen de poppen overal en zijn ze duidelijk gepaard

                    Opmerking


                    • #40
                      Rose spreeuwen

                      Hoi collega's,

                      Om de eieren van de rose spreeuwen onder de pagode's te leggen moet ook het tijdstip kloppen.
                      In een broedmachine uitbroeden is niet haalbaar i.v.m mijn werk, ik weet niet wie ze moet voeren.
                      De rose spreeuwen heb ik de 5 eieren dus weggenomen.
                      Ze zijn heel rustig op het moment, ze gaan niet meer zo vaak de nestkast in.
                      Gisteravond zat ik samen met mijn vrouw een glas wijn te drinken en naar de vogels te kijken.
                      De rose spreeuwen lopen op de grond te foerageren, de man langs te pop schijn bewegingen te maken om te paren.
                      De pop had geen intresse, er ligt een stuk appel en een stuk kommer op de grond, telkens als ze in de buurt van de appel of kommer kwamen dan deed de hieop zijn parings daad.
                      Dit had ik nog nooit gezien, we hebben dit herhaalde malen gezien.
                      Dit koppel heeft het nest nu veel mooier gemaakt dan toen ze de eieren hadden gelegd.
                      Van de Pagode 5 pagode eieren zijn er ook 5 uitgekomen 1 jong was te klein tot de andere 4 ( later uitgekomen ) en heeft het niet gehaald.
                      Van het ander koppel pagode's liet de man de pop niet op het nest, dus gingen eieren verloren.
                      Om dat ik voor mijn werk van huis ben kan ik niet in grijpen, dit heb ik donderdagmiddag wel kunnen doen.
                      Mijn vrouw vertelde dat er net na het middag uur een ei op de grond lag.
                      Hierop heb ik de man apart gezet en nu is de pop aan het leggen, ik hoop dat er nu maar 1 ei verloren is en dat de rest bevrucht is.
                      Veel succes en groeten; Pagode

                      Opmerking


                      • #41
                        rose spreeuwen

                        Hallo Ludo en Robin,

                        Hoe is de kweek met de rose spreeuwen bij jullie gegaan ?
                        Het jonge koppel heeft na het leggen van 5 eieren niks meer gedaan.

                        Van 2 koppels pagode heb ik 5 en 3 jongen gekweekt.

                        Mvrgr; pagode

                        Opmerking


                        • #42
                          Hoi Pagode,

                          Het is hier ook niets geworden met de roze spreeuwen. De man vrat alle pas gelegde eieren pijlsnel op. Ik heb 1 ei kunnen redden en onder een gewone spreeuw gelegd. Helaas stierf het embryo af in het ei.
                          Nog wel 4 mandarijn en 1 zwarte spreeuw op stok gekregen.

                          Opmerking


                          • #43
                            bij mij ook niets, enkel eieren maar mijn poppen broeden niet misschien volgend jaar meer geluk hoop ik

                            Opmerking


                            • #44
                              Rose spreeuwen

                              Heren,

                              Is deze soort nog ergens te koop of te bestellen, bvd voor jullie reactie

                              Opmerking


                              • #45
                                Af en toe worden ze aangeboden op www.Tierflohmarkt.de onder het kopje Weichfresser (Rosenstaren)

                                Succes!

                                Opmerking

                                Working...
                                X