Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 48

Onderwerp: Kweken met ROSE spreeuw

Junior lid
    Thanks
    0

Emelte

Robin hartelijk bedankt voor deze waardevolle informatie.
    Met mijn zoektocht wil ik een zo gevarieerd mogelijk voedsel aanbieden aan mijn vogels.
    Dus ik kan ze gewoon bij voeren als ik ze vind.

Groeten pagode

Junior lid
    Thanks
    0
    hoi
    ik heb nog een koppel roze spreeuwen extra kunnen bemachtigen het gaat wel om vogels van 2003 en 2002 maarja we zullen wel zien wat het geeft nu beschik ik toch over 2-3 roze spreeuwen

Senior lid
    Thanks
    1
    Mooi werk Ludo,
    6 en 7 jaar is voor een spreeuw helemaal nog niet oud. Ze kunnen meer dan 20 jaar worden.
    Misschien een idee om ze met zijn allen in 1 vlucht te zetten? Het zijn ten slotte koloniebroeders...
    Succes en hou ons op de hoogte het komend broedseizoen!

Junior lid
    Thanks
    0
    hoi
    mijn roze spreeuwen fluiten de ganse dag en beginnen te dragen met nestmateriaal dat ze in de blokken dragen

Senior lid
    Thanks
    1
    Hallo Ludo,

Die van mij ook! Idd. continu zingen en slepen.

Zijn jouw mannen al roze? Bij die van mij zit er nog altijd een bruin waas over de veren. Als hij baddert zie je dat er wel er roze onderzit. Door slijtage zou dat tevoorschijn moeten komen, maar gebeurt dat wel in een volière? Kop, vleugels en staart kleuren wel mooi zwart met groene glans.

Junior lid
    Thanks
    0

rosespreeuwen

Hallo Ludo en Robin,
    Mijn koppel rose spreeuwen is van 2008, idd. nog niet rose maar wel mooi zwart/groen glanzend op de vleugels.
    Er word volop gezongen en de veren opzetten, de blok in en uit en het nest is al een heel stuk gevorderd.
    Ze bouwen een slordig nest en gebruiken graag kleine takjes met blaadjes en knoppen eraan, ook losse bladeren ( nu nog dor ) gebruiken ze graag, straks geef ik ze groene bladeren om het vocht gehalte te regelen.
    De pagode spreeuwen doen dit ook graag.
    Ik ben benieuwd wat word met zo'n jong koppel ?
    Wat mij opvalt aan deze vogels, is dat ze zo sociaal en verdraagzaam zijn.
    Als ik ze ga voeren of in de buurt van de voliere kom, komen ze meteen kijken en echt heel dicht bij, wat ik ga doen.
    Ons hondje loopt de hele dag langs de voliere ook dit maakt ze niks uit ze blijven gewoon rustig
    Groeten en succes Pagode.

Senior lid
    Thanks
    1
    Pagode,
    Je ervaringen komen met die van mij overeen. Ook hier nestbouw, hoewel nog niet zo overtuigend als bij de zwarte en gewone spreeuwen, die hun nesten al klaar hebben. Vorig jaar begonnen de roze spreeuwen trouwens pas in mei met leggen. Inderdaad zijn het zeldzaam tamme en vertrouwelijke vogels. Vorige week kreeg ik nog van iemand een pop te leen, zodat ze nu met zijn vieren zijn(1-3) De nieuweling werd vlot geaccepteerd door deze sociale vogels en ook een koppel zanglijsters (wildkleur x wit) hebben ongestoord een nest kunnen bouwen in dezelfde vlucht. Eigenlijk ideale volièrevogels. Het zou mooi zijn als ze in de toekomst wat vaker gehouden worden...

Zijn jouw pagodes al aan het slepen? Hier zie ik ze regelmatig de nestkasten inspecteren.

Junior lid
    Thanks
    0

pagode nestbouw.

Hoi Robin, een koppel pagode heeft het nest bijna klaar, het andere koppel had donderdag nog niks in hun nestkast liggen.
    Wel vliegen ze de nestblok in en uit, gisteren zag ik de man met een stukje gedroogd uitwerpsel in de snavel naar binnen gaan ik hoorde dat hij hiermee langs de nestwand streek. Dit heb ik voorgaande jaren ook al waargenomen.
    Dit doen ze ook met een krent of rozijn, of met een meelworm.
    Groeten Pagode.

Senior lid
    Thanks
    0
    hallo Robin

U schrijft dat 6-7 jaar helemaal niet oud is en dat ze wel 20 jaar kunnen worden.

Ik zelf heb driekleur,purper en witwanggaailijsters. Geld dit ook voor deze vogels?

Gr. Max.W

Senior lid
    Thanks
    1
    Jazeker Max,

Dat geldt ook voor jouw vogels. Vogels kunnen vaak veel ouder worden dan de meeste mensen denken. Om maar eens wat voorbeelden te noemen van wilde vogels waarvan we dankzij de ringgegevens er achter zijn gekomen hoe oud ze soms werden:

Noordse stormvogel: 43 jaar en 10 maanden
    Scholekster: 43 jaar en 4 maanden
    reiger en zilvermeeuw beiden 35 jaar
    kievit: 23 jaar
    gierzwaluw(!) 21 jaar
    spreeuw: 23 jaar
    kramsvogel: 18 jaar

Ook van Japanse nachtegalen is bekend dat ze rond de 20 jaar oud werden in gevangenschap

Een collega van mij had jarenlang een tamme houtduif. Van de winter stierf zij op een leeftijd van...24 jaar!

Wil je nog meer weten? Kijk hier maar eens:

http://www.vogeltrekstation.nl/staav.htm

Forum Rechten